DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:23

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: lør okt 01, 2005 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Så er Book of the Dead igen udsat: Nu til 6 oktober. :(

Og igen: Book og the Dead er nu udsat til 11. oktober :evil: Det lader til at det trækker gevaldigt ud med den bog....

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons okt 26, 2005 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Og så blev det endelig dagen hvor Book of the Dead dumpede ind af brevsprækken. Bogen er enormt lækker med masser af illustrationer. Glæder mig til at læse den :thumb:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel: Gennemgang
Indlæg: ons dec 14, 2005 14:04 
Offline

Tilmeldt: ons dec 14, 2005 14:02
Indlæg: 3
Hej.
Jeg er ved at skrive SSO og skal kort fortælle om grundlæggende træk der går igen i genren horror/gyser.
Jeg fandt denne side, og kan se at der er en del der er meget inde i lige netop dette emne, og håbede at I kunne hjælp mig.
Bare lige kort komme med nogle gennemgående ting :D
Vh. Charlotte


Top
   
Indlæg: tors dec 15, 2005 11:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
charlotte skrev:
Hej.
Jeg er ved at skrive SSO og skal kort fortælle om grundlæggende træk der går igen i genren horror/gyser.
Jeg fandt denne side, og kan se at der er en del der er meget inde i lige netop dette emne, og håbede at I kunne hjælp mig.
Bare lige kort komme med nogle gennemgående ting :D
Vh. Charlotte


Hej Charlotte og velkommen til.

Altså først og fremmest må du jo være lidt mere specifik mht. hvad du har brug for at vide. At spørge om vi ikke lige "kort kan komme med nogle gennemgående ting" om horror-genren er alt for bredt og for omfangsrigt til at du ville kunne bruge et svar til noget som helst.

Og hvad er SSO? Større skriftlige opgave? Er det til gymnasiet?

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 15, 2005 11:45 
Offline

Tilmeldt: ons dec 14, 2005 14:02
Indlæg: 3
Det er klart, undskyld:)
SSO= Større Skriftlig Opgave, i gymansiet ja.
Jeg skriver om bogen og filmen "The Shining"/"Ondskabens hotel".
Jeg skal kort forklare horror-genren, hvilket jeg næsten har gjort. Men mere hvad der er karakteristisk ved en gyserbog.
Jeg ved ikke om der er nogen der er meget inde i filmen el. bogen "the shining", men jeg er nået frem til at hotellet i filmen er Jack's underbevidsthed, men har svært ved at konkludere bogen.
Og så er der det med at Jack er et billede på det amerikanske samfund, som jeg ikke helt er med på.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 15, 2005 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
charlotte skrev:
Det er klart, undskyld:)
SSO= Større Skriftlig Opgave, i gymansiet ja.
Jeg skriver om bogen og filmen "The Shining"/"Ondskabens hotel".
Jeg skal kort forklare horror-genren, hvilket jeg næsten har gjort. Men mere hvad der er karakteristisk ved en gyserbog.
Jeg ved ikke om der er nogen der er meget inde i filmen el. bogen "the shining", men jeg er nået frem til at hotellet i filmen er Jack's underbevidsthed, men har svært ved at konkludere bogen.
Og så er der det med at Jack er et billede på det amerikanske samfund, som jeg ikke helt er med på.


Hej Charlotte og velkommen til. :)

The Shining er jo tilfældigvis en af mine yndlingsfilm og jeg har da også bogen derhjemme selv om det er længe siden jeg sidst bladrede i den (filmen er overlegen ;) ).

Som det tit forholder sig med Kubricks film så er de ikke sådan lige at optrevle og det samme gælder for hans udgave af The Shining der på nogle punkter adskiller sig væsentligt fra bogen.

Overordnet forstår jeg filmen således at hotellets ånder vil have Jack Torrance tilbage (han har været der før i fortiden) og hans søn og kone er i vejen for deres ønske - derfor overbeviser de Jack om at han skal myrde dem. Hans familie ser også ånderne så det forgår ikke kun udelukkende i Jacks bevidsthed selvom man godt kan få det indtryk (og Jack er uden tvivl hårdt psykisk presset af sin skriveblokade, isolationen og meget andet). Der er selvfølgeligt flere lag i Kubricks film end dette.

Bogens skildring af Jack Torrance er anderledes og mere positiv, hvilket er en af grundene til at Stephen King ikke har noget pænt at sige om Kubricks film.

