DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man okt 03, 2011 14:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 02, 2011 15:21
Indlæg: 288
Geografisk sted: Gredstedbro
Som overskriften lyder, så er jeg løbet ind i et problem med en sælger gennem amazoon´s marketplace.
Jeg har købt en dvd serie og modtaget en piratkopi.
Efter kontakt gennem amazoon vil sælger have jeg skal returnere dvdén, og jeg vil få mine udgifter refunderet + retur porto.
Da sælger er ny har jeg ikke ligefrem den største tiltro til ham at han vil refundere beløbet, når film er sendt retur og modtaget.
Er der nogen herinde der har erfaring med returnering til marketplace sellers?
Og er man stadig dækket af amazoon a-z garanti?


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 20:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Hej Ibsen :)

Jeg har måtte returnere noget et par gange til markedssælgere, fordi tingene enten var smadret af posten eller ikke var i den lovede stand, og det er gået helt glat.

Der, hvor der selvfølgelig kan opstå problemer, er, hvis det, du sender tilbage, skulle forsvinde undervejs. Hvem har så bevisbyrden?

Amazon er som regel ret gode til at hjælpe kunderne, men jeg ville nok lave en aftale med sælger, før du sender, om hvad der skulle ske i sådan et tilfælde. Med andre ord, om sælgeren er villig til at betale for, at du sender som "registered mail" (anbefalet post), eller om han tør tage chancen.

Alternativt kan du også prøve at skrive til amazon først før at høre, hvordan du skal agere, når du har modtaget en piratkopi. Jeg har før hørt fra andre, at de i sådanne tilfælde blot tilbagefører pengene, og så selv tager den med sælgeren. Men det er ikke noget, jeg har prøvet personligt.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man okt 03, 2011 23:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Hvad med "escrow"?

https://www.escrow.com/index.asp

Det er bare en ide jeg slynger ud i luften. Han deponere pengene hos escrow.com. Escrow frigiver pengene til dig når han modtager varen.

På den måde undgår man at den ene part står med håret i postkassen.

Der findes andre services der udfører samme opgave. Det koster selvfølgelig lidt, så det står og falder jo selvfølgelig med om det er prisen værd.

Det var som sagt bare en hurtig ide fra en lidt træt hjerne.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: ons okt 05, 2011 8:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 02, 2011 15:21
Indlæg: 288
Geografisk sted: Gredstedbro
Tak for svarerne.
Jeg tager lige en snak med amazoon først og ser hvad de svarer.
Tror jeg har droppet tanken om returnering og evt bøvl med sælger.


Top
   
Indlæg: ons okt 12, 2011 10:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 02, 2011 15:21
Indlæg: 288
Geografisk sted: Gredstedbro
Så blev sagen afsluttet.
Jeg tager virkelig hatten af for amazon for hurtig kundeservice.
Skrev til deres kunde service, for at få deres vurdering om jeg skulle sende den retur til sælger.
De opfordrede mig til at returnere, og fordi det var en piratkopi ville amazon følge med i sagen, og se om sælger fulgte deres retningslinier med tilbagebetaling.
Kundeservice medarbejderen ville dog sende min mail videre til deres bedrageri afdeling som ville se sælger nærmere efter i sømmene.
Hvilket resulterede i et opkald fra deres bedrageri afdeling, som ville have flere oplysninger om min situation med sælger og varen. Amazon ville selvfølgelig dække mine udgifter hvis sælger ikke ville eller kom med undskyldninger.

Men heldigvis blev sælger så træt af mine mange mails ang. hans piratkopi, at han uden videre overførte penge + retur porto, selvom han ikke har modtaget filmen retur.

Men det er rart at vide, at amazon tager sådanne henvendelser så seriøs på trods af deres størrelse. Thumbs up amazon


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team