Hvilke(n) bog/bøger købte du i dag?

Har du læst en god bog for nylig? Diskutér de nyeste, de ældste, de tykkeste, de mest læste og ikke mindst de bedste bøger her.
Brugeravatar
Montag451

Re: Hvilke(n) bog/bøger købte du i dag?

Indlægaf Montag451 » tirs dec 08, 2015 15:34

Er der nogen rød tråd i Easton indkøbene, eller napper du bare dem alle, Fritte?
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tirs dec 08, 2015 15:48

Jeg går efter de klassiske historier (og har en kæmpe svaghed for sø-eventyr). De har en serie der hedder "100 Greatest Books Ever Written", hvor jeg vælger derfra. De sidste to bøger fik jeg for 200 kr. leveret pr. stk. Det er sindsyg billigt for Easton Press. Hvis jeg skulle købe dem på et senere tidspunkt, så ville de koste det dobbelte. Indtil videre er det egentlig lykkedes mig at få bøgerne til gode priser. Og med eBay Global Shipping Program slipper man for at betale det rædsomme gebyr til PostDanmark.

Brugeravatar
Montag451

Re: Hvilke(n) bog/bøger købte du i dag

Indlægaf Montag451 » tirs dec 08, 2015 17:46

Fritte skrev:Jeg går efter de klassiske historier (og har en kæmpe svaghed for sø-eventyr). De har en serie der hedder "100 Greatest Books Ever Written", hvor jeg vælger derfra. De sidste to bøger fik jeg for 200 kr. leveret pr. stk. Det er sindsyg billigt for Easton Press. Hvis jeg skulle købe dem på et senere tidspunkt, så ville de koste det dobbelte. Indtil videre er det egentlig lykkedes mig at få bøgerne til gode priser. Og med eBay Global Shipping Program slipper man for at betale det rædsomme gebyr til PostDanmark.

Ja, hvis man kan leve med ventetiden, fungere GSP fra ebay overraskende godt. God fornøjelse med at fiske Easton Press bøgerne hjem.

Brugeravatar
Maverick

Indlægaf Maverick » ons jan 13, 2016 0:06

Så kom denne lille julegave til mig selv dumpende

Billede

6 £ inkl. forsendelse fra Amazon

Henrik24

Indlægaf Henrik24 » man jan 25, 2016 23:38

Billede
Bill Bryson, One Summer - America 1927. 672 sider. Købt hos amazon.co.uk, hvor den p.t. er med i tilbud med 3 bøger for £10.

Stærkt underholdende historieundervisning om små og store, ikoniske og glemte, begivenheder, der prægede sommeren 1927 i Amerika. Der trækkes tråde til begivenhedernes forhistorie og efterspil, og der fortælles bl.a. om Lindbergh's Atlant-flyvning, Babe Ruth's meriter i Baseball, Jack Dempsey's ditto i boksning, sensationelle retssager mod utro og morderiske hustruer, anarkister der bomber alle autoriteter, talefilmens fødsel og radioens gennembrud som massemedie, excentriske politikere på alle niveauer, centralbankens rolle i at opildne et i forvejen boomende aktiemarked og generelt bare en masse røverhistorier om hvordan USA virkelig var landet hvor alt kunne lade sig gøre - både lovligt og ulovligt.

Athene

Indlægaf Athene » tirs jan 26, 2016 21:03

Modtog disse to i dag fra Fantask,til hhv. 450 kr. og 125 kr.
BilledeBillede
Tv.: Den femte boks med den kronologiske udgivelse af Floyd Gottfredsons Mickey Mouse-avisstriber.
Th.:7. del af Daigoros eventyr i New Lone Wolf & Cub.
Et par billeder af de andre udgivelser i serierne:
BilledeBilledeBillede

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » man feb 15, 2016 14:48

To bøger fra plusbog i dag:

Billede
Sort Land af Ahmad Mahmoud, der er en erindringsbog om livet i indvandrer-ghettoen Askerød (i Hundige). Jeg er allerede ved at være færdig med bogen, der både er interessant, skræmmende og skide godt skrevet.

Billede
I en helt anden grøft fik jeg også Mads Holgers Vorherre Bevares. Jeg har grinet meget af Mads Holgers retoriske gaver på diverse sociale medier, i avisklummer og i den politiske debat generelt, så nu var det på tide at læse mere af giraffen.

Brugeravatar
Steen T
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Steen T » tors maj 05, 2016 12:00

Jeg har for nylig opdaget The Folio Society og har sat mig for at opbygge en samling af deres lækre udgivelser. Jeg forestiller mig at købe en 10-15 stykker om året. Første høst:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tors maj 05, 2016 12:04

@Steen T: Tjek "Leather Library" på YouTube. Han har en kæmpe samling af bl.a. Folio Society-bøger:

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... DMKZ4YzGuC

Brugeravatar
Steen T
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Steen T » tors maj 05, 2016 18:28

:thumb:

Gramm
Geografisk sted: Højby

Indlægaf Gramm » søn maj 08, 2016 5:12

Har købt slægter iagttagelser fra en sindssygeanstalt af Dr. Fr. Lange .
No plan Just bigger guns.

Brugeravatar
Maverick

Indlægaf Maverick » søn aug 21, 2016 21:10

Har netop modtaget den 2. bog fra det nye danske forlag "Forlaget Sidste Århundrede" nemlig Hermann Ungers "De lemlæstede".

Brugeravatar
rammy
Kontakt:

Indlægaf rammy » ons okt 12, 2016 8:48

Billede

Jeg har givet mig i kast med denne basse - 100 sider inde og det tegner godt!

"Den første" er en helt ufattelig fortælling om et postapokalyptisk samfund, et atypisk makkerpars kamp mod verdens ondskab og et helt unikt menneske, der måske er menneskehedens sidste håb.

Da alvorligt syge kræftpatienter blive raske efter at være blevet bidt af flagermus i Sydamerika, begynder den amerikanske regering et hemmeligt eksperiment på dødsdømte fanger for at undersøge, om flagermusenes vira kan kurere sygdomme - eller bruges til at skabe en genetisk perfekt soldat. Men eksperimentet slår grueligt fejl, og pludselig er hele verden drastisk forandret.

Efter civilisationens kollaps i "Den første" lykkes det to mennesker at flygte i sikkerhed: Den godhjertede, men skyldbetyngede FBI-agent Brad Wolgast og den 6-årige forældreløse Amy Harper Bellafonte, der var en del af det fejlslagne projekt. Wolgast er fast besluttet på at beskytte Amy, hvad det end måtte koste ham. Men Amys historie er langt fra slut.

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » ons okt 12, 2016 9:59

@Steen og co.: kendte slet ikke til Folio Society, men det skal der da vist graves lidt ekstra i :thumb:

Jeg modtog selv Song of the Sea artbook fra Cartoon Saloon i Irland for et par dage siden. Mums, den er lækker:
Billede
- Jacob Billede
"I think she's bipolar, or lactose intolerant, one of the two."

Tilbage til "Bøger"