DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:47

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 30, 2007 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 21, 2006 11:43
Indlæg: 297
Geografisk sted: Hareskov
Flere mega mega store spoilers!


Jeg har også genlæst 5'eren og 6'eren som optagt til film 5 og bog 7.

Som jeg skrev før havde jeg forventet Snape var god og også hele forløbet med at han virker ond i næsten hele bogen, og så måtte dø til sidst. Jeg havde dog ikke regnet med at vi skulle have baghistorien og alt det med Lily. Og at det var der Harrys øjne kom i spil.

Holmsgaard skrev:
eg kan især godt lide, at det går vidt forskelligt for Harrys tre ærkefjender:

- Voldemort dør, dræbt af sin egen grådighed og ondskab
- Snape dør, da han ofrer sig for Harry og bliver ofret af den rene ondskab
- Malfoy overlever, men dybt, dybt ydmyget.


Enig og at det var syv forskellige som ødelagde de 7 horcruxer (hvad hedder det på dansk?).
Harry - Riddles Dagbog
Dumbledore - Ringen med resurrecting stone
Ron - locket
Hermione - Huffelpuf cup
Crabbes flammehav - Rawenclaws tiara
Neville - Naigini
og den sidste, som jeg ikke havde set komme
Voldemort - Harry

Holmsgaard skrev:
Og så havde jeg gerne set Narcisa Malfoy ryge til helvede, men man kan ikke få alt her i livet :D


Ja og Lucious også. Jeg troede Draco ville være den enste overlevende Malfoy og at ville godt et eller andet som hjalp Harry.

Så havde jeg regnet med at de ville fortsætte på Hogwarts og derfra tage ud på missioner. Hvilket jo var helt forkert.

Ting som overraskede:
- The 7 Potters :thumb:
- Snapes Patrounus og hvordan den blev brugt :thumb:
- Crabbe der gik helt amok
- Aberforths rolle og baghistorien om Albus
- Alt det om Hallows, men cool at Hermione fik bogen med legenden
- Kings Cross scenen. Lidt mærkeligt, men vel meget cool.
- Ron gik amok :( alt det med at have en Horcrux om halsen minder en del om LOTR :D
- Molly Weasley vs. Bellatrix Lestrange, og Molly bander :shock:
- både Seamus eller Dean overlevede
- Alt det med Kreacher
- Dobby, Hedwig, Lupin og Tonks døde
- Remus opførte sig i første omgang som et fjols mht. sit barn med Tonks
- Mindesmærket for 2. Verdens krig som ændrer sig til et minde for the Potters :clap:
- Luna ikke scorede en eller anden :D
- Voldemort overtog Ministeriet for Magi, og så tidligt
- Ginnys lille rolle og ikke nogen stor "love-scene" til sidst

Ting som ikke overraskede:
- The Battle of Hogwarts :thumb:
- Harry, Ron, Hermione, Neville, Luna og Ginny ikke døde
- Fred eller George ville dø, jeg blev dog i tvivl da George mistede sit ører. Men det var cool skrevet. Og at de andre i Weasley-familien overlevede.
- R.A.B. som havde taget locket-horcruxen var Sirius' bror, men jeg troede han havde ødelagt den.
- Ron/Hermione og Harry/Ginny blev gift og fik børn. Og Neville som Professor på Hogwarts. Mega :thumb:
- Percy tilbage
- Pettigrew hjalp Harry, dog havde jeg ikke regnet med det blev på den måde

Tror Kings Cross scenen er noget Harry forestiller sig eller?

Der står at Ted Lupin (søn af Tonks og Remus Lupin) kysser med en Victoire. Hun må være datter af Fleur og Bill Weasley?

Så har jeg hørt andre undre sig over hvorfor Ted Lupin kun er hos Potter familien 4 gange om ugen, men er det ikke bare fordi han er flyttet hjemmefra? Der er jo gået 19 år...

det blev en lang smører :D


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2007 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2007/07/31/111317.htm

Citat:
Den britiske forfatter J. K. Rowling afslører nu, hvad der sker med hovedpersonerne i de populære bøger om Harry Potter efter seriens slutning. Det skriver TV2 Nyhederne.

I en 90 minutter lang chat med sine fans på internettet har forfatteren svaret på nogle af de 120.000 spørgsmål til bøgerne, som læserne nåede at byde ind med.

Bliver chef for auroerne
J. K. Rowling fortæller, at Harry Potter efter Voldemorts død i slutningen af den sidste bog "Harry Potter og dødsregalierne" bliver chef for aurorerne, så han kan bekæmpe de mørke kræfter på fuld tid.