Du kan læse mere om Kubrick, The Shining og både film og bog her:

http://www.visual-memory.co.uk/faq/html/shining/shining.html

Vender lige tilbage når jeg har bedre tid. :D

Mvh Thomas

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 15, 2005 13:19 
Offline

Tilmeldt: ons dec 14, 2005 14:02
Indlæg: 3
Mange tak:)
Det vil jeg tage til eftertanke.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 19, 2005 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
http://www.diabolikdvd.com/category/Bro ... mages-Book).html
Billede
Psychopathia Sexualis in Italian Sinema (Import Glittering Images Book)
Citat:
PSYCHOPATHIA SEXUALIS IN ITALIAN SINEMA
By Stefano Piselli and Riccardo Morrocchi.
Incredibly Strange Movie Fantasies from "Cineromanzi" 1968-1972.
Franco the libertine, Ella the nymphomaniac, Gilberto the mad sadist, Sayer the aesthete sadist, Mary the homicidal mantis, Ahmed the debauched, X. the vicious politician, X. the fanatic and moralist judge, Kay the sexually dissatisfied, the mysterious Greta, Diana the arrogant mistress and her black servant Janita, Santino the foot fetichist, the psychopatic Dr. Lyutak, the submissive Marcia, the refined Lesbians Paula and Mudy, Silvia the happy masochist... These are the eccentric characters enliving the incredible stories of this anthology of Italian movies from the so-called Sexual Revolution, featured in the form of ?cineromanzo?. Krafft-Ebing?s theories, Sade?s fantasies, Freud?s analyses in a bizarre and entertaining cocktail of ?hot? sequences chosen from rare Italian magazines of the ?70s featuring such film as:
La matriarca / The Libertine (Pasquale Festa Campanile), L?assoluto naturale (Mauro Bolognini), Eros e Thanatos (Jean Bastide aka Marino Girolami), Femina ridens / The Laughing Woman (Piero Schivazappa), Venus in Furs / Paroxismus (Jess Franco), Bella di giorno, moglie di notte / Wife by Night (Nello Rossati), The Lickerish Quartet / Esotika erotika psicotika (Radley Metzger), La verità secondo Satana (Ralph Brown aka Renato Polselli), A.A.A. Massaggiatrice bella presenza offresi... (Demofilo Fidani), Delirio caldo / Delirium (Ralph Brown), La donna invisibile / The Fantasies of a Sensuous Woman (Paolo Spinola), Top sensation / Seducers (Ottavio Alessi), Scacco alla regina (Pasquale Festa Campanile), Lo strano vizio della signora Wardh / Blade of the Ripper (Sergio Martino)

Import Book
Softbound - 104 pages


Top
   
Indlæg: tirs dec 18, 2007 15:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 14, 2007 17:57
Indlæg: 318
Geografisk sted: Odsherred
Jeg fandt denne gamle tråd, som jeg tænkte at mit spørgsmål nok ville passe fint ind i: Er der nogen der kender til noget godt dansk litteratur om exploitation film?

Mvh. Dr. Stein


Top
   
Indlæg: fre jan 18, 2008 20:25 
Offline

Tilmeldt: fre jan 18, 2008 0:07
Indlæg: 5
du kan sjekke litteratur/books/magazines på http://www.absurd-online.dk


Top
   
Indlæg: fre feb 01, 2008 13:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg tager lige denne her op igen.

Jeg har brug for nogle fagbøger om horror, både generelt om genren og specifikt om japansk horror. Andre (sub-)genrer/ kategorier har ikke den store interesse, for jeg har materiale om zombiefilm, slashere, italienske gyserinstruktører + mere generelle værker om japansk film, Takashi Miike m.m.

Af generelle værker har jeg pt. kun:

James B. Twitchell: Dreadful Pleasures
Rikke Schubert: I lyst og død


Om japansk (/asiatisk) horror har jeg:

Jay McRoy (ed.): Japanese Horror


Er der nogen, der har nogle andre (gerne nyere) bud på læsværdig stof?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: fre feb 01, 2008 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Le Samouraï skrev:
Jeg tager lige denne her op igen.

Jeg har brug for nogle fagbøger om horror, både generelt om genren og specifikt om japansk horror. Andre (sub-)genrer/ kategorier har ikke den store interesse, for jeg har materiale om zombiefilm, slashere, italienske gyserinstruktører + mere generelle værker om japansk film, Takashi Miike m.m.

Af generelle værker har jeg pt. kun:

James B. Twitchell: Dreadful Pleasures
Rikke Schubert: I lyst og død


Om japansk (/asiatisk) horror har jeg:

Jay McRoy (ed.): Japanese Horror


Er der nogen, der har nogle andre (gerne nyere) bud på læsværdig stof?

Prøv at hive fat i Rytter - han kan måske hjælpe dig med et par titler.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team