DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 58 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jan 12, 2009 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Jeg er nu halvt igennem den 2. bog i Black Magicians Trilogi: The Novice, og den er virkelig fantastisk.

Der er meget Harry Potter over den, men på en meget mere "voksen" måde - er helt opslugt ;)

Jeg har den 3. bog på vej - men vil lige høre om der er nogen der har læst den anden trilogi hun har skrevet:

Age of Five Trilogy???

Jeg har desuden lige set at der kommer 3 bøger mere i Black Magicians universet - en prequel til Black Magicians Trilogy, hvilket er super fedt :clap: :clap:

Edit hov det er jo helt forkert - der kommer en enkelt bog som er prequel til BM-trilogy, samt en sequel trilogy - endnu bedre.

Prequel'en: The Magician's Apprentice kommer d. 23 feb. i år :clap: :clap: :clap:


Top
   
Indlæg: man jan 12, 2009 21:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg har Age of Five Trilogien, men jeg har ikke læst den endnu.


Top
   
Indlæg: man jan 12, 2009 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Kim Dahl Kristensen skrev:
Jeg har Age of Five Trilogien, men jeg har ikke læst den endnu.

Kan du så komme igang - du har 2-3 uger inden jeg er færdig med disse to bøger ;)


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2009 3:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Sieker skrev:
Jeg er nu halvt igennem den 2. bog i Black Magicians Trilogi: The Novice, og den er virkelig fantastisk.

Der er meget Harry Potter over den, men på en meget mere "voksen" måde - er helt opslugt ;)

Jeg har den 3. bog på vej - men vil lige høre om der er nogen der har læst den anden trilogi hun har skrevet:

Age of Five Trilogy???

Jeg har desuden lige set at der kommer 3 bøger mere i Black Magicians universet - en prequel til Black Magicians Trilogy, hvilket er super fedt :clap: :clap:

Edit hov det er jo helt forkert - der kommer en enkelt bog som er prequel til BM-trilogy, samt en sequel trilogy - endnu bedre.

Prequel'en: The Magician's Apprentice kommer d. 23 feb. i år :clap: :clap: :clap:


Yes sir, har læst begge hendes trilogier, rigtig god fantasy forfatter. Blev meget grebet af Black magician, især bind 1 og bind 3, så havde svært ved at tro at Age of five kunne leve op til BMT, men den overgik den. En anden fortællerstil hun bruger på den, og en mere "voksen" trilogi efter min mening. Måske ikke så meget en page turner som BMT, men bedre. Har allerede forudbestilt Magicians Apprentice i Hardcover fra Amazon.co.uk :thumb:

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2009 6:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Årrhhh hvor godt - jeg glæder mig allerede.

Takker


Top
   
Indlæg: tirs jan 13, 2009 12:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Til fantasy-folket vil jeg lige gøre opmærksom på at Neal Stephensons nye monsterstore roman "Anathem" kan fås rigtig billigt hos Amazon Uk i øjeblikket. Kun 8,99 pund før vat og forsendelse. Det er under halv pris.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/1843 ... d_i=468294

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: ons feb 04, 2009 21:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
Jeg kan kun bifalde at man hiver fat i The Black magician trilogien - nøj hvor den bliver ædt i øjeblikket, ikke meget nattesøvn.
Har også lige lånt Terry Pratchet Pyramids for at se hvad den kan byde på - glæder mig.

_________________
Unexpected Homeboys
мир
медведь спит


Top
   
Indlæg: tors feb 05, 2009 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mirovich skrev:
Jeg kan kun bifalde at man hiver fat i The Black magician trilogien - nøj hvor den bliver ædt i øjeblikket, ikke meget nattesøvn.
Har også lige lånt Terry Pratchet Pyramids for at se hvad den kan byde på - glæder mig.



He he, jeg tror Black Magician har mange fans på DAHF, inklusive undertegnede. Glæd dig til Pratchett, er selv igang med hans bøger, er igang med at købe dem alle i Hardcover og så læse den fra en ende af. Har nu læst de første 14, og er helt vild med hans humor og fortællerstil. Discworld for 2 thumps up herfra :thumb: :thumb:

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors feb 05, 2009 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hold da fast - det var noget af en opgave ;)

Hvad kan du finde dem til i hardcover?


Top
   
Indlæg: tors feb 05, 2009 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Sieker skrev:
Hold da fast - det var noget af en opgave ;)

Hvad kan du finde dem til i hardcover?


Det er meget blandet, har 17 indtil videre, og har 4 på vej der er vundet fra Ebay. Har primært købt fra Ebay og Amazon marketplace, imellem 100,- og 350,- har de vel kostet. Og jeg startede vel med at samle på dem for 7 mdr siden. Var heldig med et samlet køb på 8 stk på Ebay for noget tid siden der ikke koms å højt op i pris, og den blev heldigvis ikke snuppet i tolden ;)

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tors feb 05, 2009 21:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Hehe - jeg talte forleden også lige sammen hvor mange jeg manglede - og selv med de ca. 55kr en paperback koster ved play så er det huuuuha mange penge ;)


Top
   
Indlæg: søn mar 08, 2009 19:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
Er der nogen der har kastet sig ud i The Belgariad serien skrevet af David Eddings og evt. kan komme med lidt feedback?

_________________
Unexpected Homeboys

мир

медведь спит


Top
   
Indlæg: søn mar 08, 2009 19:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Mirovich skrev:
Er der nogen der har kastet sig ud i The Belgariad serien skrevet af David Eddings og evt. kan komme med lidt feedback?


Uhh, nu du nævner Belrariad, min lillebror har lige købt dem og skal helt klart låne og læse dem inden alt for længe, da serien har fået fin omtale på div. Fantasy forums, skulle være en klassiker.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: søn mar 08, 2009 20:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
Jeg sad og kiggede efter ny fantasy og stødte på omtalen af serien her http://www.litteratursiden.dk/artikler/ ... ne-fantasy

Det lyder som om der ligger en hel del timer gemt der

fandt også denne:
http://www.fantastik.dk/artikel_fantasy-kanon.shtml

_________________
Unexpected Homeboys

мир

медведь спит


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2009 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har læst Belgariad-serien for mange år serien (på dansk, hvor den hedder Belgarion-sagaen), og kan kun give serien min dybeste anbefaling! I samme ombæring vil jeg også gerne anbefale serierne om Ridder Jernhøg (som jeg lige har læst mig til hedder Sparhawk på engelsk).

Eddings skriver fremragende, og hans figurer er altid meget interessante. Jeg ville gerne skrive meget, meget mere om dem, men jeg har dem ikke så friskt i erindringen, som jeg gerne ville.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 58 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team