DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 1:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 29, 2003 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 15, 2001 1:01
Indlæg: 1039
Geografisk sted: Århus
Jeg har tilladt mig at lave en ny "tråd", så denne nyhed ikke går tabt i den lange tråd om leveringstiden fra Futureent.

Futureent har netop ændret salgsbetingelser:

"The price you see is the price you pay, including all taxes to U.K destinations only.

If your delivery address is outside of U.K. you maybe subject to import duties and taxes, which are levied once a shipment reaches your country. Importation rules differ from country to country, even within the E.U. Any such additional charges for customs clearance must be borne by you. You should note that customs policies vary widely from country to country; futureent.com advises each customer to contact their local customs office for further information."

Det kunne måske desværre også tyde på, at Futureent har opgivet at finde en moms/told-fri vej til at sende DVD'ere til Danmark.

Ak!


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 14:15 
Offline

Tilmeldt: tors mar 21, 2002 2:01
Indlæg: 410
Geografisk sted: Aalborg
Grænsen var højere for et par år siden (der var den på ca. det samme som den er i UK nu), men Told&Skat fandt nok ud af at hvis de sænkede den kunne de også snuppe CDer, DVDer, osv.

Det er jo egentlig sjovt at det er Told&Skat der selv laver reglerne, og at det også er dem selv der inkasserer de penge de får ud af at ændre på reglerne.


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 20:12 
Offline

Tilmeldt: ons okt 23, 2002 1:01
Indlæg: 363
Geografisk sted: Amager - Danmark
AARGH this blows! Nu synes jeg ellers lige at tingene var ved at normalisere sig igen... [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Jeg har så sent som idag fået 2 film ind af døren, som blev sendt henholdsvis 24. og 27 januar. Og på fakturaen står da også FE's engelske P.O box adresse.

Måske har jeg misforstået noget, men har Told & Skat/Pest DK overhovedet lov til at åbne pakker/afkræve told når der står engelsk afsender på, når købsummen er angivet i britiske pund og når der tydeligt står en engelsk firma adresse på fakturaen? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Det ville da være glædeligt hvis der kunne komme et officielt statement fra Postvæsenet/T&S omkring denne situation. For dårligt bare at holde kunderne hen i det uvisse [img]images/smiles/converted/shakehead.gif[/img]

Emil


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 20:31 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Slet venligst dette indlæg....

[ 29-01-2003: Indlæg rettet af: Enfen ]</p>


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 0:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Hep.
Jeg har både ordrer som stadig ikke er afsendt fra FE, og ordrer som er på vej med posten, men alle er bestilt og betalt før FE ændrede kurs, altså mens de stadig dækkede eventuelle told & moms udgifter.

Er det mon de regler som var gældende da filmene blev bestilt og betalt, eller de nuværende regler, jeg skal forholde mig til nu?
Jeg vil mene at det er reglerne, som var gældende da jeg bestilte og betalte, som stadig er de gældende for de pågældende ordrer...

Eller hvad [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[ 29-01-2003: Indlæg rettet af: bokaJ ]</p>


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 1:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Bummer!

Nå, jamen, venteventevente... jeg ser efterhånden meget frem til, hvad Axel Music og Laserdisken finder på.

Situationen er i al fald uholdbar, så længe vi lever med den forbandede 80 kroners-bagatelgrænse. Er der nogen, der ved, hvornår den egentligt blev indført? 80 kroner virker som noget fra 1980'erne, hvor man stadigvæk kunne købe en bondegård og alle de pastelfarvede sejlersko, man kunne have på, for den slags fyrstelige summer. Idag er grænsen nok en smule forældet.


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 08, 2002 1:01
Indlæg: 323
Geografisk sted: Sønderjylland
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev bokaJ:
<strong>Hep.
Jeg har både ordrer som stadig ikke er afsendt fra FE, og ordrer som er på vej med posten, men alle er bestilt og betalt før FE ændrede kurs, altså mens de stadig dækkede eventuelle told & moms udgifter.

Er det mon de regler som var gældende da filmene blev bestilt og betalt, eller de nuværende regler, jeg skal forholde mig til nu?
Jeg vil mene at det er reglerne, som var gældende da jeg bestilte og betalte, som stadig er de gældende for de pågældende ordrer...

Eller hvad [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[ 29-01-2003: Indlæg rettet af: bokaJ ]</strong><hr></blockquote>

Det må antages, at der er indgået en bindende aftale, så FE er forpligtet til at opfylde den efter sit indhold, herunder med de handelsvilkår, der var gældende på aftaletidspunktet.

Problemet er bare, at hvis de vælger at se stort på dette så er der nok ikke så meget man kan gøre i det konkrete tilfælde, ud over evt. at hæve handelen (men så får man jo ikke filmene).

Det man så bare må håbe på er, at FE ikke er interesseret i den dårlige omtale det vil give hvis de begynder at løbe fra deres aftaler. Mit gæt er at det kun gælder for fremtidige ordrer.

Det kan måske betale sig at skrive til dem allerede nu og høre hvad deres position er. Så ved du i det mindste hvor du står.

Held og lykke.

-Raa

[ 30-01-2003: Indlæg rettet af: Raa ]</p>


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 18:35 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Jeg fik svar fra FE, at de ville dække mine told afgifter, for de film, som er bestilt før de ændrede betingelserne.

