DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 797 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 20, 2004 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Så må jeg lige have fat i HOBITTEN fordi den er så fantastisk og fordi jeg må have en hurtigt skud Tolkien hvis jeg ikke skal sidde og ryste i et hjørne... :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 04, 2003 16:40
Indlæg: 1645
Geografisk sted: Århus
Jeg er netop blevet færdig med Gret Critser's Fat Land om Amerikas fedme epidemi. Nu skal opgaven bare skrives om det emne, så jeg kan holde juleferie ;)

_________________
Billede Billede Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors første roman Wise Blood. So far er den lisså god som forventet.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 22:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
FlairRocks skrev:
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors første roman Wise Blood. So far er den lisså god som forventet.


Hold da kæft mand, du er jo på et helt "O'Connor-trip". Fedt :thumb:

Jeg er selv lige gået i gang med lidt afslapningslitteratur: Harry Potter and The Goblet of Fire. Bagefter skal jeg igang med at læse "Nord" af Céline. Céline er ikke for sarte sjæle skulle jeg lige hilse og sige. Det er krads læsning. EEEELSKER "Rejse til nattens ende". En sort sort sort roman...(og det er positivt ment).

Ellers læser jeg også det sidste nye nummer af Schæfer. Det er et stort litteraturnummer. Herlig læsning som altid!

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: man dec 20, 2004 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Carsten O (S. Helmer) skrev:
FlairRocks skrev:
Jeg er kommet igang med Flannery O'Connors første roman Wise Blood. So far er den lisså god som forventet.


Hold da kæft mand, du er jo på et helt "O'Connor-trip". Fedt :thumb:


Nu har jeg endelig tid til hyggelæsning og så ska det sgu også udnyttes. Det er svært at få tid til at læse alt det man gerne vil når først et semester er i fuld sving for så er der altid noget relateret til læseplanen der skal læses :/ O'Connor var en af hullerne som skulle fyldes ud. Når jeg engang får tid igen kaster jeg mig over William Faulkner som jeg har læst skræmmende lidt af (desværre).


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 21, 2004 23:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 29, 2003 19:10
Indlæg: 627
Geografisk sted: Aalborg
er lige igang med to små bøger; Lars Bugge - Konspirationsteorier og Lars Bugge - Flere Konspirationsteorier...

_________________
Min DVD samling Mmm DVD's...


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 21, 2004 23:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 05, 2004 10:58
Indlæg: 1143
Geografisk sted: Århus
Jeg har i de sidste par dage fået læst Siri Hustvedts What I Loved og Cormac McCarthys Child of God - begge rigtig gode bøger på sin vis. Jeg er i gang med Don DeLillos White Noise nu. De er alle tre bøger, jeg har fundet anbefalet herinde. :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 22, 2004 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg burde egentlig sidde og læse til eksamensprojekt, men... det kommer nok.

I stedet sidder jeg og læser David Lodge - Thinks - endnu en intellektuel historie med mange svære ord, desværre. Kan godt mærke, at det engelsk, jeg beskæftiger mig med til dagligt er handelsord, og ikke litterære. Men jeg klør på, det er en knald god bog indtil videre (ved side 104)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 22, 2004 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Nakalay skrev:
Jeg har i de sidste par dage fået læst Siri Hustvedts What I Loved


Ja, det er jo en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst. Hold kæft hvor er den god, smuk, poetisk og scary på samme tid :thumb:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 22, 2004 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Læser fortælinger fra Dante den gudommelige komedie genfortalt af Ebbe Kløvedal og fantatiske tegninger af Gustave Doré

Derudover har jeg vært igang med den sidste Rama bog, Rama Revealed af Arthur C. Clarke i rimelig lang tid. Jeg vil gerne læse afslutningen, men syntes den er lidt kedelig!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 22, 2004 15:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Holmsgaard skrev:
Jeg burde egentlig sidde og læse til eksamensprojekt, men... det kommer nok.

I stedet sidder jeg og læser David Lodge - Thinks - endnu en intellektuel historie med mange svære ord, desværre. Kan godt mærke, at det engelsk, jeg beskæftiger mig med til dagligt er handelsord, og ikke litterære. Men jeg klør på, det er en knald god bog indtil videre (ved side 104)


Thinks er FED!! Jeg gad godt læse noget mere Lodge, men det er jo som altid lige det med tiden...


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 22, 2004 23:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Mills skrev:
Læser fortælinger fra Dante den gudommelige komedie genfortalt af Ebbe Kløvedal og fantatiske tegninger af Gustave Doré


Når du er færdig, så kan du jo passende læse den forholdsvis nye oversættelse af Dantes "Guddommelige Komedie" på dansk...Den er sgu god - om end den bliver lidt kedelig, når de når op i paradiset. Den er bedste, når den er grum :)

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 23, 2004 1:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør feb 07, 2004 12:58
Indlæg: 242
Geografisk sted: Odense M
Er næsten lige blevet færdig med novellesamlingen "Jeg er stadig bange for Caspar Michael Petersen".

Der er sq nogle OK tekster i mellem. Men temmelig rå beskrivelser af 'overklassedanmark' :).
Synes bestemt at denne er anbefalelsesværdig, let læst og med udpenslende beskrivelser så man føler sig hensat til en tarantino film.
Har ikke læst de andre dele af radiatortrilogien, nogen der er kommentarer til dem eller ovenstående?


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 23, 2004 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Efter lige at være blevet færdig med Harry Potter 5 (på engelsk) for gud ved hvilken gang) er jeg netop startet på "Bogen om NFL" af Claus Elming (min julegave til mig selv). Så kan det være jeg endelig kan fatte hvad det går ud på ;) Spændende er det i hvertfald :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 23, 2004 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 27, 2002 2:01
Indlæg: 773
christian dorph ~ øjet og øret. En ret hårdkogt krimi tror jeg.

_________________
-Me, I don't talk much... I just cut the hair


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 797 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team