DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 5:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 06, 2003 22:30 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
Jeg vil gerne fortælle, om en meget uheldig oplevelse jeg har haft med en onlineforhandler af DVD. Forhandleren er dansk, og een der er meget benyttet af DAHF's brugere. Der er pt ikke nogen afslutning på sagen, men den er foreløbig som følger:

Den 8. januar 2003, blev Peter Pan - Tilbage til ønskeøen afsendt fra forhandleren.

Den 11. januar skrev jeg og fortalte, at pengene var trukket, men varen var ikke modtaget! Samme dag får jeg svar om, at de vil undersøge det mandag morgen (13. januar)

Den 14. januar rykker jeg for svar - filmen er endnu ikke modtaget. Mailer lidt frem og tilbage og de vil undersøge med "mine" to mulige posthuse.

Den 16. januar rykker jeg endnu engang for svar, og får at vide, at Post Dk vil blive rykket

Den 17. spørger jeg forhandleren, hvornår en forsendelse regnes for tabt ? De siger de vil sende en ny

Mandag den 20. spørger jeg til den igen. De svarer, at den nok først er sendt lørdag (18. jan)

Den 22. rykker jeg endnu engang for filmen, og får svar, at det naturligvis er deres ansvar, at jeg får min vare.

Den 24. skriver jeg og fortæller at jeg ikke har modtaget den oprindelige, eller den de vil genfremsende. De foreslår selv, at sende den anbefalet, hvilket jeg finder er en god ide.

Den 29. januar er jeg ikke glad, og foreslår, at vi annulerer handlen. De har tydeligvis ikke sendt den anbefalet til mig igen. Jeg har flere gange i min mail korrespondance sikret mig, at den korrekte adresse er brugt. Dette benægtes ikke. Jeg giver dem mine kontooplysninger så de kan returnere pengene. Jeg får svar, at filmen har været i restordre, og vil komme på lager igen den 30. jan. Jeg foreslår, at de så måske DA kan sende den anbefalet !! Jeg mener ikke dette besvares.

I tirsdags rykkede jeg for at få penge retur, og får endnu engang at vide, at de har videregivet mine kontooplysninger til bogholderiet. Det er nu 7 dage siden de fik de oplysninger første gang.

Puha idag er det den 6. februar, næsten en måned siden Tilbage til ønskeøen blev afsendt. Og jeg har ikke set hverken penge eller film endnu !

Forhandleren er en jeg har brugt en enkelt gang før, og fik uden problemer min LOTR 4 disc udgave med det samme. Dobbelt ærgerligt er det, at Peter Pan var på tilbud til kun 159 kr. Nu er jeg nødt til at gå ud og betale fuld pris for den ! Min søn er også for længst holdt op med at spørge til filmen mere.....


Se sådan kan det OGSÅ gå

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

[ 06-02-2003: Indlæg rettet af: JSJ ]</p>


Top
   
Indlæg: tors feb 06, 2003 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Den historie lyder ikke så godt, jeg syntes næsten jeg kan regne ud hvad forhandler hedder, men da du ikke nævner navnet, vil jeg heller ikke gøre det. Jeg har også benyttet mig af nogle af deres andre tilbud på Disney tegnefilm, allesammen er kommet indenfor 3 til 4 dage, hvilket er fint for mig da de ikke har varerne på lager.

Men hvis det er den forhandler som jeg tænker på, så venter jeg pt. også på en titel som har været nogen tid undervejs, men hvis den ikke snart kommer, afbestiller jeg og bestiller ved en anden forhandler som har titlen til samme pris.


Top
   
Indlæg: fre feb 07, 2003 0:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 08, 2002 1:01
Indlæg: 323
Geografisk sted: Sønderjylland
Ærgerlig situation, JSJ. Sådan noget har jeg indtil videre kun været ude for 1 gang, i mit tilfælde med Splash (det lykkedes at få filmen til sidst).

Når det nu gælder Disney-film så synes jeg lige det bør nævnes, at Føtex (i hvert fald her i Århus) stadig har en del forskellige Disney-film til 149kr. Det kunne jo være, at din lokale Føtex ligger inde med Peter Pan, og at det var en mulig løsning, hvis du ikke har lyst til at skulle vente på en anden web-shop.

-Raa


Top
   
Indlæg: fre feb 07, 2003 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 15, 2001 1:01
Indlæg: 664
Geografisk sted: Herning, Danmark
Peter Pan - Tilbage til ønskeøen
Ja, den DVD går jegogså og venter på. Jeg mailede til forhandleren i sidste uge for at høre hvornår den dog ville dukke op. De fortalte også den var i restordre, og ville komme i denne uge. I dag er det fredag og posten har intet haft med. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Måske er hele oplaget sendt til Ønskeøen i stedet for [img]images/smiles/converted/lol.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre feb 07, 2003 14:11 
Offline

Tilmeldt: man dec 09, 2002 2:01
Indlæg: 106
Geografisk sted: Virksund
Jeg har også haft samme oplevelse. I mit eksempel handlede det blot om Band of Brothers. Mit forløb kørte stort set på samme måde, jeg ventede i 40 dage, før sagen fik en afslutning. Jeg fik dog i sidste ende mine penge tilbage. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dog er denne lange leveringstid ikke rimligt, og så er det lige meget om man er landets billigste. [img]images/smiles/converted/nono.gif[/img]

Ingen navne nævnt.


