DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 8:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 24, 2013 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
maddogthesahr skrev:
Noget lidt andet. Er der nogen der har ideer til hvor man kan rekvirere MP3 lydbøger (eller til nød bare cd) på enten dansk eller engelsk af dragon Lance serien? Jeg har 2 hele bind, kan ikke lige huske hvilke det er på stående fod, men er bange for at det er de eneste danske der er udgivet på MP3. Jeg ville mene der var en masse på engelsk, men har uden held fundet noget.


Du kan vist downloade dem på Tellerup.dk:

Billede

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 24, 2013 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Jeg kiggede lige i min tråd igen i et anfald af kedsomhed i min frokostpause. Jeg har ikke skrevet noget i denne tråd i lang tid, da jeg har holdt en pause fra fantasylæsningen, men jeg vil stærkt anbefale Patrick Rothfuss' The Kingkiller Chronicle.


The Kingkiller Chronicle handler om den yderst interessante multi-kunstner Kvothe, som går fra en barndom i cirkus til gadebarn til troubadour til troldmand og en pokkers masse ting derudover og der i mellem.

Kvothe er virkelig interesant og Rothfuss' fortællerevner er helt i top. Som Ulle skriver tidligere i denne tråd følger vi kun ét forløb, og det er seriens helt store force. Det handler om Kvothe og kun om Kvothe (sådan mere eller mindre i hvert fald). Jeg kan kun stærkt anbefale at læse de to første historier: The Name of the Wind og The Wise Man's Fear.

Tredje bind er på vej og jeg kan kun sige, at jeg tripper for at komme til at læse det. :thumb:


:thumb: til Patrick herfra, fremragende fantasy, glæder mig vildt til hans 3. bind i Kingkiller...

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors okt 24, 2013 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 27, 2009 20:50
Indlæg: 754
Geografisk sted: 2800 Kgs. Lyngby
Jeg kan også kun være helt enige i jeres bedømmelse. Det er så stærk fantasy! :thumb:


Top
   
Indlæg: tors okt 24, 2013 23:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Har lige købt Brandon Sandersons The way of Kings. Glæder mig til at give ham en chance, første del af trilogi. Den har fået masser af positiv omtale.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: fre jan 03, 2014 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
På baggrund af anbefalingen af Name of the Wind lånte jeg den på biblioteket. Klokken var 16:30 da jeg satte mig ned og læste - da jeg følte trang til et toiletbesøg og kiggede på klokken var den blevet 21:30. Elsker hvad fantasy kan gøre ved tiden.

_________________
Unexpected Homeboys
мир
медведь спит


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2014 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mirovich skrev:
På baggrund af anbefalingen af Name of the Wind lånte jeg den på biblioteket. Klokken var 16:30 da jeg satte mig ned og læste - da jeg følte trang til et toiletbesøg og kiggede på klokken var den blevet 21:30. Elsker hvad fantasy kan gøre ved tiden.


Det er så dejligt, når det sker. Jeg har efter en fantasybog, der kunne give mig samme følelse i et stykke tid. Jeg synes ikke, jeg har lykkedes med at finde en endnu, men måske man skulle genlæse Dragon Lance-bøgerne.

Er der nogen, der har læst Icewind Dale-bøgerne?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2014 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Mirovich skrev:
På baggrund af anbefalingen af Name of the Wind lånte jeg den på biblioteket. Klokken var 16:30 da jeg satte mig ned og læste - da jeg følte trang til et toiletbesøg og kiggede på klokken var den blevet 21:30. Elsker hvad fantasy kan gøre ved tiden.


Det er så dejligt, når det sker. Jeg har efter en fantasybog, der kunne give mig samme følelse i et stykke tid. Jeg synes ikke, jeg har lykkedes med at finde en endnu, men måske man skulle genlæse Dragon Lance-bøgerne.

Er der nogen, der har læst Icewind Dale-bøgerne?



Helt sikkkert en fed oplevelse når det sker :clap: Syntes du skulle prøve Joe Abercrombie og hans blade trilogi, blodigt men virkelig spændende. He he Dragonlance er altid godt for nem hygge læsning med gamle kendinge, som Lord Soth ;) . Da jeg var teenager og havde læst Dragonlance for første gang, kastede jeg mig over første bind i Icewind Dale, kan huske den overhovede ikke fængede,men er så også 22 år siden... Ellers kan jeg blive grebet af Guy Gavriel Kay, har nævnt ham før, især Tigana og The Lions of Al Rassan er fremragende i min bog.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors feb 27, 2014 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har Abercrombie stående i et notat på min telefon. Jeg har bare svært ved at gå i gang med fantasy nu om dage, da kun Patrick Rothfuss' serie om Kvothe for alvor har fanget mig - ud over Game of Thrones, selvfølgelig. Jeg vil dog gerne prøve at læse Abercrombie, når jeg er kommet igennem de senest indkøbte bøger. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg var ikke klar over det før nu, men Patrick Rothfuss har skrevet en 'spin-off' på The Kingkiller Chronicle.

