DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 597 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 15:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 26, 2002 1:01
Indlæg: 2551
Geografisk sted: Vilfort Park & Soldier Field
Ja, jeg blev så færdig med Ringenes herre trilogien..

så nu skal jeg til at finde ud af hvad jeg skal have læst her over julen... :)

_________________
Da Bears!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Richard Branson autobiografi - Losing My Virginity.

En 600-siders bog der skal læses (på engelsk) i faget Global Kommunikation :? .


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 9:27
Indlæg: 139
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er i gang med "skyggen over Innsmouth" af H.P. lovecraft.

_________________
Min samling af DVD´er


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
Og her gik jeg 4 real og troede at "læsekunsten" var død og borte. Coool at se så mange rent faktisk læser endnu :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Forleden da jeg havde købt Da Vinci Mysteriet i min frokostpause blev jeg spurgt af min kollega om jeg "rent faktisk læste bøger"? Jeg må tilstå at jeg har svært ved at forstå dem der nægter sig selv den fornøjelse det er at læse en rigtig god bog. Jeg vil have svært ved at leve uden den mulighed...

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 08, 2004 23:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
FlairRocks skrev:
Og her gik jeg 4 real og troede at "læsekunsten" var død og borte. Coool at se så mange rent faktisk læser endnu :thumb:


Orrrkk jo, der er MASSER der læser. Jeg ved det, fordi jeg arbejder i Arnold Busck i Købmagergade...Og der bliver langet store LÆS af bøger over disken disse dage. De store hits lige nu er:

Dan Brown (alle hans bøger)
Clinton-biografien
Den nye bog af B. S. Christiansen (Den sælger vi KASSER af).
Den nye bog om Mærsk

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 0:00 
Offline

Tilmeldt: lør mar 27, 2004 3:24
Indlæg: 22
Foruden mine fagbøger til speciale indenfor politisk filosofi, og A history of the United States og Contemporary America til engelsk så slapper jeg for tiden af med Intervention af Julian May

/Anita - der også synes at det er dejligt at folk stadig læser :-)

_________________
A vague disclaimer is nobody's friend! (BtVS)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 1:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
SCSAustin skrev:
Forleden da jeg havde købt Da Vinci Mysteriet i min frokostpause blev jeg spurgt af min kollega om jeg "rent faktisk læste bøger"? Jeg må tilstå at jeg har svært ved at forstå dem der nægter sig selv den fornøjelse det er at læse en rigtig god bog. Jeg vil have svært ved at leve uden den mulighed...


Jeg er helt enig. Hvad f..... skulle jeg gøre uden en god bog på en grå søndag? Jeg synes, man udelukker sig selv fra fantasiens verden, hvis ikke man læser bøger. Samtidigt bliver man klogere, og ens sprog bliver også udviklet af det.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
FlairRocks skrev:
Ja mon ikke de fleste af os engelskstuderende har set sådan her ud :shock: da vi så pris og størrelse på Norton Anthology'erne


åh ja , 2stk british og et stk amerikansk. Dem der er startet senere kan dog nøjes med kun 2 stk

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
Har tidligere haft svært ved at "finde tid" til at læse bøger, på andre tidspunkter end når man er gået i seng, og da er det ofte så sent, at jeg burde lgge mig til at sove straks. Og så er det sgu farligt hvis man er ignag med en af de bøger, hvor man ikke kan lægge den fra sig før man tvinger sig selv til det for lige at nå at lukke øjnene i 1½ time inden man skal op igen. Men på mit nye job, har jeg heldigvis masser af tid til at læse, hvilket også har gjort at jeg efterhånden er kommet i akut mangel på bøger at læse. Så derfor er det fedt at dette forum er kommet, så man kan få ideer.

PT læser jeg "State of Mind" af John Katzenbach. Den har desværre ikke rigtig fænget mig endnu, som JK's "The Analyst" som jeg læste i sommers. Da jeg læste bag på den, så virkede det som et spændede plot, men det fremgik ikek rigtigt at den foregår 100 år ude i fremtiden. Det appelerer ikke helt så meget til mig.

