DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man sep 03, 2012 11:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Tilsyneladende er TP Musik gået konkurs. Ærgerligt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Øv. :cry:

Har ellers flere gange købt alt for meget, når jeg lige skulle have en enkelt titel.
Så er det slut.

De havde et fornuftigt udvalg, af samtlige af mine favoritkunstnere.


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 13:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Havde en bange anelse da september-kataloget udeblev....

Gud ved om der i de berørte forretninger kommer noget ophørsudsalg

Men æv....og øv :(


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 13:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
I disse tider er det nok vigtigt, at man kan andet og mere end at lange billige film og cd'er over disken. For der er det næste umuligt at konkurrere med online-butikkerne.
Det er længe siden, jeg har mødt en ekspedient derinde, der kunne meget mere end at klø sig i nakken, når man spurgte om noget ikke-så-mainstream'et, og derefter søge forgæves på deres computer. Men fair nok, de har haft mange gode tilbud, og til impulskøb har det ofte været næsten lige så billigt, og i alt fald hurtigere, end at vente på CDON eller lignende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 14:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Buck Rogers skrev:
I disse tider er det nok vigtigt, at man kan andet og mere end at lange billige film og cd'er over disken. For der er det næste umuligt at konkurrere med online-butikkerne.
Det er længe siden, jeg har mødt en ekspedient derinde, der kunne meget mere end at klø sig i nakken, når man spurgte om noget ikke-så-mainstream'et, og derefter søge forgæves på deres computer. Men fair nok, de har haft mange gode tilbud, og til impulskøb har det ofte været næsten lige så billigt, og i alt fald hurtigere, end at vente på CDON eller lignende.


Det har du helt ret i. Og det har dælme stået sløjt til med variationer i tilbudene længe. Aviserne derfra har jo været næsten identiske fra måned til måned.

Samme tendens ses i Stereo Studio, så jeg er spændt på hvordan de står i 2012.

Nuvel - jeg kan godt forstå at TP ikke kan overleve, hvis jeg ser på bare mig selv som kunde. Et par bestillinger, og lidt snas fra deres rodekasser i hhv Aalborg og Århus er hvad jeg har lagt af penge der, og generelt har de i mine øjne været for dyre (i lighed med Stereo Studio) når jeg sammenligner med amazons Marketplace hvor jeg gør 99% af mine indkøb.


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 14:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jul 31, 2008 22:00
Indlæg: 1498
Geografisk sted: Glumsø, Sjælland
Butikken i Roskilde og på Gl. Kongevej forbliver åbne dog under det nye navn "TP Musik og Film". Det har dog intet med det gamle TP Musik at gøre så hvis man har blomberede ting eller tilgode beviser kan de IKKE benyttes i disse to butikker. Under det "nye" brand vil det blive muligt at bestille via deres hjemmeside, en service som TP Musik ikke benyttede sig af.

_________________
En liste over de blå
Everything Counts (In Large Amounts)


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Sur ræv, men det er nu engang den vej det går. Alting skal være digitalt og digitalt betyder gratis for mange mennesker. Det kan man ikke leve af i længden - om man så sælger musik, film eller bøger.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 14:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, de har været for dyre på alt andet end sådan noget som deres 50 kroners cd'er, der trods alt jævnligt har kunnet konkurrere med marketplace, når portoen blev lagt oven i. Og for os med små børn, der har brug for dvd'er på dansk, har det også været godt. Men derudover? Naaaah.....

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
De har ikke været dyrere end hvad de danske udbydere dikterer af priser. Fortjenesten for en cd er ikke stor for en butik og man skal sælge rigtig mange for at betale husleje og lønninger. De kan naturligvis ikke konkurrere med Amazon, der kan tillade sig at tjene 5 pence pr produkt og stadig give overskud i længden.

Det er distributionen i Danmark bare for dyr til. Når vi samtidig har langt højere lønninger og en høj moms, så er det UMULIGT at være konkurrencedygtige på prisen for en fysisk butik. Den sang har jeg sunget her på dahf i mange år og nu ser vi konsekvensen. Den ene specialbutik efter den anden drejer nøglen. Det er ærgerligt for alle involverede, men i sidste ende kan vi jo som forbrugere takke os selv. Vores skrantende moral kombineret med digitale tjenester har gjort det umuligt at leve af fysisk salg fra fysiske butikker.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Man kan måske beskylde skrantende moral, for TP's nedtur, men grunden til, at jeg ikke har handlet der så meget de senere år er, at jeg ikke har behov for danske undertekster på DVD'er, samt det, at jeg handler bøger meget på amazon.co.uk.
Når jeg så er der alligevel, så får jeg øje på en masse DVD'er og BD'er.

