DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: comicstråden
Indlæg: tors jul 10, 2014 18:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Andre end mig der læser tegneserier på ipaden? Jeg læser pt via DC app'en Batman og har lige downloaded et par Uncanny X-Men og All New X-Men via Marvels app. Det er lidt træls at Comixology blev købt af Amazon og at derefter stoppede alt salg via appen. Det var fedt at man blot kunne browse alle tegneserier ét sted. ;)

PT Batman er Zero Year og jeg synes den er ok, men jeg var mere vild med Court of Owls historien fra Snyder.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Senest rettet af Mills søn jan 31, 2016 14:01, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør mar 14, 2015 1:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg er hooked på Comixology lige for tiden. Jeg har over en længere periode prøvet at læse alt Batman-relateret fra New 52 og er nu endelig lige med. Det er superlækkert at læse på en Retina skærm og en del af de nye Batman historier er enormt flot tegnet. I denne uge har Comixology halv pris på New 52 Flash, hvor et enkelt blad koster 6-7 kroner. Det har resulteret i et par sene nætter med Flash og de noget aparte skurke, som han render ind i. :beerchug: :clap:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2016 14:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har lavet trådens titel om og håber dermed vi kan diskutere tegneseriere generelt i denne tråd.

Denne YT kanal er ret genial for os tegneseriere fans. :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0L1lPamrzG4[/youtube]

Jeg har lige købt de to første albums af Marvels nye Star Wars og jeg er ret imponeret. De fanger fuldstændig stilen og dialogen fra de rigtige film. :thumb:

Desuden følger jeg månedligt med i Batman og Tokyo Ghost. Begge anbefales derfor på det kraftigeste.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2016 17:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Er også selv stor tegneserie fan og har efterhånden 2700 eksemplarer i samlingen. Jeg går dog uden om alt hvad der hedder superhelte, manga og serier der ikke er på dansk.

Kan varmt anbefale denne fine udgivelse som jeg fik i julegave
Billede


Top
   
Indlæg: søn jan 31, 2016 20:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Den Rasmus Klump er utrolig flot. Personligt har jeg det lidt stramt med Klumpen, men udgivelsen er møglækker.

Jeg læser stadig New 52 og abonnerer efterhånden på tyve af serierne. Idéen med at genstarte hele DC universet har generelt været vellykket. Især de mange forskellige Batman serier har hver især fået sat lidt skik på Batman, hvor mange af historierne er virkelig underholdende.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man feb 01, 2016 0:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Montag451 skrev:
Den Rasmus Klump er utrolig flot. Personligt har jeg det lidt stramt med Klumpen, men udgivelsen er møglækker.


Enig kvalitetsmæssigt og lækkerhedsmæssigt skal man vel over i CBSV eller Smølferne for at finde noget tilsvarende.


Top
   
Indlæg: tors feb 25, 2016 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Jeg skal hjælpe en bekendt med at få styr på en samling tegneserier, der skal sælges! Standen er ikke umiddelbart prangende dog, nogen bud på sjældnere titler vi skal holde øje med? De er primært fra 70'erne og 80'erne, danske udgivelser


Top
   
 Titel: comicstråden
Indlæg: tors feb 25, 2016 11:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ups.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre feb 26, 2016 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Har altid betragtet dahf som Danmarks bedste brevkasse/opslagsværk, slet ingen bud? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]
Prøver lige med et tillægsspørgsmål, loppemarkeder med fokus på tegneserier, findes det?


Top
   
Indlæg: fre feb 26, 2016 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Der er mange (danske) tegneserier til salg-grupper på Facebook: måske kunne du prøve der, Kermit?

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre feb 26, 2016 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Kermit skrev:
Jeg skal hjælpe en bekendt med at få styr på en samling tegneserier, der skal sælges! Standen er ikke umiddelbart prangende dog, nogen bud på sjældnere titler vi skal holde øje med? De er primært fra 70'erne og 80'erne, danske udgivelser


Du skriver at standen ikke umiddelbart er prangenden, hvilket nok betyder at du ikke skal forvente at kunne få alverden for tingene, da standen indenfor tegeseriesamler verdenen er tæt på alt afgørende. Et alm. brugt hæfte kan nemt risikere at havne på 10-20% af prisen et tilsvarende eks. i near mint.

Du kan prøve at gå ind på faraos.dk og pegasus.dk og se om du kan finde nogle af bladene der tag en konservativ vurdering af standen og divider så prisen med minimum 2. Så har du en lille idé om hvad du måske vil kunne få for det.

Hvis du skal sælge kan du enten prøve dba.dk eller denne her facebook gruppe https://www.facebook.com/groups/TegneserierTilSalg/ eller hvis det skal være nemt så tag hele stakken med ned til et antikvariat.


Top
   
Indlæg: fre feb 26, 2016 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Tak for indspark njhansen og Maverick :-)

Jeg må på fjæsen og studere salgspriser i grupperne og forbi de nævnte forhandlere!
Jeg ender nok med at blive ekspert i prissætning og graduering af gamle tegneserier, nå bunkerne er gennemgået!

Det var i overvejelserne at skyde det hele af hos et antikvariat eller lignende, men mine erfaringer er at de giver lige i underkanten af det rimelige


Top
   
Indlæg: ons mar 02, 2016 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Hvis du skulle ligge inde med nogle specielle udgivelser som du har interesse i at få en evt. vurdering af skal du være velkommen til at skrive til mig, da jeg er i besiddelse af "Den Store Komiklex" hvor samtlige danske tegneserie udgivelser frem til 2006 er vurderet. Det kan selvfølgelig kun blive et skøn, men det kan måske give dig en lille idé om du skulle ligge inde med udgivelser der er en lille smule værd. Dog som nævnt tidligere, stand er næsten altafgørende for om du for alvor er i besiddelse af nogle guldkorn.


Top
   
Indlæg: ons mar 02, 2016 21:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Mange tak for det fine tilbud, jeg har dog lige været på det lokale bibliotek og låne selvsamme bog :-)
Der er mange "sjove/spændende" ting i mellem, masser af 1 udgaver af diverse udgivelser! Men de er som skrevet generelt udfordret på standen, primært det ydre...


Top
   
Indlæg: lør feb 18, 2017 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Hvis der er nogen der trænger til at få suppleret deres tegneseriesamling op, så har Faraos Cigarer 25 års jubilæum her i weekenden, hvorfor man sparer 20% på alle varer.

Hvis man så samtidig melder sig ind i Klub Farao er der yderligere 10% bonus, og handler for over 500 kr. så der er fri fragt begynder det at se fornuftigt ud. Har i hvert fald selv fået smidt en god ordre afsted :mrgreen:

https://www.faraos.dk/


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team