DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 15:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man maj 28, 2018 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Avatar666 skrev:
Mike Haggar skrev:
så er det ellers bare at finde bøgerne rundt omkring til fornuftige penge.

Hvorfor ikke bare låne dem på biblioteket? De har bunker af bøger :)


Fordi man skal støtte forlag/bogudgivelser så vi kan blive ved med at sidde med en dejlig Hardcover om 5-10 år :)

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Puroresufan skrev:
Fordi man skal støtte forlag/bogudgivelser så vi kan blive ved med at sidde med en dejlig Hardcover om 5-10 år :)

Så jeg må heller ikke se film i fjernsynet eller streame siger du :) ? Eller købe antikvariske bøger på loppemarked.

Jeg vil synes det er mere vigtigt at få lånt nogle bøger på bibleren så de ikke indskrænker bogdelen endnu mere. Derudover er Stephen King-bøger jo nok heller ikke lige i fare for at uddø. Nej, få lånt de bøger på biblioteket, så det er også nemmere at bande 100 sider inde og så få afleveret bogen igen uden at føle at man skal igennem den.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 14:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Avatar666 skrev:
Puroresufan skrev:
Fordi man skal støtte forlag/bogudgivelser så vi kan blive ved med at sidde med en dejlig Hardcover om 5-10 år :)

Så jeg må heller ikke se film i fjernsynet eller streame siger du :) ? Eller købe antikvariske bøger på loppemarked.

Jeg vil synes det er mere vigtigt at få lånt nogle bøger på bibleren så de ikke indskrænker bogdelen endnu mere. Derudover er Stephen King-bøger jo nok heller ikke lige i fare for at uddø. Nej, få lånt de bøger på biblioteket, så det er også nemmere at bande 100 sider inde og så få afleveret bogen igen uden at føle at man skal igennem den.


Jo da, men vil alledage være fortaler for at man køber sin musik/sine film/sine bøger så os der er fan af fysiske medier bliver ved med at få udgivelser...

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 14:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Puroresufan skrev:
Jo da, men vil alledage være fortaler for at man køber sin musik/sine film/sine bøger så os der er fan af fysiske medier bliver ved med at få udgivelser...

Bestemt. Men metervarer som King er måske så ikke der det er mest kritisk. Jeg har jo bunker af bøger på hylderne, men idag køber jeg kun bøger fra mindre forlag, og de trænger bestemt til støtte, og de er alligevel umulige at få ved danske biblioteker. Så ja, støt de små forlag. Af film køber jeg veritable bunker, men ikke den nyeste superheltefilm eller Fast & Furious xxx omend jeg godt finde på at se dem hvis jeg falder over dem hvad jeg jo gør.

Desuden har den fysiske bog det jo idag bedre end den længe har haft det. Bibliotekerne derimod omfavner jo efterhånden mere og mere, og bogen har der meget mindre plads end den havde da jeg var barn og for vild mellem bogreolerne :)

Man skal altså kort sagt låne sine bøger på biblioteket med god samvittighed. De er der, så brug dem.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Avatar666 skrev:
Mike Haggar skrev:
så er det ellers bare at finde bøgerne rundt omkring til fornuftige penge.

Hvorfor ikke bare låne dem på biblioteket? De har bunker af bøger :)


Jeg har ikke brugt bibliotekerne i mange år. Desuden kan jeg godt lide at eje mine egne bøger. Især hvis det er historier, som jeg sætter stor pris på. Endelig er der også det, at jeg ikke altid har ret meget tid ved hånden, så det kan blive svært for mig at færdiggøre en bog til tiden.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Mike Haggar skrev:
Endelig er der også det, at jeg ikke altid har ret meget tid ved hånden, så det kan blive svært for mig at færdiggøre en bog til tiden.

Man kan genlåne bøgerne nogle gange så du ender med at kunne have den i op til en 3 måneder. Jeg læser hver gang jeg har en ledig stund, om det så er 5 minutter, så bøger varer sjældent mere end 2 uger herhjemme for de helt store mursten, men det er selvfølgelig individuelt hvor mange stunder man kan afse.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 22:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mike Haggar skrev:
Avatar666 skrev:
Mike Haggar skrev:
så er det ellers bare at finde bøgerne rundt omkring til fornuftige penge.