Lokkemad sælger varer, og TP har ikke haft nok lokkemad, der kunne give impulskøb fra mig.


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg har ofte købt produkter i en fysisk butik (herunder TP), selv om jeg kunne finde det billigere online. Både fordi det er hurtigt, hvis man eri nærheden, men også fordi jeg gerne vil støtte specialbutikker. Men det kræver, at de kan yde en vis form for service og udvise en viden om de produkter, de sælger. Derfor gik jeg glad og gerne i GUF, mens de levede. Det formåede TP til gengæld ikke de sidste mange år af deres levetid, og derfor havde jeg ikke lige så stor lyst til at betale merpris hos dem. Er det skrantende moral? Tja, måske.

Men hovedsageligt kæmper TP etc. jo en kamp mod digitaliseringen, som du selv er inde på. Det er en udvikling, man ikke kan vende. Man kan højest overleve, og det kun hvis man har noget ekstra at byde på.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Skrantende moral er ikke at købe sine ting andetsteds og det ved I jo også godt. Vi har holdt cd/dvd brændefest i Danmark i mange år - og selv om at det ikke nødvendigvis har betydet et tab for branchen, så har vi i dag forbrugere, der bare nægter at betale for film og musik. Mange synes endda at ting som Netflix og Spotify er tåbelige, når man kan hente lortet gratis. Jeg langer ikke ud efter dahf'ere, der køber deres ting, men vi ved også godt, at der er RIGTIG MANGE, der overhovedet ikke vil bruge penge på fysiske medier af den grund, at det ikke er gratis.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
The Loudness War var første søm, i pladebranchens ligkiste.





Når genudgivelserne lyder som om de spilles igennem en blikmadkasse, så mister mange lysten til at købe mere, af samme skuffe.


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 15:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Konigsberg: det er jeg helt med på, men det var (som jeg læser det) bare ikke det, dit forrige indlæg gik på. Jeg læste det som et angreb på de forbrugere, der valgte Amazon og co. over fysiske butikker. No matter.
Mht ulovlige downloads etc. synes jeg det er svært at gennemskue, hvad der er op og ned i udviklingen. For selv om der stadig er alt for mange, der kopierer og downloader ulovligt, går det mig bekendt fremad med de lovlige alternativer. Men om det går hurtigt nok, skal jeg ikke kunne sige. Meldingerne fra branchen er meget blandede.

@Spencer: ah, den med loudness war tror jeg ikke på. LW er et problem for musikkendere og folk med ordentlige stereoanlæg. Jeg ville ønske, at det var noget, der var større bevidsthed om, men det er der ikke. Den menige forbruger, der trods alt står for langt størstedelen af salget, er fuldstændig uvidende om LW-problematikken, og selv om de fik den demonstreret, tror jeg ikke, det er en faktor, der påvirker deres køb. De undlader ikke at købe den nye med Lady Gaga, Beyoncé, Metallica eller hvem det nu er, fordi musikken er komprimeret ad h.... til. Jeg har prøvet at demonstrere det for mange forskellige mennesker, og de flester siger, at "jo, nu kan jeg da godt høre det, men det er ikke noget, jeg ellers tænker over".
Jeg har også prøvet at demonstrere SACD og DVD-A, og mange kan godt lide den rene, klare lyd, men igen "Det er ikke noget, jeg tænker over til hverdag". Cd'en er nem og bekvem, og for gennemsnitskøberen er overbevisningen sikkert, at den nok lyder, som den skal lyde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man sep 03, 2012 16:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Loudness War er ikke så meget problemet, som udbredelsen af MP3.

Pladebranchen har forsøgt forskellige krumspring, som f.eks. indførelse af fejl på en CD (spike protection), der gør at CD'en ikke kan afspilles i et computerdrev, men stadig af en 'gammeldags' CD-afspiller.
Mange bliver dog sure, hvis de ikke kan afspille CD'en i den bærbare i toget.

Dernæst er der langsommeligheden, med at sætte udsalgspriserne ned.
Jeg gav kr. 110,- for en LP, lige inden jeg skiftede til CD.
Flere af de første CD-titler betalte jeg kr. 179,- for, i Fona og lignende radioforretninger, som ikke var deciderede pladebutikker, med viden om musik.

Idag er det noget med tilgængelighed.
Kan du have 20 albums på den lille MP3-afspiller i brystlommen, så har en CD svært ved at konkurrere.
Specielt hvis din computer nægter at afspille CD'en, og dermed ikke tillader at du ripper den, til din mobile afspiller.

Der er mere end én ting, der er gået galt for pladebranchen.
Det fysiske CD-medies dage er talte.
Men den gamle Red Book standard har sgu også fået lov at leve længe.
Alt for længe, hvis man spørger mig. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team