DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:10

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 29, 2003 20:33 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Pestdk er begyndt at tilbagebetale toldopkrævningerne - det kræver dog at du henvender dig til dem - da de er opkrævet på et forkert grundlag. Endelig begyndte Pestdk at forstå hvordan EU lovgivningen er skruet sammen.
Da jeg talte med dem - en dame ved navn Birgit Madsen - talte hun til mig som jeg var dum og ikke kendte til EU Lovgivningen og samtidig talte hun konstant udenom, sikkert for ikke at dumme sig mere, end hun allerede havde gjort.

Det er sgu så dejligt når man har ret

Så til Jer, som er blevet opkrævet told, tag og skriv til Pestdk på følgende adresse:

Post Danmark
Internationalt Postcenter
Kystvejen 26
2770 Kastrup


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 20:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Hep...
Drejer det sig kun om told opkrævet i forbindelse med FutureEnt forsendelser, eller er der andre situationer hvor der også uretmæssigt er blevet opkrævet told?
Og hvad har du helt præcist henvist til for at få dine penge igen?

Jeg er ikke selv blevet opkrævet told og moms på nogle FE forsendelser endnu, men jeg har nogle ordrer i posten, og andre som endnu ikke er afsendt, så det ville da være rart at være forberedt hvis mine pakker bliver hapset [img]images/smiles/converted/devil.gif[/img]


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 21:08 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Det burde også gøre sig gældende på andre forsendelser fra andre firmaer i EU-Lande opkrævet told på et forkert grundlag.


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 21:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Hej Enfen.

Sådan helt præcist, lov- og paragrafmæssigt, hvad har du så henvist til for at få dine penge igen?

Eller du har måske bare henvist til at man altså ikke kan opkræve told & moms når varerne er afsendt fra et andet EU land?


Top
   
Indlæg: ons jan 29, 2003 22:20 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Jeg har henvist til Post Danmark egen side, hvor det fremgår, at forsendelser fra et andet EU Land ikke må opkræves told.

Told regler for EU lande

Samtidigt stod der på Future Ent.'s website også tidligere( da det hele startede), at prisen var inklusiv alle skatter og afgifter til alle europæiske lande - Dette har Future Ent. dog ændret nu. Dette er ifølge Forbrugerstyrelsen en bindende aftale, da det er det samme, som at gå ned i en butik og købe sine varer.

[ 29-01-2003: Indlæg rettet af: Enfen ]</p>


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 0:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
OK, men det står jo også klart og tydeligt på deres egen hjemmeside hvordan det forholder sig...

Mærkeligt at der overhovedet har været et problem til at starte med...???


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 0:30 
Offline

Tilmeldt: søn dec 02, 2001 2:01
Indlæg: 1072
Geografisk sted: Roskilde
Det var på grund af, at der stod "North America" på fakturen fra Future Ent. Dette er nu blevet rettet og nu går forsendelserne igennem uden problemer.


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 0:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Hej.
Jo, det ved jeg godt, jeg havde bare indtryk af at der stadig var problemer, at nogle folk stadig blev påkrævet told/moms selvom FE havde rettet North America fejlen...

Men det havde jeg måske bare misforstået... [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Det var da herlige nyheder. Jeg glæder mig til at få fra F.E. igen [img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]

Da der stadig synes at kunne spores en vis usikkerhed, ville det være fint hvis folk de kommende dage fortsatte med at opdatere diverse tråde - så vi kan få slået 100% fast om tingene nu er gået i orden.

Hvad skulle man dog gøre uden DAHF [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]


Top
   
Indlæg: tors jan 30, 2003 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Nu kan det godt være, at det er mig der er lidt underlig...

Selvfølgelig er jeg glad for at høre, at PostDK er villige til at betale det moms/told/gebyr tilbage, som de er 'kommet til' at opkræve for EU-netbutikker (bl.a. FE), det gør det igen sikkert at handle hos eksempelvis FE.

MEEN...burde de folk som opnår erstatning fra PostDK og som samtidig allerede har fået eller får erstatning fra f.eks. FE ikke på en eller anden måde sende 'overskuddet' tilbage til FE?

Jeg er 99% sikker på, at de erstatninger som FE her i januar har skullet betale til bl.a. (hvis ikke kun!) danskere ligger til grund for deres nye forretningspolitik, hvor de ikke længere dækker moms/told-udgifter.

Det er jo i sidste ende ikke FE's skyld, at det danske postvæsen ikke kunne deres EU-lovgivning. Jeg har det indtryk, at FE altid har behandlet deres kunder godt (måske med undtagelse af deres order cancelations...) og derfor mener jeg, at det ville klæde de danske kunder særdeles pænt, i det mindste at tilbyde at sende de modtagne penge retur, hvis man også får dem dækket af PostDK.

Det er selvfølgelig op til den enkelte, og lad mig sige det med det samme: Jeg har ikke selv nogle penge ude at svømme, men havde jeg det, tror jeg faktisk godt, at jeg kunne finde på at kontakte FE med et tilbud om returnering af det udbetalte, hvis jeg fik erstatning fra PostDK...(pudse glorie...)

Jeg håber bare ikke, at det hele ender som med Play i sin tid, hvor de pludselig ikke længere ville sende film til DK.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team