Top
   
Indlæg: lør feb 08, 2003 1:37 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Lynet:
<strong>[b]Måske er hele oplaget sendt til Ønskeøen i stedet for [img]images/smiles/converted/lol.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Jeg tror sgu du har ret!!! Det er også hende den jalous klokkeblomst

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 07-02-2003: Indlæg rettet af: JSJ ]</p>


Top
   
Indlæg: lør feb 08, 2003 10:39 
Offline

Tilmeldt: ons feb 13, 2002 2:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Odense
Jeg har kun bestilt hos dem to gange. Første bestilling Ice Age, bestilt onsdag den 29. januar, den blev først afsendt lørdag den 1. februar, og først leveret her torsdag den 6. februar. På pakken kan jeg se den har været lidt omkring - hele 4 stempler bl.a. fra posthuset i Sønderjylland!!!!

Anden bestilling blev afgivet i går (Skønheden & Udyret) - den var ikke med posten i dag, så mere kan jeg ikke skrive om det.

I øvrigt synes jeg ikke de er de billigste (skal nok oplæres i at bruge prisgarantien). Jeg handler mange gange hos www.ProShop.dk, som troligt leverer mine film dagen efter bestillingen er afgivet (igen i dag besvist ved levering af den film jeg bestilte i går), og så er de billigere end den ikke navngivne forhandler.


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2003 19:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 08, 2002 1:01
Indlæg: 323
Geografisk sted: Sønderjylland
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev C-Damgaard:
<strong>Jeg har også haft samme oplevelse. I mit eksempel handlede det blot om Band of Brothers. Mit forløb kørte stort set på samme måde, jeg ventede i 40 dage, før sagen fik en afslutning. Jeg fik dog i sidste ende mine penge tilbage. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] </strong><hr></blockquote>

Det ser ud til, at det er det samme sted, jeg har bestilt Band of Brothers. Der er efterhånden gået over 14 dage, men forhåbentlig sker der snart noget.

Gik der 40 dage uden at din overhovedet blev sendt, eller blev den desuden væk i posten ?
Da jeg i sin tid havde bestilt Fellowship of the Ring: Bookend Ed. kom den aldrig frem, men der blev til gengæld sendt en ny, der ankom hurtigt og uden yderligere problemer.

Hep, det blev da iøvrigt til mit indlæg nr.100. Som tiden dog flyver [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Raa

[ 09-02-2003: Indlæg rettet af: Raa ]</p>


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2003 21:30 
Offline

Tilmeldt: tirs okt 29, 2002 2:01
Indlæg: 76
Uden at ville bortforklare i overflod vil jeg dog forklare mig en smule da det tydeligvis er min forretning der her er skrevet om :

Jesper og os har uden tvivl haft en uheldig handel med en Disneyfilm som efter at være gået tabt på de evige postmarker gik i restordre hos Buena Vista - samme dag som Jesper har skrevet dette begyndende indlæg er han blevet refunderet for filmen hvilket selvfølgelig burde have været foregået en del hurtigere, en af mine ansatte har forestået en del af korrespondancen med Jesper - fremover tager jeg mig selv 100% af kundekommunikationen hos os da disse fejl og mangler jo tydeligvis koster i den sidste ende.

Vores fejl ligger yderligere i at vi for det første har brugt vores Bogholder som ret beset arbejder for vores revisor - til at tilbageføre evt. udeståender af nogen art og kommunikationen os imellem har ladet meget tilbage at ønske - og da hun også alt for ofte er ophængt med sit "rigtige" job overgår denne aftale om tilbageførelser til os selv igen fra mandag : det fungerede fint førhen og vil også gøre det igen fremover.

I Tilfældet Christian Damgaard - var det noget med en box vi fik retur med en bule og herefter skulle gensende - hvor den for første gang gik restordre - igen tog en pengeoverførsel lang tid men blev endeligt ordnet - dog af mig selv til sidst da det var ved at være yderst pinligt da boxen 2 gange ikke dukkede op som lovet fra producenten.

Det samme er tilfældet med Boxen lige nu der skulle igen igen have været her d. 27/1 men helt sikkert kommer onsdag og bla bla bla - man er efterhånden ved at overveje om det er en branche der overhovedet gider levere noget, for hver eneste uge går en nyere titel i restordre og kommer ikke igen før 3 uger efter - hvis ikke der går længere tid - alt imens at vi har kunder kravlende på os - vi kan jo bare tage os sammen og sende den film!! sværere er det jo ikke. - NOT

Ole Spontek skriver at vi ikke leverer fra dag til dag - deri har han fuldstændig ret, vi leverer om producenterne og vores egne leverandører vil det indenfor 1-5 dage - og hvis han bestiller en film kl 18.09 fredag aften og forventer at den er der lørdag - ja så må vi skuffe - den er iøvrigt sendt denne weekend Ole !! Vores prisgaranti fungerer således at hvis du finder en billigere film hos Proshop skriver du det bare - og får den til samme pris hos os.

