DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 12:35

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør jul 05, 2014 22:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:46
Indlæg: 262
Geografisk sted: Randers
Ja overskriften siger sig selv. Hvis man vil have kvalitet på billed- og lydsiden, må man efterhånden lede længe.
De forbistrede streamingtjenester, piratkopiering osv. har jo snart taget livet af alt.
Jeg holdt meget af at købe tidligere udlejede film i BlockBuster, samt nogle premierefilm.
Der var fokus på film, og der var udstillinger osv.
Nu er der kun Stereo-Studio tilbage her i Randers som en seriøs forhandler, men hvor længe?
Flere siger at det også knager i økonomien hos dem, og ja de er jo blevet en halv tøjbutik, det er nok første tegn.
Men hvor køber man blu ray henne efterhånden???

Her i byen har vi også en Føtex, med lidt film uden megen rotation, en Kvickly xtra, som har downsizet a/v afdelingen markant. Og nå ja en Fona som altid har de samme 10 film stående i et mørkt hjørne, til noget nær fuldpris.
Og på nettet er der heller ikke, så mange tilbage længere. :(

Ikke så underligt hvis blu ray dør, for som nævnt kan man jo dårligt finde nogen.... Og der gavner jo ikke salget, på nogen måde.

Og så er jeg vist færdig med mit rant...;)

_________________
Se min beskedne samling (Håbløst out of date pt.)


Top
   
Indlæg: lør jul 05, 2014 23:10 
Online
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har også hørt/læst, at Stereo Studio snart lukker en masse af deres butikker. Halvdelen ville ikke undre mig.

Her i Aarhus er det lidt bedre. Der er trods alt en "Blockbuster" tilbage, og så ellers Fona. Planet Video har tonsvis af film til 25,-.

Men at Blockbuster i Aarhus C er lukket, er virkelig et stort slag for de fysiske formater. Jeg købte altid nye film der, hvis de kom her i landet før USA eller UK. 10% til kortet var også lækkert.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jul 06, 2014 21:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Der findes vel stadig tonsvis af muligheder for at købe billige BD på nettet? Så længe der fortsat er gang i salget der, dør det fysiske medie ikke lige med det samme....men det kommer nok hen ad vejen.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 8:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Shiva skrev:
Der findes vel stadig tonsvis af muligheder for at købe billige BD på nettet?

Ja, jeg køber 99% af mine film online og har gjort det i årevis. Jeg kommer ikke til at savne de fysiske butikker.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team