DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 23:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Elgiganten..
Indlæg: tors feb 21, 2013 23:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Jeg har været på udkig efter et surround 5.1 i et stykke tid og har kigget på Samsung HT-E6500.
Det har hidtil kostet 4099,- så langt så godt.
I den kommende uges avis, annoncerer man så med en besparelse på 2000,- - ifølge Elgiganten er produktet nu sat ned fra 5999,- til 3999,-.
Svineri synes jeg, og da jeg udfyldte spørgeformular omkring ovenstående på EG's hjemmeside, fik jeg formular retur med at jeg ikke fulgte retningslinierne for spørgsmål.

/L.


Top
   
Indlæg: fre feb 22, 2013 5:58 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Den procedure er ganske normalt.; især for elgiganten.

De gør det hele tiden. Ikke at det gør det mere korrekt. De lukrerer bare på at de færreste ved hvad førprisen var. De fleste kigger blot på besparelsen, og så ser tilbuddet fint ud.


Top
   
Indlæg: fre feb 22, 2013 7:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
De 5999 er nok vejledende udsalgspris. Men det er forkert, og også ulovligt mener jeg. Så det er mere en sag for Forbrugerklagævnet.

Se også denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... udsalgsfup

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: fre feb 22, 2013 9:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Det er noget i samme stil som JYSK lige er blevet dømt for:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/02/ ... 092536.htm

Det hjælper selvfølgelig ikke lige dig i den pågældende sag :(

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2013 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Og så er prisen igen nede i 3999,- på nettet!
Nu er "den gamle" bare blevet pigesur og har handlet hos Cinemagic i Padborg! :nono:

/L.


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2013 14:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Jeg er med på at man "snyder" med besparelsen fordi man regner ud fra en vejledende udsalgspris, som man aldrig selv har taget for anlægget - men hvad er problemet? Hvis prisen er den pris, som du vil betale er det vel lige til? Det handler vel mere om at du får tingene til den pris du vil betale end hvad du har sparet? Besparelsen får du jo ikke igen nogen steder?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons feb 27, 2013 16:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 31, 2010 0:37
Indlæg: 59
Geografisk sted: Vestfyn
Konigsberg skrev:
Jeg er med på at man "snyder" med besparelsen fordi man regner ud fra en vejledende udsalgspris, som man aldrig selv har taget for anlægget - men hvad er problemet? Hvis prisen er den pris, som du vil betale er det vel lige til? Det handler vel mere om at du får tingene til den pris du vil betale end hvad du har sparet? Besparelsen får du jo ikke igen nogen steder?


Ekspedienten skal bare ikke stå og lyve mig lige op i mit ansigt i butikken, efterfølgende jeg har konfronteret ham med problematikken - du vil jo heller ikke lyves for, vel? :)


Top
   
Indlæg: fre jun 14, 2013 21:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 21, 2004 11:19
Indlæg: 1298
Geografisk sted: Sønderborg
ved godt det er en gammel tråd. men hvis jeg vil købe noget dyrt googler jeg det altid før jeg køber

jeg kan godt lide elgiganten, man kan nogle gange gøre kanon BD handler der, jeg har købt både saw 1-5 og the ultimate gangster boxe der til 100kr stk. de har ligeledes ofte ps3 eller x360 spil til 50kr når de ikke gider have dem på hylderne mere, så jeg går altid et smut derind når jeg er i nærheden :-D

_________________
mine film
Rating på DAHF Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 20, 2013 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Jeg opper lige denne tråd en gang.

Jeg bestilte, ligesom mange andre her, James Bond boksen til 399,- (plus et spil) den første august hos Elgiganten. Den femte modtager jeg så spillet, men ingen Bond boks. Så godtroende som jeg er regner jeg med den bliver sendt senere, men et par dage senere kan jeg se der er mange herinde der har modtaget den, så jeg sender en mail til elgiganten hvor der står jeg ikke har modtaget den.
3 dage senere får jeg så et svar om at den står som udleveret i deres system. Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til noget, så jeg sender en ny mail til dem. Jeg ventede 3 dage, og intet svar kom, så jeg ringede til dem. Efter en halv times ventetid (!) kom jeg endelig igennem, og jeg fik forklaret situationen. Personen jeg snakkede med, blev nødt til at spørge sin kollega om det, hvilket er fair nok, så hun ville ringe tilbage til mig indenfor en time.

Det skete så aldrig.
Igen, godtroende som jeg er, regner jeg med hun måske sender en mail i stedet, men det skete heller ikke. Så jeg ringer igen i dag for at høre hvad fanden det er der sker. Medarbejderen jeg får fat i, fortæller så at han kan se de slet ikke har fået den på lager endnu (WHAT. THE. FUCK.) Men der var intet han kunne gøre lige nu, så jeg ville få svar en af de kommende dage...

Aldrig har jeg oplevet noget så amatøragtigt før :evil:

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
Indlæg: tirs aug 20, 2013 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Skriv til dem via Facebook.

Jeg havde bøvl med en repsag og det hjalp gevaldigt at skrive til dem derinde!


Top
   
Indlæg: ons aug 21, 2013 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Fritte skrev:
Skriv til dem via Facebook.

Jeg havde bøvl med en repsag og det hjalp gevaldigt at skrive til dem derinde!


Tak for tippet, det vil jeg prøve :thumb:

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
Indlæg: man aug 26, 2013 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 21, 2004 11:19
Indlæg: 1298
Geografisk sted: Sønderborg
jeg har lige bestilt walking dead s3 idag, udkommer torsdag. så fik jeg lige en sms der er sket en fejl på Elgiganten.dk den kan dog reserveres og hentes tordag. det betyder vel de har annuleret min ordre ? hvis ja er det da dårligt lavet man ikke kan forudbestille når den nu er på tilbud.
det kan man da med spil og meget andet

_________________
mine film
Rating på DAHF Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 30, 2013 17:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 14, 2008 16:27
Indlæg: 730
Så fik jeg endelig James Bond boksen jeg bestilte den 1/8.

De undskyldte for besværet, og gav mig en 200,- værdikode, hvilket ikke er så dårlig en undskyldning :P

_________________
Billede
"Like a midget at a urinal, I had to stay on my toes"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team