Sidste bog jeg blev færdig med var The Da Vinci Code, og hold da op hvor var den spændende. Jeg er dog enig, med hvem det nu var, der skrev at Personerne og sproget ikke er noget særligt. Det er helt klart plottet der driver værket. Men det er der i mien øjne ikke noget galt med. Sådan er det også med nogle film. I andre er der så mindre fokus på plot, og mere på persongalleri m.m. Jeg glæder mig i hvert ald til Angels and Daemons.

Ellers er jeg også endelig kommet rigtigt i gang med Tom Clancy's Jack Ryan Saga, med "Hunt for Red October" og "The Patriot Games".

OG så glæder jeg mig ti at se hvad jeg får i jule gaver. Ønskesedlen i år har mest stået på bøger. Og der er mange, som jeg glædermig til at gå i gang med, før eller siden.

_________________
Joakim


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 04, 2003 16:40
Indlæg: 1645
Geografisk sted: Århus
Lasborg skrev:
åh ja , 2stk british og et stk amerikansk. Dem der er startet senere kan dog nøjes med kun 2 stk


2 stk. hvad? Jeg startede i september i år, og jeg har 2 British og 1 American.

/dd

_________________
Billede Billede Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
ahh, det er fordi du er i århus, her i kbh kan de nye nøjes med en shorter english og en shorter american. Hvilket er ganske godt for de studerende. Man kommer igennem de vigtigste tekster alligevel. Og jeg lover dig du kommer aldrig til at læse mere end en brøkdel af teksterne i dine 2 english bind alligevel, så det er kun smart at nøjes med et bind.

og helt ærligt så ville jeg til hver en tid læse teksterne i standalone udgaver (hvis de var til at få på biblioteket) Norton er jo forfærdelige at læse i.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør aug 02, 2003 1:01
Indlæg: 2802
Geografisk sted: Århus
JoakimBL skrev:
Sidste bog jeg blev færdig med var The Da Vinci Code, og hold da op hvor var den spændende. Jeg er dog enig, med hvem det nu var, der skrev at Personerne og sproget ikke er noget særligt. Det er helt klart plottet der driver værket. Men det er der i mien øjne ikke noget galt med. Sådan er det også med nogle film. I andre er der så mindre fokus på plot, og mere på persongalleri m.m. Jeg glæder mig i hvert ald til Angels and Daemons.

Ellers er jeg også endelig kommet rigtigt i gang med Tom Clancy's Jack Ryan Saga, med "Hunt for Red October" og "The Patriot Games".


Enig i at det er plotmekanismerne i Dan Brown's bøger der fænger - ikke så meget persongalleriet.

Jeg vil også tilføje hans evne til at 'væve' det omgivende miljø ind i handlingen. Interessant, at han bruger samme skabelon i de 3 bøger jeg har læst indtil videre - et mord i allerførste kapitel og så ruller stenen (ikke en spoiler da det rammer en så snart man åbner bogen).

Sjovt nok købte jeg også Tom Clancy's nyeste 'The Teeth Of The Tiger' ved samme lejlighed som jeg købte Dan Brown's bøger - den ligger dog stadig på hylden og samler støv...

Fedt at bøger er så billige i UK - ufedt at de er så dyre herhjemme... :(

For en god ordens skyld, så læser jeg Dan Browns Digital Fortress og Stephen King's Rose Madder ligenu... ;)

vh Thomas

_________________
Difficulties mastered are opportunities won. - Winston Churchill
DVDs


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 13:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Er der nogen der har læst Thomas Pynchons Mason & Dixon, og som evt kan anbefale den, jeg tænker på at købe den og Da Vinci Code fra http://www.pickabook.co.uk for samlet 177 incl porto.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 09, 2004 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Lasborg skrev:
Er der nogen der har læst Thomas Pynchons Mason & Dixon, og som evt kan anbefale den, jeg tænker på at købe den og Da Vinci Code fra http://www.pickabook.co.uk for samlet 177 incl porto.


Jep, jeg har læst Mason and Dixon...Den er rigtig fed, men også RIGTIG svært at læse...Har forsøgt at læse den på amerikansk, men måtte simpelthen give op. Den er skrevet på gammelt-dialekt-postmodernisme-overdrive-sprog, hvis det giver nogen mening :D Forvent ikke Da Vinci Code spænding her....Men til gengæld end vanvittig og originalt fortalt fortælling om to store historiske personligheder fra USA.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 597 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team