DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 4:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Hvilken af følgende bøger er Paul Austers bedste?
New York-trilogien 34%  34%  [ 10 ]
Leviathan 10%  10%  [ 3 ]
Book of Illusions 10%  10%  [ 3 ]
Oracle Night 7%  7%  [ 2 ]
Moon Palace 24%  24%  [ 7 ]
The Music of Chance 7%  7%  [ 2 ]
Timbuktu 0%  0%  [ 0 ]
Mr. Vertigo 3%  3%  [ 1 ]
In The Country Of Last Things 0%  0%  [ 0 ]
Andre (filmmanuskripter, digte, essays osv.) 3%  3%  [ 1 ]
Afgivne stemmer: 29
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: fre apr 08, 2005 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
Min gode Carsten - hvilken Auster bog skal jeg lægge ud med, hvis nu vi antager, du arbejder i en bogbiks og gerne skulle ende med at sælge hele serien til mig? Hvilken én tror du så vil fange mig mest? Er personligt ret fjollet med Kafka & Poe. Kan finde på at læse alt - bortset fra fløde-kvinde litteratur! Men den skal være udgivet på dansk. Ved godt det er på kanten til blasfemi, men har pt. ikke overskudet til at læse engelsk.
Hit me!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 08, 2005 8:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Grib fat i Illusionernes bog. Så går du ikke helt galt i byen. Den er spændende som ind i helvede, fantastisk plot. Og så har den også "the Kafka-feel".

Når du har læst den bog, så bliver du med garanti sulten efter mere...Promise!

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 08, 2005 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 06, 2005 12:30
Indlæg: 1235
Geografisk sted: Odense
You're the man :thumb:
Titlen lyder også ret catchy i mine øjne


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre apr 08, 2005 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Jeg samtykker lige og siger DO IT. Den er fabelagtig :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jul 06, 2005 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så har jeg netop fået New York Trilogy ind ad døren, og jeg glæder mig til at læse den! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons jul 13, 2005 11:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
NØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØJ ham Auster er fed at læse! Wow! Wow! Wow! :thumb: :thumb: :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: man okt 16, 2006 22:33 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Jeg griber lige fat i denne tråd igen.

Jeg har igennem et stykke tid ledt efter New York Trilogy i hardback udgave, den er bare noget nær umulig at få fat på. Jeg vil selvfølgelig helst have den på engelsk (især nu når det er originalsproget).

Hvis der er nogle der finder en forholdsvis billig udgave, må de endelig sige til. Den bog vil jeg meget gerne have fat i. Den der blev udgivet i 2005, må ikke have været udgivet i et stort oplag, da den allerede er udgået.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs okt 17, 2006 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg fandt:

http://www.amazon.co.uk/New-York-Trilog ... F8&s=books

Men den er jo ikke ligefrem billig. Jeg ejer i øvrigt stort set alle hans bøger i paperback (mangler at købe Leviathan og Mr. Vertigo), og jeg synes ikke på nogen måde, at det forstyrrer min læsning.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs okt 17, 2006 21:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
wiking skrev:
Jeg griber lige fat i denne tråd igen.

Jeg har igennem et stykke tid ledt efter New York Trilogy i hardback udgave, den er bare noget nær umulig at få fat på. Jeg vil selvfølgelig helst have den på engelsk (især nu når det er originalsproget).

Hvis der er nogle der finder en forholdsvis billig udgave, må de endelig sige til. Den bog vil jeg meget gerne have fat i. Den der blev udgivet i 2005, må ikke have været udgivet i et stort oplag, da den allerede er udgået.


Nu ved jeg godt du efterspørger NY-trilogien i Hardback, men jeg vil lige gøre opmærksom på, at trilogien for nylig er blevet udgivet i en "deluxe" paperback udgave, som er superfed. Den er designet som en "pulp"-roman, og er helt i Austers ånd. Hver af de 3 bøger har en coverillustration designet og tegnet af Art Spiegelmann.

Jeg har selv udgaven.

Link:

http://www.amazon.com/New-York-Trilogy- ... F8&s=books

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs okt 17, 2006 22:22 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Både tak til Holmsgaard og Carsten.

@Holmsgaard: Ja den er godt nok lige dyr nok den bog, men det kunne man jo næsten sige sig selv.

@Carsten: Den frister godt nok rigtig meget den udgave og tror faktisk også det bliver den jeg bestiller. Jeg plejer ellers ikke, at være så meget til paperbacks, men når nu det er sådan en eksklusiv udgave så kan det godt gå.

Det er i øvrigt en fed feature de har på amazon.com med at man kan se nogle udklip af bogen/bøgerne.

Forresten hvis jeg bestiller fra Amazon.com kommer der så ikke told på, eller falder den lige under grænsen (kan ikke lige huske hvad den er på bøger).


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs okt 17, 2006 23:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den ser fed ud, Carsten! Min guru lokker mig ud i flere bogindkøb. :shock:

wiking: Her findes den på http://www.amazon.co.uk, så slipper du for toldspørgsmål. Jeg tror, dit indkøb ville gå over grænsen på amazon.com, eftersom der også skal betales forsendelse og dette er inkl. i toldgrænsen.

http://www.amazon.co.uk/New-York-Trilog ... F8&s=books

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons okt 18, 2006 21:48 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Ja nu har jeg i hvert fald bestilt bogen sammen med de to af Foers. Jeg håber bare på at man kan stole på dem der sælger på marketplace


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors okt 19, 2006 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
wiking skrev:
Ja nu har jeg i hvert fald bestilt bogen sammen med de to af Foers. Jeg håber bare på at man kan stole på dem der sælger på marketplace


Jeg køber ALLE mine bøger via marketsplace og jeg har kun haft et mindre problem, nemlig at jeg fik en ældre udgave af bogen end jeg havde bestilt. Dermed ikke sagt, at det er en skudsikker metode at bestille via marketsplace.

Skal vist også snart have læst noget Auster igen... Travels in the Scriptorium må vist snart erhverves.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons okt 25, 2006 7:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Et lille kuriosum, såfremt ingen Auster-fans har opdaget det:

I Book of Illusion optræder den lille historie om "The Inner Life of Martin Frost". I den historie skriver forfatteren en historie - den hedder Travels in the Scriptorium... er den ikke interessant?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons nov 01, 2006 18:08 
Offline

Tilmeldt: fre maj 05, 2006 17:36
Indlæg: 2560
Geografisk sted: Göteborg
Så har jeg i dag modtaget "New York Trilogy" i den udgave som Carsten anbefalede. Små 14 dage tog leveringen, men den var til gengæld i rigtig god stand.

Normalt er jeg ikke så meget til paperback udgaver, men den her er simpelthen for fed. Det er den fedeste paperback udgave af en bog jeg har set. Jeg troede faktisk til at starte med, at posten havde været hårdhændet ved bogen, indtil jeg fandt ud af at det er meningen at den skal se lidt slidt ud. Lige når man ser den, ligner det en bog som kunne være 50-60 år gammel pga looket. Den minder mig om de gamle Disney jumbobøger og i det hele taget gamle tegneserier.

Coveret passer perfekt til den stemning der er i romanen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team