DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 186 87 88 89 9097 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 18, 2013 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

Det er 2. gang, jeg nu har læst dette mesterværk (Yes, it's that good). Hands down den bedste selvbiografi en sportsstjerne nogensinde har bedrevet...og jeg har læst dem alle :D

Hudløs ærlig og blottet for selvforherligende klichèer og anekdoter. Det er voldsomt spændende og til tider rystende læsning som når hele vejen rundt om en af tennissportens helt store legender og personligheder. En mand som dybest set hadede tennis og alt hvad det stod for!!! Ikke flere spoilers. Læs, læs, læs...

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: lør apr 26, 2014 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Solen skinner, havestolene er støvet af og grillen er klar til brug. Jeg har derfor sat mig godt til rette med John Maloofs fotobog med billeder af Vivian Maier. En fantastisk historie om en fuldkommen ukendt kvinde, der tog mere end 100.000 portrætter af folk på gaden i New York. Først efter hendes død kom billederne ved et tilfælde i Maloofs besiddelse - og han har så sandelig fået banket Maiers navn på plads posthumt. Billederne suger publikum ind i et sort/hvidt New York før Guilliani ryddede op. Det hele er sindssygt ærligt, smukt og ægte ned til mindste smilerynke.
Billede

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tors jun 19, 2014 16:20 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
I Am Pilgrim, af Terry Hayes

http://www.amazon.co.uk/I-Am-Pilgrim-Terry-Hayes/dp/0552160962/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1403181793&sr=1-1&keywords=i+am+pilgrim

Thrillere med secret agent typer, der kommer hele kloden rundt i jagten på megalomaniacs, har ofte et originalt set-up i første halvdel, og så går sidste halvdel med en jagt hvor forfatteren er på autopilot. Robert Ludlum, Tom Clancy, Colin Forbes og David Baldacci har ofte fulgt denne skabelon.

I Am Pilgrim er debutroman fra Terry Hayes, som i mange år har været manuskriptforfatter, bl.a. på Mad Max 2. Jeg tænkte at han måtte have haft en virkelig god grund til pludselig at skrive en næsten 900 siders roman i stedet for relativt korte filmmanuskripter, så jeg glædede mig til at gå i gang med denne moppedreng.

Hovedplottet er set før: En tidligere amerikansk hemmelig agent bliver trukket tilbage i gamet for at opspore en terrorist, der truer Amerika (og hele verden) med masseødelæggelsesvåben. Den hemmelige agent er så hemmelig at vi aldrig får hans rigtige navn at vide, kun hans utallige alias'er og hans mytiske navn, Pilgrim. Der er to hovedspor i plottet som starter med en mordgåde i New York og fortsætter med den globale terroristvinkel, der foregår i Saudi Arabien, Afghanistan og Tyrkiet. Lidt efter lidt viser det sig at der er forbindelse mellem disse to spor.

Pilgrim er ikke bare en fantastisk agent, der kan uskadeliggøre de fleste fjender i nærkamp, han er samtidig stort set verdens bedste detektiv i et opklaringsarbejde. Det gør at plottet i mange situationer drives fremad baseret på nogle ret fantasifulde delkonklusioner og antagelser. Historien er fortalt af Pilgrim, og det virker også lidt fantastisk at han kan fortælle de lange afsnit hvor man følger terroristen. Samtidig forekommer det også meget bekvemt at Pilgrim i kritiske situationer kan få øjeblikkelig hjælp fra alt lige fra den amerikanske præsident personligt til en gammel australsk læge i Tyrkiet.

Men dette skal ikke trække ned på at jeg igennem hele bogen var godt underholdt, og det skyldes ikke mindst det meget læsevenlige sprog og at hvert kapitel typisk er på 3-8 sider. Selvfølgelig er der en masse stereotyper med, såsom den heltmodige 9/11 overlever, de onde arabere, de modbydelige øst-europæiske bodyguards, den udspekulerede kvindelige golddigger osv., men det følger bare med i denne genre. Faktisk blev jeg ikke ramt at syndromet med at sidste halvdel af bogen bare skal overstås, når man har fået alle brikkerne lagt op og vi kan se hvor det hele skal ende.

Så hvis du har mod på en lang bog, så vil jeg gerne anbefale I Am Pilgrim.


Top
   
Indlæg: man jul 07, 2014 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Havets Katedral (La Catedral del Mar) af Ildefonso Falconés

La Catedral del Mar er en slags spansk pendant til Ken Folletts Jordens søjler. Historien handler om Arnau og Joan, to drenge, der mødes hinanden i Barcelonas gader og deres rejse gennem livet fra fattigdom og liv på gaden til voksenlivet og kærlighedens kvaler blandet en indførelse i, hvordan by- og religionslivet var i 1300-tallets Barcelona. Historien er meget spændende, omend den meget ligner Jordens søjler i den måde, historien udvikler sig på. Det ændrer dog ikke på, at Falconés historie er en pageturner, der er svær at lægge fra sig og at historien for den Barcelona-interesserede er en spændende rejse i dengang, Barcelona og Catalonien var symbol på noget helt andet end et fodboldhold, der spiller sidelæns. :)

Jeg er nu i gang med ... And the Mountains Echoed af Khaled Hosseini. Jeg er spændt på, hvad den kan byde på. Jeg var meget glad for hans to første bøger, Kite Runner og A Thousand Splendid Suns.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2014 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
The Butlerian Jihad

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man sep 01, 2014 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Er lige blevet færdig med Rawlings opfølger til the Cuckoos calling, The Silkworm, om detektiven Cormoran Strike. Ikke lige så fængende som den første bog, men Strike er en ok spændende hovedperson. Er nu 150 sider inde i Kings nyeste Mr. Mercedes, og er for første gang i lang tid i en King bog ikke blevet grebet af historien so far.

