DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs jul 31, 2012 1:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Jeg har netop købt en plakat (Winding Refns 'Drive') hos AllPosters.dk til 116 kr. ialt.
Nu har jeg så modtaget plakaten og kan både se og mærke at det ikke er rigtigt tryk, det er en eller anden form for fotoprint som man kan få lavet til billige penge hos ethvert trykkeri eller hos fotohandleren. Da jeg har lidt forstand på forskellen mellem rigtigt tryk og print kunne jeg både se og mærke det med det samme, men min kæreste som ikke aner nogte om dne slags kunne også og sagde af sig selv: "Det føles slet ikke som rigtig plakatpapir."

Det er jeg selvsagt lidt irriteret over, at de sælger printede plakater UDEN at skrive det på hjemmesiden. Jeg forventer den ægte vare når jeg bestiller hos et firma som AllPosters.dk og har også handlet der et par gange før, uden problemer men det er ved at være lang tid siden. Nu vil jeg så høre om der er andre herinde der har handler hos dem og oplevet at modtage en printet plakat. Det kunne jo være nogle vidste om det var blevet kotume hos AllPosters.

- Claus

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 8:14 
Offline

Tilmeldt: ons apr 18, 2012 14:06
Indlæg: 146
Den plakat du har købt, er du sikker på at det ikke har været et 'MasterPrint'? Sådan cirka 28x43 - disse er nemlig, som du påpeger, en anelse dårligere kvalitet.

Jeg har dog kun haft positive oplevelser med AllPosters.dk
Jeg har 6 plakater hængende, og jeg vælger altid, at få plakaten indrammet på forhånd, og dér synes jeg de gør et professionelt stykke arbejde. De plakater jeg har hængende ser fantastiske ud.


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Trustpilot-brugerne er heller ikke synderligt imponerede over AllPosters.dk

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 9:06 
Offline

Tilmeldt: ons apr 18, 2012 14:06
Indlæg: 146
DeathPosture skrev:
Trustpilot-brugerne er heller ikke synderligt imponerede over AllPosters.dk


Ikke for at være på tværs, men det samlede gennemsnit skal man tage med et gran salt. Jeg kom lige til at læse lidt af de review, og en god del af dem brokker sig over leverancen - altså DPD/GLS som står for den, og da man ved sit køb trykker 'godkend' til at bruge disse firmaer som leverandør, glemmer man at de ikke nødvendigvis udfører deres arbejde efter 'danske principper'. Eksempelvis, må de gerne henstille en pakke ved din indkørsel, dør eller hvad end det måtte være, hvis de finder det ansvarligt.

Undskyld for dette sidespor, jeg prøver ikke at, gøre AllPosters til noget bedre end det er. Dog findes der ikke mange alternativer til dette - med det samme store udvalg, i hvert fald.


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mygribble skrev:
DeathPosture skrev:
Trustpilot-brugerne er heller ikke synderligt imponerede over AllPosters.dk


Ikke for at være på tværs, men det samlede gennemsnit skal man tage med et gran salt. Jeg kom lige til at læse lidt af de review, og en god del af dem brokker sig over leverancen - altså DPD/GLS som står for den, og da man ved sit køb trykker 'godkend' til at bruge disse firmaer som leverandør, glemmer man at de ikke nødvendigvis udfører deres arbejde efter 'danske principper'. Eksempelvis, må de gerne henstille en pakke ved din indkørsel, dør eller hvad end det måtte være, hvis de finder det ansvarligt.

Undskyld for dette sidespor, jeg prøver ikke at, gøre AllPosters til noget bedre end det er. Dog findes der ikke mange alternativer til dette - med det samme store udvalg, i hvert fald.


Det er selvfølgelig rigtigt - og det er også et faktum, at det en overvægt af kunder med negative oplevelser med et givent firma, der bruger TrustPilot. Men det kan alligevel godt give et fingerpeg om hvordan forskellige webshops klarer sig generelt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 10:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Mygribble skrev:
Den plakat du har købt, er du sikker på at det ikke har været et 'MasterPrint'? Sådan cirka 28x43 - disse er nemlig, som du påpeger, en anelse dårligere kvalitet.

Jeg har dog kun haft positive oplevelser med AllPosters.dk
Jeg har 6 plakater hængende, og jeg vælger altid, at få plakaten indrammet på forhånd, og dér synes jeg de gør et professionelt stykke arbejde. De plakater jeg har hængende ser fantastiske ud.


Nej, det er en aflang plakat i målene 102 x 76 cm og der står intet på hjemmesiden om, at netop denne skulle være et masterprint. Er blot lidt skuffet, for til 146 kr. + porto burde man kunne forvente ægte tryk og ikke print.
Det er denne jeg har købt: http://www.allposters.dk/-sp/Drive-plakater_i8618702_.htm

Ville også bare høre om der var andre der havde haft lign. oplevelser, inden jeg skriver til deres kundeservice.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Allposters laver mig bekendt udelukkende kopiprint i forskellige kvaliteter. Hvis du vil have den bedste kvalitet, så skal du finde en rigtig plakatforhandler og købe de originale filmplakater.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 19:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
Okay! Ja, det måtte de nu egentlig godt skrive på deres hjemmeside og gøre opmærksom på.
Har bestilt fra dem for lang tid siden, og der var det rigtigt tryk, men det kan være det har været et særtilfælde, eller måske en fejl fra deres side.

Nå, så er det slut med at handle der. Nogle her der kan anbefale nogle gode internet plakatforretninger? Særligt nogle der har et stort udvalg af horror og exploitation. Helst inden for EU, da det er irriterende atr skulle af med told.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 31, 2012 23:26 
Offline

Tilmeldt: ons apr 18, 2012 14:06
Indlæg: 146
Claus Reinhold skrev:
Okay! Ja, det måtte de nu egentlig godt skrive på deres hjemmeside og gøre opmærksom på.
Har bestilt fra dem for lang tid siden, og der var det rigtigt tryk, men det kan være det har været et særtilfælde, eller måske en fejl fra deres side.

Nå, så er det slut med at handle der. Nogle her der kan anbefale nogle gode internet plakatforretninger? Særligt nogle der har et stort udvalg af horror og exploitation. Helst inden for EU, da det er irriterende atr skulle af med told.


Jeg kan også varmt anbefale - ligeledes med AllPosters (men hver sin oplevelse selvfølgelig) http://www.plakatforretningen.dk/
De har ORIGINALE filmplakater, både danske og udenlandske udgaver. Dog kan der jo være folder på plakaten, hvis du køber en original. Jeg har dog købt én plakat fra dem, som var et print - lige som du oplevede med Drive-plakaten, så var det dårlig kvalitet. (De originale plakater, er selvfølgelig magen til de plakater som i tiderne hang i biograferne)
Jeg tror simpelthen ikke på, at det er muligt at opdrive en plakat i de størrelse, til de penge (~100-150 kr. u. porto) som ser fantastisk ud.

Jeg står eksempelvis selv, og overvejer om jeg skal anskaffe mig http://www.plakatforretningen.dk/pi/Nightmare_On_Elm_Street_Nightmare_3721_.aspx, men jeg er ikke helt besluttet om en ramme endnu :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team