Harry Potters hustru Ginny Weasley fortsætter sin quidditch-karriere for holdet Holyhead Harpies - der kun består af kvinder. Hun forlader dog holdet for at opdrage parrets tre børn James, Albus og Lily.

Åbner spøg og skæmt butik
Harry bedste ven, Ron Wesley går sammen med sin bror George om at åbne en spøg og skæmt-butik.

Hermione Granger, der bliver Rons hustru, fortsætter sin kamp for undertrykte væsener så som husalfer. Parret får to børn - Rose og Hugo.

Slutteligt fortæller J.K. Rowling, at Frank Sinatras udgave af sangen "My Way" ville være den mest oplagte muggler-sang at spille til Albus Dumbledores begravelse.

_________________
Unexpected Homeboys
мир
медведь спит


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2007 14:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Der er lidt mere her

_________________
Her udvides


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2007 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Transcript af chatten her
http://www.the-leaky-cauldron.org/2007/7/30/j-k-rowling-web-chat-transcript

Meget interessant IMO :thumb:

Det med de "7 Potters" i bogen glæder jeg mig til at se udført på film ;)

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2007 17:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
En ting der egentlig undrer mig er: Det er tydeligt at Draco er dødsgardist, både i 6'eren og 7'eren.

Men alligevel går han frit omkring 19 år efter, med både kone og barn?

Tror jeg vil starte med 1'eren igen når jeg er færdig med den bog jeg er ved.

Synes det var interessant med de 7 forskellige horcruxer (sjæleholdere?)

_________________
Movies for me :)

Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2007 17:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Monsum skrev:
En ting der egentlig undrer mig er: Det er tydeligt at Draco er dødsgardist, både i 6'eren og 7'eren.

Men alligevel går han frit omkring 19 år efter, med både kone og barn?



Haha, jeg skulle lige tænke mig om en ekstra gang. "Dødsgardist"?? Det er lææænge siden jeg har læst dem på dansk ;)

Det er en af de mange uopklarede ting som Rowling har afsløret her bagefter:

Sakset fra chatten med Rowling:

Citat:
Georgina: Did lucius malfoy, and all the other escaped death eaters, go back to azkaban
J.K. Rowling: No, the Malfoys weaseled their way out of trouble (again) due to the fact that they colluded (albeit out of self-interest) with Harry at the end of the battle.

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tors aug 02, 2007 8:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 29, 2003 10:57
Indlæg: 4772
Geografisk sted: Nordjylland
Aha... ja det ville jo have været en ide at skrive det i bogen. :)

Tror hans kone minder om hans mor.. af en eller anden grund :)

_________________
Movies for me :)



Min dvd-samling


Top
   
Indlæg: tors aug 02, 2007 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Monsum skrev:
Aha... ja det ville jo have været en ide at skrive det i bogen. :)


Eller også behøver man ikke give alle svarene væk, og lade folk tænke lidt selv :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 02, 2007 10:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Oh Wicket, du stiller mange spændende spørgsmål - jeg ved slet ikke, hvor jeg skal begynde. Skal vi ikke tro, at Ted Tonks er hos bedstemor Andromeda, som Rowling vist også sagde i hendes chat?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors aug 02, 2007 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 21, 2006 11:43
Indlæg: 297
Geografisk sted: Hareskov
Holmsgaard skrev:
Oh Wicket, du stiller mange spændende spørgsmål - jeg ved slet ikke, hvor jeg skal begynde. Skal vi ikke tro, at Ted Tonks er hos bedstemor Andromeda, som Rowling vist også sagde i hendes chat?


Hehe jo her post-chat er der ikke noget at være i tvivl om. Nu synes jeg bare aTed burde have boet hos Harry & co, han trods alt gudfar...


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Er også lige blevet færdig med denne fantastiske bog! Jeg synes bestemt den er på højde med bog 6 som indtil nu var min ynglings bog.
Jeg glæder mig meget til at se The Battle og Hogwarts og Gringots på film. Der går helt Indiana Jones i den til tider i banken. :thumb:
Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstod hvorfor Harry var den sande herre til Dumbledor's wand. Nu er det noget tid siden at jeg har læst bog 6, men hvordan er det med Dumbledor's død? Tager Malfoy tryllestaven op, for at ligge den igen? Eller hvordan?

