DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 5:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man dec 20, 2004 16:56 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Vi kender det alle sammen - vi har et herligt nummer vi går og nynner med på, og så er der en eller anden klodsmajor til en hollandsk dj der har lavet et afskyeligt remix af det! Det er jo næsten lige så slemt som når en klassisk trilogis effekter ændres helt og aldeles, eller noget i den stil :D..

MEN der er jo også remixes der faktisk er ret gode hvis ikke bedre end originalen - og lad os da snakke om dem lidt her :thumb:!.. Eller bare remixes i det hele taget, da det jo er et ret interessant emne!

Jeg vil gerne lægge ud med nogle af de remix som jeg foretrækker frem for originalerne:
  • Michael Jackson - HIStory (Tony Moran's HIStory Lesson). Intet mindre end mit yndlings dansenummer, og de nytilførte rytmer, riffs og samplinger gør et fremragende track mesterligt.
  • Anne Linnet - Venus (Statikk 1999 Remix). Nummeret indleder Linnets fabelagtige Greatest Hits og den sparker albummet igang på fornemste vis med meget mere go i end originalen!
  • Queen - Another One Bites The Dust (Wyclef Jean Remix). En svedig Queen-klassiker gøres bestemt ikke mindre svedig i Wyclefs hænder!
  • Elvis - Burning Love (30 #1 Hits Mix) - JXL beviste med Little less Conversation at kongen stadig kan gøre up-to-date, men jeg synes faktisk det her er et endnu bedre eksempel. I forhold til den gamle udgave er det her umuligt at sidde stille og så lyder nummeret ikke "kunstigt" mikset - det lyder "ægte" indspillet i 60erne...
  • Björk - Who Is It (Bell Choir Mix feat. The Bústaðakirkja Bell Choir). Ingen liste uden Björk naturligvis og jeg kunne komme op med mangt et vellykket remix med hende, men vil nu vælge det mest aktuelle: Singlen Who Is It, der er fremragende på albummet men meget mere joyfull, melodisk og næsten juleagtig i det nye Bell Choir-mix, som også er det man ser i videoen!
Nå det var dem jeg lige kunne komme på - og som nævnt er der også mange dårligere mixes - men hvad siger I? ...

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
Indlæg: man dec 20, 2004 18:01 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 11, 2001 1:01
Indlæg: 327
Geografisk sted: Horsens, Danmark
Søren Langelund skrev:
[*]Elvis - Burning Love (30 #1 Hits Mix) - JXL beviste med Little less Conversation at kongen stadig kan gøre up-to-date, men jeg synes faktisk det her er et endnu bedre eksempel. I forhold til den gamle udgave er det her umuligt at sidde stille og så lyder nummeret ikke "kunstigt" mikset - det lyder "ægte" indspillet i 60erne...


Må sige at jeg faktisk er enig. Et af de mere vellykkede remix på den plade. Flere af remixene er efter min mening slet ikke lykkedes. Det mest tragiske eksempel på det er Suspicious Minds (lyt til blæserne, de har en "flagrende" effekt) og Way Down (hvor de er kommet til at mixe nogle af instrumenterne alt for meget i baggrunden).

_________________
BD samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 18:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
En af mine favoritter er Fatboy Slims remix af Eminems "My name is" som i den forbindelse er blevet til "Hi My Name Is The Funk Soul Brother" Den findes i forskellige længder og den lange på 7-8 minutter er klart den fedeste!

Kermit


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 19:27 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
En gammel favorit er Trevor Horns remix af ABC - The Look of Love.

Ellers er jeg stadig glad for:

* Tim Simenon & Mark Saunders Remix af Depeche Mode - Strangelove

* Perfecto (Oakenfold & Osborne) Remix af U2 - Even Better Than The Real Thing

* DJ Tiesto Remix af Delirium ft. Sarah McLachlan - Silence

* Ferry Corsten Remix af Apoptygma Berzerk - Kathy's Song

* Artful Dodger Remix af Gabrielle - Sunshine

* Armand Van Helden Remix af Tori Amos - Professional Widow

* Antilloop Remix af Vacuum - I Breathe

* Three 'n' One Remix af Energy 52 - Cafe Del Mar


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
Et par halvgamle:

Lamb: Cottonwool Fila Brazila Remix
Everything But the Girl: Missing Todd Terry Remix

_________________
Venlig hilsen Jonas
-------------------
"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team