Alt i alt vil jeg vedkende mig kritikken af både Jesper Skærbæk og Christian Damgaard - uden at skylde skylden på hverken postvæsen ansatte eller andre - jeg er chefen - det er mit ansvar. Som jeg selv skrev til Jesper - vistnok i fredags : så er vi ikke ude på at snyde nogen - beviset er at vi kun tager imod dankort og derfor kan kunden altid gå til sin bankrådgiver og få ført pengene retur ved en indsigelse hos PBS - dem har vi haft under 10 af i over 2 år - og vi sender pt mellem 2500 og 3000 ordrer om måneden - som brev - vi erstatter vel for omkring 15.000 kr om måneden i "tabte" forsendelser.

Håber det forklarer en smule så der ikke går Kult i at finde fejl og mangler hos os - hvilket der er masser af - men sikkert også hos alle andre.


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2003 22:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man apr 08, 2002 1:01
Indlæg: 323
Geografisk sted: Sønderjylland
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Raa:
<strong>Det ser ud til, at det er det samme sted, jeg har bestilt Band of Brothers. Der er efterhånden gået over 14 dage, men forhåbentlig sker der snart noget.</strong><hr></blockquote>

Jeg har tidligere på aftenen fået svar fra Pusheren, at nu skulle den komme på onsdag så [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

-Raa

[ 09-02-2003: Indlæg rettet af: Raa ]</p>


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2003 0:13 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 15, 2002 2:01
Indlæg: 1297
Geografisk sted: Den Jyske Vestkyst
Jeg er ked af at høre at der er så mange der har haft problemer ved at shoppe hos Bo. Jeg har utallige gange bestilt hos ham, og det er altid gået fint igennem uden problemer overhovedet med max. et par dages leveringstid, og med hensyn til prisgarantien ja så kan jeg garantere at den virker for jeg har haft gavn af den mange gange. Indtil jeg selv erfarer andet, eller får en negativ oplevelse, vil jeg ihvertfald uden at betænke mig fortsat shoppe DVD film hos ham, han kan jo ikke gøre for at leverandørerne trækker/forsinker udgivelser eller at ting forsvinder for Post DK.


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2003 0:43 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
Enig med Hanne [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] - ærgrer mig da bare over at der ikke var flere Skønheden & Udyret til 159 i weekenden - men sådan kan det jo gå [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

...og jeg har i øvrigt aldrig prøvet at få noget stjålet (folk hernede er ærlige [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) - men den første sag er måske på benene nu... det er dog slet ikke Bos firma, så den skal han bestemt ikke også have skylden for [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ...


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2003 0:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Nu er Bo ikke den jeg handlet ved mest, men jeg har da bestemt heller intet på den front.
Det er et sted hvor jeg til enhver tid gerne vil bestille [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Til gengæld nævner Spontek ProShop - de bananer tjener intet på mig mere...
De skulle skamme sig skulle de.

Jeg bestilte i sin tid Rocky Box'en derfra - og den kom da også - leveret i en kuvert,
som havde været i kløerne på Post Dk. Jeg beklagede mig over,
at de sendte et Boxset i en kuvert.
Svaret var at hvis (citat) "ikke jeg kunne leve med den måde, ja så måtte jeg sende skidtet tilbage"!!!

Så må Pro???Shop videre - og det bliver ikke for mine penge...

[ 09-02-2003: Indlæg rettet af: Abildtrup ]</p>


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2003 1:43 
Offline

Tilmeldt: ons aug 29, 2001 1:01
Indlæg: 479
Geografisk sted: Dk
Hvis der forsvinder for 15.000 pr måned er der virkelig et tab. Det er jo 75 ud 2500-3000 ordrer. Der må være nogen derude der har en ret stor samling for andres penge...


Top
   
Indlæg: man feb 10, 2003 4:24 
Offline

Tilmeldt: ons feb 13, 2002 2:01
Indlæg: 59
Geografisk sted: Odense
Til Bo S

Jeg har slet ikke afskåret din butik som fremtidig leverandør, faktisk kan jeg på min ønskeseddel se, at jeg har 6 film som ligger til indkøb hos dig. - Og måske hvad vigtigere er, så kigger jeg vist dit site blandt de to første hver gang jeg leder

Ved bestillinger forventer jeg altid, at når jeg bestiller inden kl. 17 en hverdag så er varerne der næste dag - medmindre - andet står med size 7 (jeg er god til at overse små ting).
Deadlinen sidder dybt fra min tid fra detailhandlen og to andre job hvor jeg havde indkøbsansvar.

[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] for at min Disney er med posten - jeg glæder mig


Vedrørende Proshop så har jeg i januar bestilt 8 film, 7 er kommet efterfølgende dag, og én efter to dage - det er absolut [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img] til dem, synd/trist med Abildtrup's oplevelse


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team