DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons feb 24, 2016 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg har gravet mig ned i bøgerne om Louisiana-FBI-agenten Aloysius Pendergast skrevet af Douglas Preston og Lincoln Child.

Første bog har jeg netop afsluttet. Den hedder The Relic og blev faktisk lavet til film i 1997 med Tom Sizemore og Penelop Ann Miller. Her optræder Pendergast dog vist ikke, så vidt jeg lige kan læse mig frem til - jeg husker ikke filmen specielt godt.

Billede

Bogversionen af The Relic er suveræn suspense fra start til slut. Et menneskedræbende monster er sluppet løs på Museum for Natural History i New York, men hvad er det? Politiet, museet og Pendergast kæmper om at finde ud af, hvad der sker - og samtidig redde museets ære. For naturligvis kan der ikke være noget ondt og anderledes løs... kan der?

Fedt persongalleri. Pendergast er en helt suveræn figur.

Jeg er herefter gået videre til bog nummer to i serien, Reliquary, som indeholder nogle af de samme personer som i den første bog.

Billede

Indtil videre også rigtigt spændende!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors mar 10, 2016 16:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Med børn i huset og et stramt program med film og brætspil er det lidt begrænset med tiden til de store moppedrenge, så Philip K. Dick to the rescue :) Hvor kan man bare sige meget på 200 sider! Efter The Man In the High Castle er jeg nu i gang med Flow My Tears, The Policeman Said.

Og ind imellem bliver det til lidt hyggelæsning i Cinematic Storytelling: The 100 Most Powerful Film Conventions Every Filmmaker Must Know.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 11:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er næsten igennem Wool af Hugh Howey. Historien startede meget godt, men hold da fest, hvor skulle den have været strammet op. Hver eneste metafor eller sammenligning gentages i 3-4 forskellige udgaver hver gang, a la
"Hun følte sig tom, som en silo uden indhold, som en vindomsust klippe i en ødemark, som en ....".
Enough already.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 15:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Buck Rogers skrev:
Er næsten igennem Wool af Hugh Howey. Historien startede meget godt, men hold da fest, hvor skulle den have været strammet op. Hver eneste metafor eller sammenligning gentages i 3-4 forskellige udgaver hver gang, a la
"Hun følte sig tom, som en silo uden indhold, som en vindomsust klippe i en ødemark, som en ....".
Enough already.



Hey hey, endelig et nyt indlæg i bog tråden :clap: ... Wool er første bind ikke? Nåede vel 200 sider ind i den sidste år, men kunne ikke mere, blandt andet pga det du nævner der

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 16:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, gang i tråden :)
Jo, det er første bind. Den startede som en novelle, og man kan godt mærke, at strukturen er en række mindre historier, der hænger løst sammen. I starten var jeg meget opsat på de næste bind, men hvis der er lige så mange gentagelser, tror jeg bare jeg "pløjer dem igennem" på Wikipedia ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 08, 2016 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Buck Rogers skrev:
Ja, gang i tråden :)
Jo, det er første bind. Den startede som en novelle, og man kan godt mærke, at strukturen er en række mindre historier, der hænger løst sammen. I starten var jeg meget opsat på de næste bind, men hvis der er lige så mange gentagelser, tror jeg bare jeg "pløjer dem igennem" på Wikipedia ;)


Ja var skuffende iforhold til mine forventninger ihvertfalg, men kunne være jeg skulle kæmpe mig igennem den en dag bare for at give den chancen for forbedring. Er i gang med 2 del af The expanse series, første del Leviathan wakes var fremragende Sci/fi både i bog form og i tv serien The Expanse. 100 sider inde i bind 2, er dog ikke helt så hooked so far , især på de nye karakterer der bliver introduceret men stadig fængende og godt skrevet.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2017 13:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg mangler lige de sidste 20 sider af Besat, af en eller anden dansk galning ved navn Michael Sørensen. Men bogen er nu ganske underholdende :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2017 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Jeg mangler lige de sidste 20 sider af Besat, af en eller anden dansk galning ved navn Michael Sørensen. Men bogen er nu ganske underholdende :)