Ellers er jeg enig med alt der er blevet sagt her. ;) :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 21, 2006 11:43
Indlæg: 297
Geografisk sted: Hareskov
Mills skrev:
Er også lige blevet færdig med denne fantastiske bog! Jeg synes bestemt den er på højde med bog 6 som indtil nu var min ynglings bog.
Jeg glæder mig meget til at se The Battle og Hogwarts og Gringots på film. Der går helt Indiana Jones i den til tider i banken. :thumb:
Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstod hvorfor Harry var den sande herre til Dumbledor's wand. Nu er det noget tid siden at jeg har læst bog 6, men hvordan er det med Dumbledor's død? Tager Malfoy tryllestaven op, for at ligge den igen? Eller hvordan?

Ellers er jeg enig med alt der er blevet sagt her. ;) :thumb:


Ja den er fed! Tror dog stadig at Goblet of Fire er min favorit :thumb:

Mht The Edler Wand har jeg forstået sådan her: Dumbledore havde den efter at have besejret Grindewald. Malfoy besejre Dumbledore ved at afvæbne ham med exspeliamus, og det sådan set os ham som planlægger det hele. Derefter kan Snape nemt dræbe Dumbledore. Senere besejre Harry Malfoy, og derfor er det at Voldemorte ikke bliver den rigtige ejer ved at dræbe Snape. Altså er det ikke afgørende om man slår personen ihjel. Ellers kulle Harry også slå Malfoy ihjel...


Rowling har i øvrigt udtalt at den person som oprindeligt skulle dø til sidst, men endte med at oveleve var Arthur Weasley og at de to som skulle overleve og endte med at dø var Tonks og Lupin.

Jeg synes det er rigtig godt Arthur overlever. Og hvis Lupin og Tonks ikke døde ville Harry funktion som gudfar ikke være så vigtig. Det er bare ærgeligt de ikke fik en bedre dødsscene.


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2007 20:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 04, 2005 13:50
Indlæg: 79
Geografisk sted: Sjælland- Danmark- Europa- Jorden- Mælkevejen- Universet
Jeg har tidligere bitchet noget over bøgernes omslag som jeg bestemt ikke har fundet særlig pænt hverken på engelsk eller dansk. Men jeg stødte på special edition udgaverne af de engelske bøger i går og de er straks meget bedre. Her er illustartionen meget mindre og rammet ind - siderne er guldfarvede. Alt tekst på forside er guldfarvet og præget. Desuden er Rowlings signatur også præget på forsiden. Så nu har jeg ikke længere brug for bog nr. 6 og 7. som begge er med børneforside og papiromslag.

Et eksepmel på en special edition kan ses her:
http://www.amazon.co.uk/Harry-Potter-Go ... 0747549710

Dog er de engelske illustartioner af figuren Harry Potter så grimme at det gør ondt!
se bare her:
http://images.amazon.com/images/P/07475 ... ZZZZZZ.jpg
http://dustyloft.files.wordpress.com/20 ... _stone.jpg

_________________
Unexpected Homeboys

мир

медведь спит


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2007 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Så er jeg endelig blevet færdig med det sidste bing, og er jeg den eneste der var rigtig skuffet over slutningen?

Den efterlod mig bare helt tom - og så synes jeg virkelig, at epilogen er ræderlig. Hvorfor skal der bindes en sådan lyserød sløjfe til sidst? ÆV! Man får jeg nærmest det indtryk, at alt det personerne har været igennem slet ikke har haft omkostninger eller har givet indtryk. Nej, her kunne Rowling virkelig have lært noget af sin kollega Tolkien, som mestrer epilogen noget bedre.

Samlet set er serien dog helt fantastisk, jeg mener bare ikke at Rowling har kunnet løfte den opgave det var, at skrive sig ud af serien på en fornuftig måde. Jeg tror stadig bind 6 er min favorit...

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2007 9:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 05, 2007 1:45
Indlæg: 591
Geografisk sted: Always on the run
Carsten O skrev:
Så er jeg endelig blevet færdig med det sidste bing, og er jeg den eneste der var rigtig skuffet over slutningen?

Den efterlod mig bare helt tom - og så synes jeg virkelig, at epilogen er ræderlig. Hvorfor skal der bindes en sådan lyserød sløjfe til sidst? ÆV!


For at lukke og slukke 1.000.000.000% for enhver spekulation i flere bind. Desuden er det grundliggende stadig en børnebog, dvs en happy end (lyserød sløjfe) var helt forventelig ovenpå de mange dødsfald.

Og så bliver du altså nød til at uddybe hvorfor du var skuffet over slutningen. Det kunne vel ikke komme bag på dig at der skulle kæmpes nogle store og voldsomme kampe med masser af dødsfald samtidig med at de mange ender skulle knyttes sammen. Især Snape var (i hvert fald i efter min opfattelse) er åbent spørgsmål.

_________________
Her udvides


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team