DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:22

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3
Forfatter besked
Indlæg: tors aug 30, 2018 9:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg kommer nok også til at købe The Girl Who Loved Tom Gordon og hans fantasyhistorie, The Eyes of the Dragon.


Gi' gerne en opdatering, når du en gang får læst Tom Gordon :thumb:


Skal ske, Monsieur Le Pjalt'!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 07, 2018 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Late last night and the night before
Tommyknockers, Tommyknockers
Knocking on the door
I want to go out
Don't know if I can
Because I'm afraid of the Tommyknockerman


Tommyknockers er en satans bibel af rang, men King er altid god til at skabe en ond og ildevarslende stemning i en lille landsby, så det gør ikke noget, nu hvor jeg er på den anden side!

The Tommyknockers er historien om Haven, der bliver offer for fundet af et rumskib, der ændrer folks karakter, får deres tænder til at falde ud og skaber en by af telepatiske entiteter, der stræber mod at blive omgjort fuldstændig til The Tommyknockers. Kun en fuld stodder med en jernplade i hovedet og enkelte andre bliver ikke en del af det her vanvid, der isolerer Haven fra resten af verden. Tommyknockers er en lang, lang historie med dusinvis af sidehistorier, men King er så god til at skrive sidehistorier, at når man 450 sider inde får præsenteret en ny biperson, der kun er med kort, så er figuren alligevel så velskrevet, at man får en holdning til den enkelte figur.

Jeg kan klart anbefale Tommyknockers og glæder mig til en rygtet tv-serie-ficering af bogen, der skulle være på vej.

Næste King-bog: The Girl Who Loved Tom Gordon. Det har jeg jo lovet Pjaltefanden! :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre dec 07, 2018 16:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
Næste King-bog: The Girl Who Loved Tom Gordon. Det har jeg jo lovet Pjaltefanden! :D

Fedt :thumb:

Det glæder jeg mig til at høre din oplevelse med :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør dec 08, 2018 16:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
[i]
Jeg kan klart anbefale Tommyknockers og glæder mig til en rygtet tv-serie-ficering af bogen, der skulle være på vej.

Næste King-bog: The Girl Who Loved Tom Gordon. Det har jeg jo lovet Pjaltefanden! :D


Tommyknockers er tidligere lavet som mini-serie med bl.a. Jimmy Smits og Traci Lords på rollelisten. Den er ikke voldsomt god.

The Girl Who Loved Tom Gordon er meget atmosfærisk og creepy. Jeg har hørt den som lydbog (med Anne Heche som læser) en lørdag, hvor jeg var alene på arbejde på et tidligere arbejde på et lager. Måske ikke det bedste valg, når man var den eneste på stedet 8)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jan 28, 2019 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Pjalte skrev:
Mike Haggar skrev:
Næste King-bog: The Girl Who Loved Tom Gordon. Det har jeg jo lovet Pjaltefanden! :D

Fedt :thumb:

Det glæder jeg mig til at høre din oplevelse med :)


Den kommer her:

The Girl Who Loved Tom Gordon er en fandens god bog! Historien om den unge pige Trisha McFarland, der bliver væk på the Appalachian Trail og må klare sig selv ude midt i intetheden, er intet mindre end en fremragende historie. King formår at skabe den uhygge, som en lille pige må føle, når hun er helt alene og kun har sin walkman på sig til at kunne orientere sig mod resten af verden. Hovedpersonen er en viljestærk og fornuftig pige, som er snarrådig nok til at klare sig igennem oplevelserne helt alene i skoven. Hendes febersyge forestillinger og måske-måske ikke oplevelse af at blive jagtet af et monster, er ganske enkelt dejligt tvetydige, hvilket bestemt ikke er skidt for en King-bog.

En for King meget kort bog, men sikke en kraftfuld én af slagsen. Tak for anbefalingen, Pjalte! Den var skide god - og i øvrigt bedre end Tommyknockers! :thumb:

Næste Stephen King bog er jeg allerede i gang med (er allerede 50 sider inde): The Stand.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 28, 2019 10:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Mike Haggar skrev:
En for King meget kort bog, men sikke en kraftfuld én af slagsen. Tak for anbefalingen, Pjalte! Den var skide god - og i øvrigt bedre end Tommyknockers! :thumb:

Super :thumb:
Jeg er glad for at min anbefaling holdte stik, selvom det er mange år siden, at jeg selv læste den :D

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2019 14:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Sjovt at læse med her som mangeårig King fan...

Jeg bider f.eks. mærke i en lille advarsel om Bag of Bones som jeg synes var virkelig god - og i en anbefaling af Duma Key, som jeg har prøvet at læse 3 gange nu - men 50-70 sider inde må jeg lægge den fra mig eller dø af kedsomhed. Der er et eller andet i sproget / skrivestilen som driller mig og får mig til at miste koncentrationen. Eller også er jeg blevet skør :-/ Jeg har (forsøgt) at læse den på engelske som jeg plejer med ham. Ved ikke om jeg skulle prøve på dansk.

Tror jeg nok også er 'mest' fan af klassisk King, men har da bestemt nydt f.eks. 22.11.63 og under the dome.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tirs mar 05, 2019 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Min rangering af King-bøger indtil videre:

1. IT
2. Pet Sematary
3. The Shining
4. The Girl Who Loved Tom Gordon
5. Salem's Lot
6. Cujo
7. Tommyknockers

Jeg har mange af hans bøger tilbage at læse endnu... til gengæld er IT og Pet Sematary med afstand det mest interessante af Kings, som jeg har læst. Den ondskab, som man finder i begge historier, er simpelthen ikke lige så evident de øvrige bøger, jeg har læst til dato - selvom The Shining gør et godt forsøg.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team