De sidste tyve sider? Dem flåede jeg ud, inden du fik bogen. Keep them in suspense, he said!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons feb 01, 2017 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Billede

Ransom Riggs' fænomenale Miss Peregrine's Home for Peculiar Children blev filmatiseret sidste år af selveste Tim Burton. I den forbindelse købte jeg bogen, men desværre har jeg haft lidt af en læseblokering de seneste år. Nu er læselysten og læsefornemmelsen heldigvis kommet tilbage, så i går aftes satte jeg mig fra ende til anden og læste denne gode bog, som får de allerstørste anbefalinger med fra mig.

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children er historien om Jacob Portman, hvis farfar altid har fortalt ham alverdens røverhistorier om nogle børn, der kunne nogle sære ting, f.eks. løfte tunge sten, flyve som helium eller andre spøjse evner. Jacob tror, at det bare er hans farfar, der har fortalt en masse spøjse historier, men da hans farfar dør under mystiske omstændigheder, finder Jacob ud af, at det måske ikke er løgn det hele...

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children er en strålende bog. Mest af alt, fordi historien undersøger familiebåndet, barndommens naitivitet og det at blive voksen samtidig med, at vi kommer ind i en både fantastisk og forfærdelig verden, som er så veludtænkt, at man tænker, at naturligvis ville Buron filmatisere denne historie. De vigtigste figurer har masser af personlighed, er menneskeligt fremstillede med både gode og dårlige sider og de familierelationer, som bogen undersøger, er velskrevne. Det univers, som Miss Peregrine og hendes Home for Peculiar Children befinder sig i, virker så troværdigt som sådan noget nu en gang kan være.

Jeg glæder mig allerede til at læse videre. Historien består af tre bind, og de to efterfølgere er nu bestilt hjem fra det store udland.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 10:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg er igang med at læse Terry Brighton's Feltherrer - Montgomery, Patton og Rommel i krig. Vanvittig underholdende læsning om tre af WW2's mest fascinerende hærførere og deres rivalisering.

Billede

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2017 11:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jack Kerouac - On the Road

Klassiker og sikke en af slagsen! Nøj, den er fed! En fantastisk fortælling, der aldrig står stille - om livet konstant på farten, de mennesker, man møder og de problemer, man og til kan komme i.

Billede

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 12, 2017 10:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Lige nu hopper jeg (alt efter humør) frem og tilbage mellem 8. eller 9. genlæsning af Ringenes Herre, Rogue Leaders: The Story of Lucasarts og Kraftwerk: Publikation (venligst udlånt af herr Montag).

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 10, 2017 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg læser med stor fornøjelse American Gods af Neil Gaiman!

Jeg blev jo lige nødt til at se, hvad dette forlæg til den, efter anmeldelserne at dømme, ret succesfulde tv-serie kunne og indtil nu er jeg ikke blevet skuffet eller mistet lysten til at se serien, for Gaimans historie er ret fascinerende. På den ene måde meget gådefuld, på den anden måde hyggelig med beskrivelser af både småbyer og storbyer, det urbane og det lokale.

American Gods er en skør historie, men især hovedfiguren Shadow er bare fascinerende, så nu, hvor jeg er over halvvejs, er kun mit arbejde i vejen for, at jeg ikke er færdig endnu. Bogen kan klart anbefales.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jul 21, 2017 7:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Det er blevet til lidt læsning her i sommerferien - indtil videre to forskellige biografier samt en science fiction klassiker:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Mærsk- Manden og Magten
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Aldous Huxley: Fagre Nye Verden
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Johan Cruyff: Mit Livs Bane

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre jul 28, 2017 9:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Det seneste ferielæsning er blevet til George Orwells 1984:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 193 94 95 96 97 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team