DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 5:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 04, 2013 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Nets har åbenbart ændret "Verified by Visa" proceduren, så man nu får en 6-cifret kode pr. SMS, hver gang man bruger sit kort til køb på nettet.

Det er lidt mere besværligt end den gamle procedure, hvor man blot skulle huske et password. Men jeg ved ikke, om det bare er mig, der har misforstået noget, eller om der er fejl i systemet, for jeg kan simpelthen ikke få det til at virke efter hensigten.

Mit kort er allerede aktiveret til det nye "Verified by Visa" hos nets med en kode jeg fik pr. SMS. Nu prøver jeg så at lave et indkøb på nettet, men efter at have indtastet kreditkortoplysninger, bliver jeg hele tiden dirigeret til NemID, hvilket er en skam, da jeg ikke har mit nøglekort på mig nu.

Det kan vel ikke være meningen, at man skal igennem NEM-ID hver gang man skal bruge sit kreditkort? Er det ikke meningen at man skal få sin "Verified by Visa"-mobilkode uden om NemID? Ellers bliver det da helt umuligt at handle - specielt med alle de JAVA/browser-problemer, man skal igennem for overhovedet at få NemID til at virke. Jeg er lidt rådvild.


Top
   
Indlæg: tirs nov 05, 2013 23:19 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Citat:
Visa og MasterCard har i dag en sikkerhedsløsning , som netbutikker kan tilmelde sig som en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med betalingen.



Du kan derfor have oplevet, at du er blevet bedt om at tilmelde dig Verified by Visa / MasterCard Secure Code, for at kunne handle i netbutikken. Fremover vil du blive bedt om at knytte et mobiltelefonnumer til dit internationale betalingskort, når du bruger det i netbutikker der er tilmeldt Verified by Visa / MasterCard Secure Code.



Derefter modtager du en SMS med en engangskode, hver gang du bruger dit tilmeldte kort i en netbutik, der er tilmeldt Verified by Visa / MasterCard Secure Code.


Løsningen, hvor du modtager en kode via SMS er brugervenlig, da du slipper for at skulle huske et selvvalgt kodeord, som tidligere har været en del af sikkerhedsløsningen.


Du skal bruge NemID for at tilmelde dig ordningen eller for at ændre det mobiltelefonnummer, som du ønsker Nets skal sende en SMS med en engangskode til, når du handler på nettet.



http://www.nets.eu/dk-da/produkter/beta ... fault.aspx


Top
   
Indlæg: tirs nov 05, 2013 23:22 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Kender KUN "Verified by Visa" fra CDON.

Hvem bruger det ellers?


Top
   
Indlæg: ons nov 06, 2013 16:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg har brugt det til indkøb af julegaver på det seneste. Det er en smerte i enden, for man skulle tilmelde mig ordningen hver gang - og hver gang gennem nem-id. Samtidig har enkelte onlineshops ikke tilpasset deres pop-ups, så det passer med størrelsen på teksterne. Det er et mareridt at korrigere rundt i små kasser, hvor man nemt kan ende med at skulle starte forfra - af den simple årsag, at man ikke kan se annuller/godkend knapperne. GRRRR!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons nov 06, 2013 21:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Konigsberg skrev:
Det er en smerte i enden, for man skulle tilmelde mig ordningen hver gang - og hver gang gennem nem-id. ... GRRRR!

Ja, det var det, der var mit problem. Jeg havde tilmeldt mig ordningen (via nets), og troede så, at jeg var kørende. Men så sad jeg igen og skulle igennem nem-id for at gennemføre et køb. Og det kunne ikke lade sig gøre, da jeg ikke havde nøglekortet på mig.

Jeg handlede nogle småting hos Dustin, som hastede, og som jeg gerne ville have sendt samme dag. Jeg kontaktede deres kundeservice, som ikke engang anede, at Visa Verified var lavet om! Jeg fik dog det indlysende og meget fine svar, at jeg kunne sætte flueben ved dankort, hvorved transaktionen gik igennem uden problemer!

Men jeg synes godt nok, at det er et noget bøvlet system, nets har strikket sammen. Når man tænker på, at nogle online forhandlere gør det ekstremt nemt for køberne med "one-click" systemer (fx amazon), så går nets den anden vej: Indast alle kreditkortoplysninger OG log på nem-id med CPR (eller nr) + adgangskode + nøglekortskode. Dernæst skal du vente på mobilkode med SMS og indtaste denne, hvorpå du er klar til køb. GRRRR!