Hvorfor ikke bare låne dem på biblioteket? De har bunker af bøger :)


Jeg har ikke brugt bibliotekerne i mange år. Desuden kan jeg godt lide at eje mine egne bøger. Især hvis det er historier, som jeg sætter stor pris på. Endelig er der også det, at jeg ikke altid har ret meget tid ved hånden, så det kan blive svært for mig at færdiggøre en bog til tiden.


Enig, har ikke været på et bibliotek i 20 år, og vil også gerne eje mine bøger i Hardcover, køber dem jeg må eje, og der er masser, så har ikke brug for et bibliotek.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man maj 28, 2018 23:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Tjah. Hvis man ikke kan komme igennem en bog på 3 måneder taler vi om 3-4 bøger på et år og så kan jeg godt se fidusen i at man køber. Forstår dog ikke fascinationen ved hardcovers. Jo hvis det er førsteudgaver idet de så har en vis samlermæssig værdi men ellers ikke. Ellers kan man ligeså godt samle paperbacks op.


Top
   
Indlæg: tirs maj 29, 2018 8:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lettere OT, men alligevel: jeg elsker bibliotekerne. Der er både chancen for try before you buy, at låne stakke af gode tegneserier jeg ikke har plads til, låne brætspil etc etc. Jeg er virkelig glad for, at de er der :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 29, 2018 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Det er ved at være mange år siden at jeg læste Stephen King. Af de nævnte kan jeg støtte op om "Pigen der elskede Tom Gordon" som jeg var meget fascineret af, og også "Den lange vandring" (udgivet under pseudonymet Richard Bachman) er rigtig god. Så vidt jeg husker er "Christine" også værd at nævne. "Geralds farlige leg" ærindrer jeg til gengæld som noget af en ørkenvandring, hvor jeg ikke rigtigt synes at der skete noget. Den var for mig en sej omgang at komme igennem.


Top
   
Indlæg: ons maj 30, 2018 0:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Avatar666 skrev:
Tjah. Hvis man ikke kan komme igennem en bog på 3 måneder taler vi om 3-4 bøger på et år og så kan jeg godt se fidusen i at man køber. Forstår dog ikke fascinationen ved hardcovers. Jo hvis det er førsteudgaver idet de så har en vis samlermæssig værdi men ellers ikke. Ellers kan man ligeså godt samle paperbacks op.


Jeg kører også paperbacks her, men jo, måske skulle jeg prøve biblioteket til næste King-projekt. Jeg elsker bibliotekerne, men jeg er bare ikke stor bruger af det. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Du skal da selvfølgelig læse The Shining - den kan jeg slet ikke anbefale nok. Det er virkelig en fantastisk bog og måske hans bedste. Jeg slugte den på ingen tid. Desperation er det også oplagt at du kaster dig over, her er fuld knald på og det er klassisk Stephen King når han går full (retard) horror. Af de nyere titler kan jeg anbefale The Cell og Mr. Mercedes. Førstnævnte er dedikeret til Richard Matheson (I am legend) og George A. Romero - og det fortæller meget godt hvad du kan forvente af bogen. Sidstnævnte er en fin noir-krimi, intet groundbreaking, men bare solidt håndværk. Den skæve Duma Key er ikke for alle, men perfekt sommerlæsning - den er syret og virkelig velskrevet. 11/22/63 har jeg også hørt gode ting om, men jeg har ikke læst den endnu. En lille advarsel går til Bag of Bones, det var en sand ørkenvandring.

Eller kan jeg kun bakke op om de fleste titler der allerede er nævnt i tråden her.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy man aug 06, 2018 14:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: man aug 06, 2018 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak for input, rammy.

Jeg skal helt sikkert have gang i The Shining - som film er den jo helt fantastisk, så bogen skal klart læses.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Lige for at opdatere:

Jeg læser pt. The Tommyknockers, som jeg har købt sammen med Mr Mercedes og The Shining. Jeg kommer nok også til at købe The Girl Who Loved Tom Gordon og hans fantasyhistorie, The Eyes of the Dragon.

Næste led derefter bliver så Firestarter, Christine og måske Duma Key.

The Tommyknockers er i øvrigt helt og aldeles spændende og meget Kingsk!

Tak igen for alle jeres input!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 29, 2018 18:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Jeg kommer nok også til at købe The Girl Who Loved Tom Gordon og hans fantasyhistorie, The Eyes of the Dragon.


Gi' gerne en opdatering, når du en gang får læst Tom Gordon :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team