DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:03

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Bedste musikårti?
30erne 0%  0%  [ 0 ]
40erne 0%  0%  [ 0 ]
50erne 0%  0%  [ 0 ]
60erne 19%  19%  [ 11 ]
70erne 11%  11%  [ 6 ]
80erne 54%  54%  [ 31 ]
90erne 14%  14%  [ 8 ]
00erne 2%  2%  [ 1 ]
Afgivne stemmer: 57
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons apr 09, 2003 1:01
Indlæg: 574
SCSAustin skrev:
80erne da. Tiden med det store hår og øjenskygge alle vegne :D Alene fænomenet Stock, Aitken & Waterman var jo kanon. Rick Astley og Kylie holder sgu stadig!

Bros' første album var jo en klassiker dengang. Ved ikke om det holder i dag desværre... Og så er der jo Michael Jackson, Billy Idol osv. osv. osv.


Ydrk! Hvor er der en smiley der brækker sig? :beerchug:

Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan folks fødselsårti korrelerer med deres valg i denne tråd. Jeg er født i 1974 og jeg mener helt klart at 70erne er det største årti i hvert fald i populærmusikkens historie. Den klassiske musik og jazzen er en anden snak.

/David


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
pinkfloydhomer skrev:
SCSAustin skrev:
80erne da. Tiden med det store hår og øjenskygge alle vegne :D Alene fænomenet Stock, Aitken & Waterman var jo kanon. Rick Astley og Kylie holder sgu stadig!

Bros' første album var jo en klassiker dengang. Ved ikke om det holder i dag desværre... Og så er der jo Michael Jackson, Billy Idol osv. osv. osv.


Ydrk! Hvor er der en smiley der brækker sig? :beerchug:

Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan folks fødselsårti korrelerer med deres valg i denne tråd. Jeg er født i 1974 og jeg mener helt klart at 70erne er det største årti i hvert fald i populærmusikkens historie. Den klassiske musik og jazzen er en anden snak.

/David


Hehe... Jeg er fra '67 og har stemt på 80'erne, dog af nogen HELT andre grunde end SCSAustin :-D
Rick Ashley og Bros? Helt ærligt ;-) Næ du, må jeg bede om noget Spandau Ballet, Sade, Bryan Ferry, Ultravox, The Smiths, Japan og Roxy Music!
Det var det der spillede i baggrunden da jeg begyndte at gå i byen!

Senere kom der andre ting til, såsom Saga, Yes, Marillion, Rush... Og ikke mindst mit svar på Søren's elskede Björk: Kate Bush!

_________________
Venlig hilsen Jonas
-------------------
"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Ja, I griner, græder og brækker jer åbenbart, men dengang... der i slutfirserne kan I ikke komme uden om at det var populært. Og MEGET endda. Lige deromkring var Bros jo i stand til at køre 2-3 shows på Wembley back-to-back og melde udsolgt! Dvs. 2-3 koncerter af ca. 70000 billetter.

Flødepop i metermål eller ej... S, A & W hev det ene hit ud af ærmet efter det andet. Tallene lyver ikke :D

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 20:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
SCSAustin skrev:
Ja, I griner, græder og brækker jer åbenbart, men dengang... der i slutfirserne kan I ikke komme uden om at det var populært. Og MEGET endda. Lige deromkring var Bros jo i stand til at køre 2-3 shows på Wembley back-to-back og melde udsolgt! Dvs. 2-3 koncerter af ca. 70000 billetter.

Flødepop i metermål eller ej... S, A & W hev det ene hit ud af ærmet efter det andet. Tallene lyver ikke :D


Popularitet og kvalitet er ikke altid det samme - ligesom smag og behag.
Men det er nu også helt i orden... jeg har sikkert også favoritter som ville få dig til at kaste op i neonfarver! ;)

_________________
Venlig hilsen Jonas

-------------------

"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 10, 2004 1:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
70'erne, ingen tvivl for mig. Det var der jeg rigtig fik ørerne op for musik - også selvom det var ting som Shu-Bi-Dua og Boney M af og til - men Slade, Abba og Sweet var de store, især Sweet der var mit "første band". Derefter blev det Kiss og Alice Cooper, men i det hele taget hørte jeg alt mellem himmel og jord, fra Les Humphries Singers til Tony Christie. 70'erne var årtiet med de store pop sange og rock geni-streger men 80'erne er selvfølgelig også gode, men for mig mest fordi man der opdagede 70'er bands man havde misset, såsom Kansas, Judas Priest, osv. Så jo, i 80'erne var jeg til heavy men 70'erne lagde min "melodiske grundsten" og fostrede desuden store grupper hvoraf de fleste stadig eksisterer. Længe leve nostalgien !


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
80'erne, da Metallica Startede, D.A.D kom frem o.lign.

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 13:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 06, 2004 21:11
Indlæg: 262
Geografisk sted: Århus
Tøvede ikke et sekundt med at stemme på 60'erne ;)

The Who, Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Bob Dylan, Doors, Beach Boys... bliver det bedre :P ?

Det skal så vidst lige siges jeg er stor The Who fan...

Er født i 1986...

_________________
Min DVD samling - psmadsen.dk -


Senest rettet af psmadsen man dec 20, 2004 13:47, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 13:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
pinkfloydhomer skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan folks fødselsårti korrelerer med deres valg i denne tråd. Jeg er født i 1974 og jeg mener helt klart at 70erne er det største årti i hvert fald i populærmusikkens historie.


1977 og jeg stemte 60'erne ;)

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team