DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 947 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 6164 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre apr 15, 2016 9:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Går og glæder mig til det kommende Jarre-album, med de småbidder, der er sluppet ud hist og her.
Listen over samarbejdspartnere er ret imponerende:
Pet Shop Boys (Brick England lyder som et lovende nummer), Hans Zimmer, Edward Snowden (!), The Orb, Gary Numan, Yello, Primal Scream m.fl.

Jeg har været kørt lidt sur i hans musik i nogle år, men nu glæder jeg mig alligevel :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 10:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jakabov skrev:
Jeg har vold-lyttet til M83's album "Junk" siden release i fredags. Virkelig noget helt andet end Hurry Up - Were Dreaming men det er lang tid siden jeg har været så meget oppe og ringe. Også sjældent at se så stor en spredning på anmeldelserne. Det nye album er én stor homage til 70-80'erne med bl.a. fed Steve Vai solo, sexy saxofon og en stor skål kitsch. Men det spiller 100%, indtil videre er der måske 1-2 sange jeg ikke kan lide.

Hele albummet er lagt på youtube, tjek Solitude, Laser Gun, For the Kids, Time Wind, Sunday Night 1987 etc etc. :-)

https://www.youtube.com/playlist?list=PL7CZ4TImzrFlnd8hl5XaQJy5azWrIWu3o

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Hørt! Længe siden jeg sidst har været så meget oppe at køre over et album. Jeg elsker versaliteten og det eklektiske mix af genrer, udtryk og stemninger. Kæmpe optur og en meget stærk kandidat til årets album! :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Fedt, dejligt at høre at det ikke kun er mig! :-) :clap:

Men godt nok underligt at mange af anmelderne overhovedet ikke har fattet hvad det er Anthony Gonzalez gerne vil. Det er et kæmpe opråb til hvordan vi lytter til musik idag og så vælger flere anmeldere at give kritik for at pladen ikke har en samhørighed og et flow som man normalt forventer på at album. Jeg tror virkelig at Gonzalez har gnægget af grin når fx. Rolling Stone og Mojo har givet 4 ud 10, lige nøjagtig hvad han forventede.

Tror til gengæld at mange ville få sig en positiv oplevelse ved simpelthen at smide alle forventninger, sammemligninger osv, for det er overhovedet ikke noget nær hvad han/de nogensinde har lavet (måske lige undtaget Solitude).


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 10:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Nå men så behøver jeg jo ikke at skrive andet end, at jeg er hamrende enig med de herrer. Det er på den ene side et virkelig spøjst album, der blander genrer og stilarter - og på den anden side et meget sikkert album, hvor vellyden blomstrer for hver gennemlytning. I øvrigt er det M83 mest helstøbte album, da ingen af numrene er uden for nummer i den store helhed. Hvis man er til elektronisk legestue med kælne vokaler, så skal man bare skynde sig at lytte med, for det kunne meget vel være det bedste elektroniske album i 2016. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 11:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Har kun hørt det et par gange indtil videre, men ja, det lyder virkelig lovende :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 11:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
...og nu til noget helt andet. Jeg er blevet lidt mere end pjattet med The Chopin Project af Olafur Arnalds og pianisten Alice Sara Ott. Kender man lidt til den islandske komponist, så var en skive som denne det næste naturlige trin i hans allerede fantastiske karriere. The Chopin Project er nemlig en skive med ni numre, hvor af de fire er Chopins kompositioner, og de resterende fem er fra Arnalds egen hånd. De er smukt vævet sammen, så man aldrig rigtig tænker over hvilke kompositioner, der er af den store mester - og hvilke der kommer fra den geniale islændings egen hånd. Vil man gerne i gang med klassisk musik, kunne dette album sagtens være et godt sted at starte, for samtlige numre blander melodi og melankoli til en vidunderlig lytteoplevelse, som man ikke behøver at elske klassisk musik for at kunne holde af. Alice Sara Ott er allerede en meget kendt klassisk pianist, der formår at tage skarpheden af Chopins ellers lidt hårde klavertoner, som hun helt forstår at gøre til sine egne. Arnalds bruger hendes talent så rigeligt til at skabe en fin symbiose mellem de to komponister, hvilket binder oplevelsen rigtig fint sammen. Albummet findes på alle streamingtjenester, så bare kom i gang. :beerchug:


_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre apr 15, 2016 12:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 27, 2008 13:18
Indlæg: 393
Lyder som noget man skal tjekke ud. :-) I øvrigt, ved ikke om du kender det men tjek Kiasmos ud (Olafur Arnalds og Janus Rasmussen). Super lækkert, minder mig meget om Jon Hopkins på en en eller anden måde.



Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Indtil i går vidste jeg slet ikke at Spids Nøgenhat havde lavet en skive nummer to - tolv år efter den første. Men det er osse fint nok, for kvaliteten er helt i top, og selv om den er mere flower power happy end den første, så ligger der stadig denne her psykedeliske perle og brillerer cirka i midten af skiven (den slutter vel A-siden hvis man skal være retro nok):



Det er totalt frem med både den grønne og den lilla lavalampe, gutter, men nøj hvor er det dog godt skruet sammen. Hvor gjorde jeg nu lige af mit pandebånd og mine sandaler, og hvem af jer bastarder har nappet resten af svampene? :thumb:

Stor tak til Montag for info'en om at de lever endnu!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
t23 skrev:
Stor tak til Montag for info'en om at de lever endnu!

:beerchug:

Lige præcis det track som du youtuber til, har jeg hørt en million gange. Det er simpelthen så gennemført lækkert et nummer.

Du har formodentlig investeret i bogen Mere Lys, der er et fantastisk portræt af Lorenzo Woodrose og resten af bandet?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, det er alligevel imponerende at man kan UNDGÅ at vide, at Spids Nøgenhat lever endnu, da de i den grad har været i medierne de seneste par år. Albummet Kommer Med Fred og singlen Lolland Falster teleporterede i den grad bandet fra under- til overgrund. De leverede en legendarisk koncert på Roskilde og høstede voldsomt gode anmeldelser for både live-optrædender og udgivelser. Bandet var i alle medier og deres musik kom i heavy rotation på selv de kommercielle stationer og sågar i en TV2 dokumentar om Lolland Falster. Og de modtog endda 3 Danish Music Awards. Det var faktisk ret overvældende. Glæder mig til at se den nye dokumentar om bandet.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg må have levet under en sten .. det år .. eller noget. Nej, seriøst, jeg følger ikke vildt meget med i musik længere, film har forlængst overtaget mit fokus. Har ikke andet end streamede kanaler, og holdt op med at høre radio (frivilligt, altså) da jeg stoppede med selv lave det for en tre års tid siden.

Men hey, det er aldrig for sent at lære, som de siger!

@Montag: Nopes, ingen bog købt, skiven er langt vigtigere, men jeg så godt den lå på Bad Afro's Bandcamp.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 22:16 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Med al den snak om hippie-rock fik jeg lige pludselig lyst til at genhøre dette fabelagtige nummer fra de tidlige 1970'ere med Horsens-bandet Den Gamle Mand Og Havet. Det er 100% spilleglæde.



Top
   
Indlæg: man apr 18, 2016 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Wow, det var nyt for mig. Tak! :thumb:

Og øh .. skide hippier:



Der er en lille anekdote der løb i en pladeforretning jeg arbejdede i, cirka den gang at CD formatet brød ud på markedet. En gut sagde til mig "den dag Herfra Hvor Vi Står kommer på CD, der gi'r jeg en kasse bajere fordi så føler jeg mig godt nok overløbet af teknologi". Tag mit ord for det, situationen var yderst morsom .. i hele ti sekunder, syv mere end gængst :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn apr 24, 2016 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Lineup: Ben Watkins og Adam Peters (senere Juno Reactor), Steve Severin (Siouxsie) og voodoo blues guden Dr John:



B siden er næsten bedre :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn maj 01, 2016 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Op på barrikaderne, kammerater!



Ja ja, det er den dag igen ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 947 indlæg ]  Gå til side Foregående 157 58 59 60 6164 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team