DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 3:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:13 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
For ca. halvanden uge siden bestilte jeg "Baby Boy" hos Dvdimport.com til $12,99 (Canadiske dollar) og det bliver rundt regnet Dkr. 60,-.

Så idag modtager jeg et brev fra Pest DK om at jeg skal sende dem en faktura på den købte vare så de kan fastslå dens værdi. Det er også ok, men ...I det brev jeg har modtaget står der følgende:

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat
Citat:
For Post Danmarks arbejde med fortoldning af Deres varer, vil der blive opkrævet et fortoldningsgebyr på 55,- kr. inkl. moms for 1. varelinie og 12,50 kr. inkl. moms for efterfølgende varelinier til dækning af Post Danmarks omkostninger forbundet hermed, jf. UPU (Universal Post Union) konventionen art. 32


Mit spørgsmål er så. Kan det være rigtig at jeg skal betale 55,- for at de har kigget på når nu at den købte vare ligger under 80,- grænsen ??


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 15, 2001 1:01
Indlæg: 1039
Geografisk sted: Århus
Nej, det er kun hvis der skal ske fortoldning at gebyret udløses ("for arbejdet med fortoldning")- hvis du sender dem kopi af ordren (man kan vistnok printe en faktura ud fra dvdvimport.com), så skulle du få DVDen om et par dage.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:21 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
Åhh det lyder godt. Havde ikke lige lyst til at skulle bruge 55,- ekstra på den film. Har lige printet fakturaen ud og klar til at sende afsted med deres brev [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg er i samme situation, men jeg synes ikke rigtigt at man kan printe den invoice ud som der er på dvdimport siden. Jeg har dog sendt dem en mail og bedt dem om en printable invoice på mail.

Ellers tænkte jeg påom man ikke bare kan ringe til toldcenteret og bede dem om at åbne pakken, så kan de jo selv se fakturaen som følger med pakken.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør dec 01, 2001 2:01
Indlæg: 1656
Geografisk sted: Vejle
Jeg har modtaget et lignende brev i dag, desværre kan jeg ikke komme ind på siden lige nu, er der andre der har samme problem?


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:32 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
Ja, jeg kan heller ikke komme ind. Men angående det problem med at kunne printe fakturaen ud, så ændrede jeg "sideopsætningen" til at printe ud "liggende" i stedet for "stående".

Dog havde jeg lidt problemer med at finde fakturaen idet de ikke havde sendt den til mig, men kun et ordrenummer. Så prøvede jeg at åbne et nyt explorer vindue og gik i "Filer" og gik "Offline". Derefter valgte jeg at se min "Oversigt" for så at søge efter "dvdimport". Et af de resultater der kom frem var et offline link til min faktura.

Noget af en omvej, men nu er den printet ud. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 22-02-2003: Indlæg rettet af: Runge ]</p>


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Men tror I ikke det er nok bare at ringe til dem og sige at de kan åbne pakken og tjekke fakturaen?


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:41 
Offline

Tilmeldt: søn aug 26, 2001 1:01
Indlæg: 351
Geografisk sted: Aalborg
Jo det burde det vel være når du har givet tilladelse til det.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Det satser jeg på... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Mon ikke Post DK allerede har åbnet forsendelsen?

Noget kunne tyde på der ikke er vedlagt en faktura.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg kiggede lidt på afsnittet om Privat Import på vejledningen. Der står at efter toldbehandlingen leveres forsendelsen af Post.dk, hvor fortoldningsgebyr samt told og/eller afgifter skal betales ved forsendelsens udlevering.

Sådan som jeg forstår det vil de have det fortoldningsgebyr uanset om pakkens værdi er under de 80 kr, som et slags administrationsgebyr. Hvis det er tilfældet kan de stikke pakken skråt op.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 16:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Du skal ikke betale en krone hvis du er under de 80 kr.....

jeg har flere gange oplevet at skulle indsende faktura og der har ikke været noget gebyr på hvis pakken var under de 80 kr.


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 16:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Edit : Du var lige sekundet hurtigere Ibzen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg har ALDRIG oplevet at skulle betale, for pakker åbnet af Post DK, hvor værdien var UM80...

Det er en lidt kryptisk tekst de har der mht. de 55,- kr.
Det har der også stået de gange, de har været efter mig - Men de har aldrig krævet dem...

[ 22-02-2003: Indlæg rettet af: Abildtrup ]</p>


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 16:02 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 21, 2001 1:01
Indlæg: 139
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Kim Dahl Kristensen:
[QB]Jeg kiggede lidt på afsnittet om Privat Import på vejledningen. Der står at efter toldbehandlingen leveres forsendelsen af Post.dk, hvor fortoldningsgebyr samt told og/eller afgifter skal betales ved forsendelsens udlevering.
QB]<hr></blockquote>

der står samt, ikke og eventuelt. Så logisk set hvis der ikke er nogen told og/eller afgift at betale så skal der ikke betales et fortoldsningsgebyr.

Derudover kan der vel ikke opkræves et fortoldningsgebyr, hvis der ikke finder en fortoldning sted, så skulle det hedde et kontrolgebyr, men jeg tror ikke at de har lovhjelm til at opkræve et sådant gebyr.

[ 22-02-2003: Indlæg rettet af: Razz ]</p>


Top
   
Indlæg: lør feb 22, 2003 16:06 
Offline

Tilmeldt: fre aug 10, 2001 1:01
Indlæg: 921
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark
Sig mig, er der nogen der ved hvad der er galt med DVDimport.com's hjemmeside, siden man ikke kan komme ind på den?`

Det er lidt meget irriterende, idet jeg også sidder med et hyggeligt brev fra Post Danmark.

For pokker!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team