Bogen hedder The Slow Regard of Silent Things og handler om pigen Auri, som Kvothe møder på sin vej. Den koster otte pund hos Amazon i paperback-version og er netop havnet i min indkøbskurv.

Bogen udkommer d. 28. oktober her i dette herrens år 2014. Samtidig venter jeg så på, at Rothfuss får skrevet tredje kapitel om Kvothe. Det er fantasy af meget høj kvalitet.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 10:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Puroresufan, hvis du læser med stadig:

Er denne den første bog af Abercrombie, jeg bør læse: http://www.amazon.co.uk/Blade-Itself-Fi ... 316&sr=1-2?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 22:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Puroresufan, hvis du læser med stadig:

Er denne den første bog af Abercrombie, jeg bør læse: http://www.amazon.co.uk/Blade-Itself-Fi ... 316&sr=1-2?



Naturligvis gør jeg det :) . Yep, hans første og starten i hans verden, køb hele trilogien, First law, når du er igang, så har du en god start :clap: . Så kan du altid tage hans andre bøger som omhandler forskellige, nye, personer sat i samme univers.

Glæder mig også til der kommer mere Kingkiller, men han er jo lige så langsom som RR. Martin. Læste hans blog på et tidspunkt hvor han fortæller at hans plan var at lave en kort historie, x antal ord i forbindelse med et eller andet om Auri, og at der bare kom mere og mere på, han kunne ikke stoppe med at fortælle om hende.

Får du ellers læst noget godt fantasy selvom du ikke skriver om det herinde?` :D

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors aug 07, 2014 11:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nej, det kan jeg ikke påstå.

Jeg har læst en stor portion af GRRMs nyeste, A Dance with Dragons, men ellers er jeg gået i stå i den genre.

Jeg tror måske, at jeg har været træt af at læse mange af disse nyere fantasy-bøger. Jeg forsøgte mig med The Way of Kings af Brett Sanderson, men 50 sider inde havde jeg faldet i søvn nok gange. Så jeg venter på Rothfuss og forsøger mig med Abercrombie i mellemtiden. :) Tak for hjælp.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 08, 2014 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Nej, det kan jeg ikke påstå.

Jeg har læst en stor portion af GRRMs nyeste, A Dance with Dragons, men ellers er jeg gået i stå i den genre.

Jeg tror måske, at jeg har været træt af at læse mange af disse nyere fantasy-bøger. Jeg forsøgte mig med The Way of Kings af Brett Sanderson, men 50 sider inde havde jeg faldet i søvn nok gange. Så jeg venter på Rothfuss og forsøger mig med Abercrombie i mellemtiden. :) Tak for hjælp.



Har heller ikke læst det store fantasy på det sidste, mere horror og fantasy ala Murakami ;) Har faktisk også Way of kings stående på hylden, men har ikke kastet mig over den endnu. Syntes også du burde give Guy Gavriel kay og Robin Hobb en chance, alt Kay er godt, og Hobb´s Farseer trilogy er også rigtig god. Kan ikke huske om du har læst Raymond Feist Magician, ellers kan den også varmt anbefales. Gode gamle Earthsea af Le quin er også rigtig god. Meget af Gaiman er jo også Fantasy og godt skrevet.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man aug 11, 2014 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Earthsea er den eneste af det, du omtaler, som jeg har læst. Virkelig godt. Raymond Feist og Guy Gavriel Kay er på listen også. Har kun læst Kays Fionavar Tapestry for nogle år siden og synes det var en god historie.

Derudover: Måske skal vi have en horrortråd?

Jeg kunne godt tænke mig at læse en pokkers mere horror, men jeg ved ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har læst Koontz og en del af det ældre King samt to af Joe Hills bøger, men for pokker - der må findes mere rundt omkring? :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 11, 2014 20:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Holmsgaard skrev:
Earthsea er den eneste af det, du omtaler, som jeg har læst. Virkelig godt. Raymond Feist og Guy Gavriel Kay er på listen også. Har kun læst Kays Fionavar Tapestry for nogle år siden og synes det var en god historie.

Derudover: Måske skal vi have en horrortråd?

Jeg kunne godt tænke mig at læse en pokkers mere horror, men jeg ved ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har læst Koontz og en del af det ældre King samt to af Joe Hills bøger, men for pokker - der må findes mere rundt omkring? :)


Feist har skrevet meget ligegyldigt bras, men hans Magician/Master er rigtig god. Hvis du kunne lide Fionavar skal du glæde dig til hans andre, Fionavar var det første og meget inspireret af Tolkien, hans andre er meget mere unikke og hans egne universer.
Mht. Horror har jeg udover næsten alt King og Hills bøger læst og kan klart anbefale:
Peter Straub- GHost story Og Shadowland.
Lovecraft- alt, The exorcist, Dan simmons. song of Kali, og meget andet. Også fremragende til Sci/Fi.
Ray Bradbury- Something wicked this way comes
Anne rice

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 8 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team