DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 21:42

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Bedste Stephen King?
The Dark Tower-serien 7%  7%  [ 3 ]
IT 25%  25%  [ 11 ]
The Shining 25%  25%  [ 11 ]
Salem's Lot 2%  2%  [ 1 ]
The Stand 18%  18%  [ 8 ]
Misery 7%  7%  [ 3 ]
Tommyknockers 0%  0%  [ 0 ]
The Green Mile 7%  7%  [ 3 ]
The Dead Zone 7%  7%  [ 3 ]
Carrie 2%  2%  [ 1 ]
Afgivne stemmer: 44
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: man mar 05, 2007 1:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Nogle King bøger, bl.a. Pigen der elskede Tom Gordon, som jeg netop har læst, er faktisk ret letlæselige. Det samme synes jeg også, en bog som Dolores Claiborne var. Omvendt er IT en meget kompleks og ualmindeligt interessant historie, der virkelig er velskrevet, og dét, jeg umiddelbart kender til Dark Tower, ser også ret indviklet ud.

Så jeg tror ikke umiddelbart, man som sådan kan sætte Stephen King i bås, modsat f.eks. John Grisham eller Chris Ryan, der har en tendens til altid at skrive om det samme.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør mar 10, 2007 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Ingen af dem, synes "begærets Butik" er bedst.. men synes nu Dean Koontz er bedre...

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
 Titel: jeg vælger
Indlæg: ons apr 11, 2007 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Klart 'The Stand' i den 'store' udgave med små 300 sider ekstra (og på engelsk naturligvis). Tror jeg har læst den 3-4 gange nu - den er jo genial.

Noget helt andet - en 'sjov' en, måske den mest bizzare histore - Langolinerne! Kan ikke huske om det er en bog eller blot en novelle fra en af samlingerne, men den er faktisk ganske god, omend (som sagt) noget bizzar. Har Nogen her læst den?

Har i øvrigt læst næste alt af manden, selv hans bog OM at skrive (kan ikke lige huske hvad den hedder -Danse Macarbre måske). Jeg har dog ikke læst the dark tower. Begyndt en gang, men døde i bog 2 - dels var den for langtrukken, og så med udsigten til at kunne læse slutningen om 10 år. Dét gad jeg bare ikke. Og så har jeg ikke orket det siden.

PS. Det sidste jeg læste fra hans side, The Cell, var nok det eneste som jeg synes er decideret elendigt. Føj for en omgang - ingen dybde eller noget som helst af det jeg normalt forbinder med en SK bog. Bedre held næste gang.

MiNo


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2007 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Urgh - dobbelt post!


Top
   
Indlæg: ons apr 11, 2007 21:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
MiNo skrev:
Noget helt andet - en 'sjov' en, måske den mest bizzare histore - Langolinerne! Kan ikke huske om det er en bog eller blot en novelle fra en af samlingerne, men den er faktisk ganske god, omend (som sagt) noget bizzar. Har Nogen her læst den?


Den er fra Four Past Midnight. Jeg læste den før jeg så tv-serien. Jeg kunne rigtig godt lide historien, men de formåede bare ikke at få den omdannet til film - som det ofte er problemet med Kings skriblerier.

MiNo skrev:
Har i øvrigt læst næste alt af manden, selv hans bog OM at skrive (kan ikke lige huske hvad den hedder -Danse Macarbre måske).


Dance Macabre er hans tanker om horror-genren (film, bøger, tv etc.) og On Writing er hans bog om at være forfatter.

MiNo skrev:
PS. Det sidste jeg læste fra hans side, The Cell, var nok det eneste som jeg synes er decideret elendigt. Føj for en omgang - ingen dybde eller noget som helst af det jeg normalt forbinder med en SK bog. Bedre held næste gang.


Jeg har ikke læst den, men hørte den som audiobog sidste år (læst af Campbell Scott) på vej til og fra arbejde. Den fungerede fint på den måde, synes jeg, men jeg frygter lidt, hvordan den bliver som film.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: man maj 21, 2007 0:22 
Offline

Tilmeldt: søn maj 20, 2007 23:57
Indlæg: 5
Bedste Stephen King er novellen Åndedrætsmetoden... Lovecraftiansk horror the Stephen King-way.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs maj 22, 2007 22:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 11, 2005 12:43
Indlæg: 341
Geografisk sted: Esbjerg.
Jeg har ikke læst så mange King-bøger, men er enig med Michael W. i, at Knogler er en rigtig god bog. Har desuden alle 4 bind i serien "Det mørke tårn", men hver gang jeg begynder at læse bind 1, går jeg altid i stå midtvejs. Synes den er rimelig tung at komme i gang med.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons maj 23, 2007 0:22 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Popeye skrev:
Jeg har ikke læst så mange King-bøger, men er enig med Michael W. i, at Knogler er en rigtig god bog. Har desuden alle 4 bind i serien "Det mørke tårn", men hver gang jeg begynder at læse bind 1, går jeg altid i stå midtvejs. Synes den er rimelig tung at komme i gang med.


Alle fire? Nu ved jeg ikke hvordan de er udkommet i DK, men der er mig bekendt syv bind i Dark Tower. Den er tung at komme i gang med, men bliver absolut bedre med tiden.


Top
   
Indlæg: tors jul 19, 2007 8:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:49
Indlæg: 522
Geografisk sted: Horsens
Favorit-forfatteren fra min ungdom :clap:

Det er svært at pege på en favorit bog, men Misery står nok en anelse højere end de andre.

Må dog erkende, at det ikke er blevet til så mange King-bøger på det sidste, men sidder da helt og får lyst til at gen-læse nogle af dem.

_________________
Mvh
Jesper

DAHF-rating: Billede

"You're nude in The Telegraph, dear. Can you pass the bacon."
Graham Crowden i Calender Girls


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2007 0:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 05, 2005 16:58
Indlæg: 221
Jeg har stemt på "The Shining". Det var et svært valg, da Stephen King har skrevet mange geniale bøger. Men jeg synes dog stadig, at "The Shining" topper alt. Jeg synes, at bogens beskrivelse af Danny og hans oplevelser på hotellet fangede utroligt godt. Stemningen er helt i top! Også Jack's problemer med alkohol osv. er også meget godt beskrevet. Gør det hele så meget mere foruroligende...

Jeg vil også våge den påstand, at "'The Shining" har givet inspiration til mange senere gys. Som eksempel kan nævnes det geniale pc spil "Phantasmagoria". Hovedpersonerne og handlingen i dette spil minder utroligt meget om "The Shining". Om det så er filmen eller bogen, der har inspireret kan jeg så ikke sige noget om 8)

Jeg synes også, at "The girl who loved Tom Gordon" er rigtig god... og selvfølgelig også "Carrie" og "The Body" :thumb:


Top
   
 Titel: Re:
Indlæg: søn okt 28, 2007 1:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 11, 2005 12:43
Indlæg: 341
Geografisk sted: Esbjerg.
michmach skrev:
Popeye skrev:
Jeg har ikke læst så mange King-bøger, men er enig med Michael W. i, at Knogler er en rigtig god bog. Har desuden alle 4 bind i serien "Det mørke tårn", men hver gang jeg begynder at læse bind 1, går jeg altid i stå midtvejs. Synes den er rimelig tung at komme i gang med.


Alle fire? Nu ved jeg ikke hvordan de er udkommet i DK, men der er mig bekendt syv bind i Dark Tower. Den er tung at komme i gang med, men bliver absolut bedre med tiden.

Du har vist ret - der er syv bind. Så bliver jeg da aldrig færdig....


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team