Uden at kunne lave en liste synes jeg også, at mange udenlandske forhandlere bruger Visa verified (for nu at svare på Lance).

Og tak for svar :thumb:


Top
   
Indlæg: ons nov 06, 2013 21:24 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
WOWHD tager PayPal. Det virker ganske fint. :)


Top
   
Indlæg: søn nov 10, 2013 20:23 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
2 nøgler per køb + en SMS. Det var sgu lettere før :?



Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 27, 2013 15:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 27, 2007 16:45
Indlæg: 671
Geografisk sted: Greve
Skulle købe noget tilbehør fra elgiganten, og der skal jeg også bruge nemid, selvom jeg allerede har aktiveret "Verified by Visa" een gang.
Det begrænser lidt nethandlen at man SKAL have det kort på sig hele tiden. Ikke ret stor mulighed for impulskøb.

_________________
Billede: Philips 50PFL5008T (3D)
Surround: Yamaha Aventage RX-A1010 - 7.1 - Network reciever
HD-DVD (81): Toshiba HD-EP35
BluRay (683): Pioneer BDP-440/PS3 Slim
DVD (711)


Top
   
Indlæg: fre nov 29, 2013 21:34 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Det holder mig faktisk lidt tilbage. :roll:


Top
   
Indlæg: fre nov 29, 2013 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Graugaard skrev:
Skulle købe noget tilbehør fra elgiganten, og der skal jeg også bruge nemid, selvom jeg allerede har aktiveret "Verified by Visa" een gang.
Det begrænser lidt nethandlen at man SKAL have det kort på sig hele tiden. Ikke ret stor mulighed for impulskøb.



jeg var lige ved at skulle handle på elgiganten.dk fra min ipad.. men nej nej.. det kræver PC..

hvad gør jeg så når jeg ingen pc har :shakehead:

så må jeg vente til jeg engang kommer hjem til min gamle mutter som stadig har en pc med XP..

virker sku dumt

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: fre nov 29, 2013 23:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Graugaard skrev:
Skulle købe noget tilbehør fra elgiganten, og der skal jeg også bruge nemid, selvom jeg allerede har aktiveret "Verified by Visa" een gang.
Det begrænser lidt nethandlen at man SKAL have det kort på sig hele tiden. Ikke ret stor mulighed for impulskøb.

Jeg tror at Nets er lidt sløve til at opdatere. Efter et par uger skal man ikke længere bruge NemID, men kan nøjes med koden fra Nets via mobilen.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: lør nov 30, 2013 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 11, 2007 20:19
Indlæg: 3472
Konigsberg skrev:
Graugaard skrev:
Skulle købe noget tilbehør fra elgiganten, og der skal jeg også bruge nemid, selvom jeg allerede har aktiveret "Verified by Visa" een gang.
Det begrænser lidt nethandlen at man SKAL have det kort på sig hele tiden. Ikke ret stor mulighed for impulskøb.

Jeg tror at Nets er lidt sløve til at opdatere. Efter et par uger skal man ikke længere bruge NemID, men kan nøjes med koden fra Nets via mobilen.


Men der står at første gang kræver pc/Mac

Billede

Bliver det lavet om så det også kan via ipad??

Vi har ingen pc herhjemme. Og kan klarer alt fra ipad. Eller næsten. Mangler det her "verified by visa" :-(


Sent from my iPad using Tapatalk HD

_________________
Mvh Rasmus |


Top
   
Indlæg: tirs dec 24, 2013 12:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg brugte det for første gang i går.

Hold da kæft mand... :shock: :nono:


Top
   
Indlæg: tirs dec 24, 2013 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Så er det åbenbart et krav, at man ejer en mobiltelefon, for at handle i de butikker. :roll:
Man må da håbe at man så kan finde den, uden at skulle ringe til Sandholmlejren. :lol:


Top
   
Indlæg: tirs dec 24, 2013 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Det er også et krav at du har en PC eller MAC ved hånden, for Nem-ID duer i hvert fald ikke på iPad/iPhone.

Det udelukker i hvert fald en hurtig handel på mobilen.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team