DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jan 22, 2003 18:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Følgende er fundet fra en meget troværdig kilde på nettet :

En kammerat har fået oplyst af Toldvæsenet, at man har iværksat den helt
store undersøgelse af Futureent.

Dels vil man undersøge om firmaet reelt sender fra England til Danmark og
kunden dermed retmæssigt ikke skal betale told. Og hvis det er reelt, så vil
man knalde dem på en regel om, at når man passerer en vis omsætning så skal
firmaet opkræve moms af kunden, således som Amazon.co.uk gør.


Top
   
Indlæg: ons jan 22, 2003 19:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Det lyder lidt uhyggeligt!

Men vi var faktisk nogle stykker, der snakkede om, at f.eks. FE måtte ligge over grænsen for momsfrit salg til DK.

Jeg går dog ud fra, at de på nuværende tidspunkt betaler engelsk moms (VAT), og så er det (som hos Amazon) kun forskellen fra 17,5% til 25% vi skal betale; men selvfølgelig det gør da filmene dyrere.


Top
   
Indlæg: tors jan 23, 2003 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
De betaler ikke engelsk moms, det er jo det der er hele humlen i deres foretning. Hvis de gjorde måtte de slet ikke sælge dem i England. Fidusen er jo at de enkelte forsendelser går under bagatelgrænsen på £18, og det er fuldt ud lovligt i England (endnu). Problemet er så bare bagatelgrænsen i DK er latterligt lav, og derfor sendes filmene ikke direkte til os men via England. Det danske toldvæsen har en meget god sag. I kan vidst godt begynde at lede efter et alternativ.


Top
   
Indlæg: fre jan 24, 2003 0:46 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
Tjah, lad dem da bare tage de 25% til dansk moms up front, bare jeg kan få mine film med sædvanlig leveringstid. Det handler ikke om at undgå dansk moms, det handler om at kunne købe de varer, jeg ikke kan få herhjemme. Det er min mening.


Top
   
Indlæg: fre jan 24, 2003 10:57 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 1678
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev Brian Nielsen:
<strong>Tjah, lad dem da bare tage de 25% til dansk moms up front, bare jeg kan få mine film med sædvanlig leveringstid. Det handler ikke om at undgå dansk moms, det handler om at kunne købe de varer, jeg ikke kan få herhjemme. Det er min mening.</strong><hr></blockquote>
Helt enig Brian. Jeg er heller ikek ude på, at undgå at betale moms, men få en hurtig, og stabil levering af reg 1. Det ville dog være helt perfekt, hvis Post Dk. valgte at droppe sit 50 krs gebyr

[img]images/smiles/converted/thumb.gif[/img]


Top
   
Indlæg: fre jan 24, 2003 12:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev JoakimBL:
<strong>De betaler ikke engelsk moms, det er jo det der er hele humlen i deres foretning. Hvis de gjorde måtte de slet ikke sælge dem i England. Fidusen er jo at de enkelte forsendelser går under bagatelgrænsen på £18, og det er fuldt ud lovligt i England (endnu). Problemet er så bare bagatelgrænsen i DK er latterligt lav, og derfor sendes filmene ikke direkte til os men via England. Det danske toldvæsen har en meget god sag. I kan vidst godt begynde at lede efter et alternativ.</strong><hr></blockquote>

Jeg kan ikke se "den gode sag". Den ville være god, hvis filmene kun var i transit i England. Men når de LOVLIGT kan indføres i UK uden at betale moms, så har Post Danmark ikke rigtigt noget at komme efter. Det, du lægger op til, er, at fordi filmene går under den britiske bagatelgrænse, så skal der afregnes i Danmark. Men det danske toldvæsen må ikke toldbehandle noget, der allerede er indført (i modsætning til at have været transit i) et andet EU-land. Uanset forskellen i bagatelgrænserne.


Top
   
Indlæg: fre jan 24, 2003 12:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
Så vidt jeg ved, uden at jeg ved noget særligt om det, så gælder den bagatelgrænse til personlig import. Og FE slipper afsted med de i England fordi de driver en "personlig import service" hvor de i princippet blot "hjælper" folk med at bestille i udlandet mod et gebyr. (faktisk meget ala Shopman) Nå vi får filmene kommer de ikke direkte fra Canada, men er jo netop i transit i UK, for at udnytte den højere Engelske bagatelgrænse, for at blive sendt videre til os I DK inden for EU.

Men, skulle det vise sig at det smuthul er i overenstemmelse med lovens ord, så har T&S jo nok mere en ret i at FE omsætter for mere end d lovlige 280.000DKK til danske kunder og derfor svindler med momsregnskabet, når de ikke opkræver dansk moms. Derfor mener jeg at de har en god sag. For hvis det ikke er det ene, så er det i hvert fald det andet.

Spørgsmålet er som om FE er parate til at opkræve den danske moms, hvis vi er parate til at betale den?


Top
   
Indlæg: fre jan 24, 2003 15:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 05, 2001 1:01
Indlæg: 1018
Geografisk sted: Reykjavik, Ísland
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev THXTEX:
<strong>

Ja, man kan gætte på om FE sælger mere end 1400 - 1700 DVD'er til Danmark om året.

Men man kunne også tænke at deres omsætning KUN skal tælles på det 'gebyr' de tager for at formidle handlen. De videresælger jo ikke varen, men håndtere kun kontakt mellem køber og den rigtige sælger i Canada.</strong><hr></blockquote>

Jamen hvis det er det der er tilfældet, så har T&S jo en god sag på at der skal betales told og moms ved motagelsen. Der er vidst ingen måde hvorpå "vi" kan vinde den her sag. Det er enten eller og T&S får kradset deres penge ind uanset.


Top
   
Indlæg: lør jan 25, 2003 1:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn sep 02, 2001 1:01
Indlæg: 806
Geografisk sted: Odense
<blockquote><font size="1" face="Verdana, Arial">citat:</font><hr>Det skrev JoakimBL:
<strong>...så har T&S jo nok mere en ret i at FE omsætter for mere end d lovlige 280.000DKK til danske kunder...</strong><hr></blockquote>

Ja, man kan gætte på om FE sælger mere end 1400 - 1700 DVD'er til Danmark om året.

Men man kunne også tænke at deres omsætning KUN skal tælles på det 'gebyr' de tager for at formidle handlen. De videresælger jo ikke varen, men håndtere kun kontakt mellem køber og den rigtige sælger i Canada.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team