Idag har jeg dog modtaget mine sidste 6 film, som blev afsendt den 10. Januar. Der var ikke kommet told på, dog var filmene bare lagt ude foran min dør - flot PESTDK.

Det vil altså sige, at PestDK, kun skal slippe med 108,- + renter for min dvd( Minority Report).

Jeg har skrevet til Future Ent. og gjort dem opmærksom på sagen.


Top
   
Indlæg: fre jan 31, 2003 1:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Nå, men det lyder jo fint, så [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men det ser nu ud til at alt er tilbage ved det gamle, nu hvor PostDK forhåbentlig har indset at de ikke har noget at komme efter...


Top
   
Indlæg: man feb 03, 2003 1:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Jeg har ikke haft nogen opkrævninger medfølgende pakker. Tilgengæld har jeg oplevet ekstremt forskellig leveringstid. De første par film kom indenfor en uge, den næste tog næsten tre uger og må have ligget og snøglet et eller andet sted (stadig uden toldopk.), og forleden sendte de een til pakke - det tog to dage, så var den her !. -Og det var endda et halv-dyrt box-set ("All Creatures Great And Small, Series 1", 44.99 £) - ingen told og afgift. Måske har jeg bare været heldig, eller også går den stadig når det er inden for EU. Og det burde det jo bestemt også, det manglede sku bare lige andet !. (Måske troede man bare det ikke var en DVD da pakken var tykkere.) Fint er det jo også at der ikke står noget med "DVD" i afsender-adressen. Måske det er bedst ikke at spørge hverken FE eller T&S, og bare indtil videre se tiden an uden unødvændig "larm". I det hele taget er det da for frækt at opkræve noget som helst, når det foregår inden for EU. Dog forstår jeg ikke hvorfor FE i deres mails skriver af filmene afsendes direkte fra USA ?. Jeg håber de alligevel går via UK, en smule ventetid medtages såmænd gerne. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tirs feb 04, 2003 10:22 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Fik følgende mail fra FE idag. For de danske kunder:

"A new law has been passed in Denmark, which has caused some customers orders to be delayed by Danish Customs until they have contacted client's to pay taxes upon orders entering Denmark.

Unfortunately, as this is no fault of FutureEnt.com, we are unable to refund any charges you may incur.

However to help assist the transit of orders FutureEnt.com has now amended all invoices registering sales between you the client and ourselves, which seems to have solved the problem.

However, due to this new law, Danish Customs are stopping and checking all items entering Denmark causing long delays and sometimes taking up to 4-6 weeks to deliver, after the taxes have been paid. Therefore, we are unable to process any claims for missing post until 28 days has elapsed from date of dispatch.

All claims submitted within 28 days will be ignored and need to be resubmitted by you if you have still not received the items after 28 days have elapsed from date of dispatch, as these items are not lost.

This notice only applies to client's residing in Denmark!"


Top
   
Indlæg: tirs feb 04, 2003 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Det er de jo holdt op med igen da de fandt ud af at det var nytteløst.


Top
   
Indlæg: søn mar 02, 2003 4:13 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 04, 2003 2:01
Indlæg: 132
Det her forstår jeg ikke. Det er min forståelse, at denne forretning er placeret i England, dermed indenfor EU. Derfor mener jeg ikke at de kan opkræve told. Det er jo umuligt at vide hvor pakken kommer fra, som forbruger. Betyder dette at hver gang jeg vil købe noget over nette fra en butik der er placeret inden for EU, så skal jeg inder jeg handler kontakte dem for at få at vide hvor pakken bliver sendt fra?
Dette er mærkeligt!!!
Er der nogle der er blevet opkrævet told, og derefter klaget over at butikken ligger i England? Ville blive glad hvis nogle kunne fortælle om dette. Jeg meget gerne vil købe en film fra denne forretning.

VH
Free


Top
   
Indlæg: søn mar 02, 2003 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
FE har ikke en fysisk forretning placeret i England, det tror jeg ihvertfald ikke de har. Anyway alle de film de sælger bliver afsendt fra Canada og leveret til deres lager i England, hvorfra de bliver vidresendt til deres kunder. Der skulle ikke være noget i vejen for at du begynder at købe film fra FE. Ellers kan du jo vente til den 10. marts hvor www.axelmusic.dk begynder at sælge R1 DVD'er til nogenlunde samme priser som FE.


Top
   
Indlæg: søn mar 02, 2003 17:47 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 04, 2003 2:01
Indlæg: 132
Ja, det er rigtigt at jeg bare kan vente til at Axelmusic igen begynder at sælge R1. Men for det første synes jeg ikke godt om deres priser. For det andet mener jeg, at der må være nogle retningslinier man som forbruger kan følge. Det jeg mener er forkert er, at man inden man handler skal informere sig om vares afsendelses adresse for at sikre sig at den ligger inder for murene af EU.
Fx er jeg begyndt at købe dvder i Spanien og deres afsendelses adresse er Belgien, selv om forretningen ligger i Barcelona. Og der var jo heldigt at det var inden for EU.
Derfor var mit spørgsmål om nogle havde erfaringer med klager til told og skat, da man kan fremvise at man har købt fra en forretning der selv om der ligger i cyberspace operer fra England og at man har betalt i pund.

Nå der kan godt være at jeg blot sidder fast i samme rille, og blot bør opgive FE. Men jeg har det med at være stædig!

VH
Free


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team