DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97
Forfatter besked
Indlæg: tors nov 08, 2018 17:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg læser stadig (og er gået i stå i) Stephen Kings Tommyknockers.

Billede

Stephen Kings sci-fi-historie er som udgangspunkt ret spændende i sin præmis, men det bliver godt nok hurtigt en lang fortælling med oceaner af sidehistorier. Det er lidt som at se en tv-serie, der skal udfylde 22 afsnit og derfor går urimeligt langsomt og konstant bremser udviklingen, da endnu en sidehistorie lige skal fortælles i processen. Ellers er der - som sædvanlig - fed historieopbygning og Tommyknockers er faktisk en spændende "tilstedeværelse" i den lille by i Maine.

Håber snart den kommer på sporet igen, for jeg har lyst til at læse den færdig og gå videre til en af de andre, mange King-bøger, som er kommet hjem på hylden det seneste halve år.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors nov 08, 2018 22:19 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
pallec skrev:
Husk der er 4 bøger, hvis du vil have hele historien med.

Det havde jeg overvejet... men næst efter fantasy er sci-fi nok den genre, hvor malkekoen har det hårdest. Jep, jeg har nok spildt lidt for meget tid på 2001-, Rama- og ikke mindst Ender's Game-sequels (shit, hvor blev den serie ringe til sidst :shock: ).
Holder niveauet nogenlunde med Hyperion?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre nov 09, 2018 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Buck Rogers skrev:
pallec skrev:
Husk der er 4 bøger, hvis du vil have hele historien med.

Det havde jeg overvejet... men næst efter fantasy er sci-fi nok den genre, hvor malkekoen har det hårdest. Jep, jeg har nok spildt lidt for meget tid på 2001-, Rama- og ikke mindst Ender's Game-sequels (shit, hvor blev den serie ringe til sidst :shock: ).
Holder niveauet nogenlunde med Hyperion?


Mange år siden jeg har læst dem, men husker fall of hyperion er samme niveau som Hyperion. Mindes jeg ikke syntes Endymion var helt samme niveau... Skulle være stoppet med speaker for the dead, bedste i den serie, uden dog at have læst alt, husker jeg blev pænt skuffet over Ender in exile for nogle år siden.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs nov 12, 2019 17:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Jeg er godt i gang med Edward Snowdens biografi. Han skriver godt, og det er jo en fundamentalt spændende historie om, hvorfor man godt må være lidt paranoid med moderne elektronik i nærheden - men det er også en kende anstrengende, at han hele tiden har brug for at fortælle, hvor meget han er på folkets side, hvor meget hans familie har gjort for USA etc. etc. Det bliver lidt rigeligt højtravende ind imellem.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs feb 18, 2020 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I går blev jeg færdig med Jon Krakauers Into Thin Air, som er en af mange beretninger om den fatale klatring på Mount Everest i 1996, hvor 12 mennesker døde, og danske Lene Gammelgaard var indblandet lige der, hvor det værste foregik. Krakauer er en mesterlig forfatter, som er ærlig omkring egne klatreevner, men som heller ikke holder sig for god til at udtale sig meget positivt om dem, han kan lide, og knapt så positivt om dem, han er mindre vild med.

Ser man igennem disse tydeligt farvede beskrivelser, er Krakauers fortælling dog mesterlig. Der er mange hovedaktører involveret, men på en eller anden måde får Krakauer dem alle levendegjort til en sådan grad, at når vi er igennem hele opstigningen og på vej ned igen, hvor snestormen indtraf, føler dybt med de involverede, mens de i mere eller mindre febrilsk grad forsøger at komme ned - hvilket alle jo, desværre, ikke gjorde.

Hermed en stor anbefaling til Into Thin Air.

Krakauer er i øvrigt også forfatter til Into the Wild, en anden historie, som gamle DAHF'ere ved, at jeg har et virkelig stort hjerte for.

Ps. Efter en meget lang pause fra læsning er jeg endelig i gang igen. Nu, hvor jeg er i gang, kan jeg godt se, at det har været et savn. Så op på hesten igen. :loco:

Næste bog bliver fiktion: Scott Lynch - The Lies of Locke Lamora. Det er noget med pirater. Det bliver spændende.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team