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs sep 23, 2014 23:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Labor Economics from a Free Market Perspective - Walter Block :)

Walter Block er den mest fantastiske person, når det kommer til Libertarianism. Jeg kan i øvrigt anbefale at søge på hans navn på Youtube, hvor man kan finde en masse foredrag med ham :)


Top
   
Indlæg: fre okt 10, 2014 13:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Billede
The History of Ocean Software, om Ocean, som mange nok husker fra deres C64 og Spectrum i 1980'erne. Jeg er ved at forberede mig til at se From Bedrooms to Billions om den britiske spilindustri :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2014 10:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er i gang med bogen Coldbrook af Tim Lebbon. Købt i USA efter anbefaling fra nydelig ekspeditrice, der vidste ret meget om horror. Skræmmende i sig selv, egentlig.

Der er dømt zombie-horror af en ny slags, da zombierne ikke kommer fra vores egen verden, men fra en anden verden. Umiddelbart solidt skrevet allerede og med nogle interessante figurer. Jeg er kun ca. 90 sider inde, men det er rigtigt godt indtil videre. :)

Synopsis:

Citat:
Coldbrook is a secret laboratory located deep in Appalachian Mountains. Its scientists had achieved the impossible: a gateway to a new world. Theirs was to be the greatest discovery in the history of mankind, but they had no idea what they were about to unleash.

With their breakthrough comes disease and now it is out and ravaging the human population. The only hope is a cure and the only cure is genetic resistance: an uninfected person amongst the billions dead.

In the chaos of destruction there is only one person that can save the human race.


Billede

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2014 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Buck Rogers skrev:
Billede
The History of Ocean Software, om Ocean, som mange nok husker fra deres C64 og Spectrum i 1980'erne. Jeg er ved at forberede mig til at se From Bedrooms to Billions om den britiske spilindustri :)


Fedt! Jeg havde mange af deres spil såsom Robocop og Rainbow Island. :D

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2014 11:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ocean var meget svingende i deres output, og i min optik brugte de alt for mange penge på dyre licenser og tilhørende halvdårlige spil (V [efter tv-serien], Cobra, Knight Rider (fy for den lede) - men også perler som Head Over Heels, Rainbow Islands, Batman: The Caped Crusader og det helt geniale Wizball.
I alt fald er bogen nu fin nok - lidt rygklappende sine steder, men ellers spændende og velskrevet. Samme forfatter har en bog om U.S. Gold undervejs.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2014 12:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Holmsgaard skrev:
Jeg er i gang med bogen Coldbrook af Tim Lebbon. Købt i USA efter anbefaling fra nydelig ekspeditrice, der vidste ret meget om horror. Skræmmende i sig selv, egentlig.

Der er dømt zombie-horror af en ny slags, da zombierne ikke kommer fra vores egen verden, men fra en anden verden. Umiddelbart solidt skrevet allerede og med nogle interessante figurer. Jeg er kun ca. 90 sider inde, men det er rigtigt godt indtil videre. :)

Synopsis:

Citat:
Coldbrook is a secret laboratory located deep in Appalachian Mountains. Its scientists had achieved the impossible: a gateway to a new world. Theirs was to be the greatest discovery in the history of mankind, but they had no idea what they were about to unleash.

With their breakthrough comes disease and now it is out and ravaging the human population. The only hope is a cure and the only cure is genetic resistance: an uninfected person amongst the billions dead.

In the chaos of destruction there is only one person that can save the human race.


Interessant præmis. Jeg er dog ikke læser, så prik mig lige på skulderen om 3 år når den er filmatiseret, tak! :thumb:

Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2014 12:30 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
DeathPosture skrev:
Jeg er dog ikke læser, så prik mig lige på skulderen om 3 år når den er filmatiseret, tak! :thumb:

Kan du så komme i gang, din dovne hund! Ellers fremsender jeg de seneste 3-4 Krummefilmatiseringer på VHS.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør nov 08, 2014 0:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Er der nogen som kan anbefale nogle bøger af Dan Túrell? :)

Jeg elsker hans person og hans måde at udtrykke sig, og vil gerne læse et par bøger af ham, men vil selvfølgelig gerne læse de bedste :)

Så nogle forslag? :)


Top
   
Indlæg: lør nov 08, 2014 0:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Capperdude skrev:
Er der nogen som kan anbefale nogle bøger af Dan Túrell? :)

Jeg elsker hans person og hans måde at udtrykke sig, og vil gerne læse et par bøger af ham, men vil selvfølgelig gerne læse de bedste :)

Så nogle forslag? :)

Hvis du vil starte blødt ud, så er det jo alle hans krimier. Ellers er det bare i gang med Onkel Danny Fortæller Det Hele, som er en fantastisk samling af tekster.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1445 indlæg ]  Gå til side Foregående 186 87 88 89 9097 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team