DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 1:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jun 21, 2012 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg er også lidt i vildrede. Lige nu har jeg smidt et par ordrer hos DVD Pacific, og håber så på det bedste derfra. Men det bliver dælme svært at slå Axels 100% sikkerhed for ikke at blive taget i røven af toldvæsnet, sammen med deres fornuftige priser.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jun 21, 2012 21:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Yeah, sidste år lavede en mate og jeg et samkøb fra USA gennem shopUSA, men det var jo tåbeligt hvad det blev til med deres gebyr og forsendelse og skrammel. Det kostede i sidste ende kun så få hundrede kroner mindre end Axel at det slet, slet ikke var besværet værd.

Nå, jeg må se hvad jeg kan finde rundt omkring. Måske besøge DVD Pacific igen. Evt. lave flere gigantkøb sådan at det gør knapt så ondt hvis det bliver nappet i tolden. Det er vel også på tide jeg får købt Bleach og Naruto :D

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: tors jun 21, 2012 22:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Enormt surt og trist for os kunder og butikkens ansatte, stort set alle nye udgivelser fik jeg indkøbt den vej. Så skal man atter på jagt efter nye butikker, før Axel var det primært engelske sider hvoraf en del ikke længere findes. Lige opdaget wowhd.dk, ser rimelige ud men dog stadig dyrere end Axel var. R.I.P. Axel. :(


Top
   
Indlæg: tors jun 21, 2012 22:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Henrik B skrev:
Enormt surt og trist for os kunder og butikkens ansatte, stort set alle nye udgivelser fik jeg indkøbt den vej. Så skal man atter på jagt efter nye butikker, før Axel var det primært engelske sider hvoraf en del ikke længere findes. Lige opdaget wowhd.dk, ser rimelige ud men dog stadig dyrere end Axel var. R.I.P. Axel. :(

HURGHHHHH >_< de er cateme dyre med anime. Chobits på Bluray til 689kr, den har jeg lige købt hos Axel for 14 dage siden til ca 220 incl. forsendelse. Feck hvorfor kan danske sites bare ikke komme ned i et betaleligt prisleje? O___O

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: tors jun 21, 2012 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
dracuella skrev:
Henrik B skrev:
Enormt surt og trist for os kunder og butikkens ansatte, stort set alle nye udgivelser fik jeg indkøbt den vej. Så skal man atter på jagt efter nye butikker, før Axel var det primært engelske sider hvoraf en del ikke længere findes. Lige opdaget wowhd.dk, ser rimelige ud men dog stadig dyrere end Axel var. R.I.P. Axel. :(

HURGHHHHH >_< de er cateme dyre med anime. Chobits på Bluray til 689kr, den har jeg lige købt hos Axel for 14 dage siden til ca 220 incl. forsendelse. Feck hvorfor kan danske sites bare ikke komme ned i et betaleligt prisleje? O___O


Laserdisken/Movie World har Chobits-boksen til 329,-.

http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 1282420518

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 7:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
njhansen skrev:
Laserdisken/Movie World har Chobits-boksen til 329,-.
http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 1282420518


Yeah.. det er vist det nærmeste man kommer på betaleligt. Tak for linket, jeg glemmer altid laserdisken (og vi bør jo støtte vores danske butikker :))

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
dracuella skrev:
njhansen skrev:
Laserdisken/Movie World har Chobits-boksen til 329,-.
http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 1282420518


Yeah.. det er vist det nærmeste man kommer på betaleligt. Tak for linket, jeg glemmer altid laserdisken (og vi bør jo støtte vores danske butikker :))


Er nu sat op til kr. 379. Kører Laserdisken samme "finte" som SecondSpin, hvor varer der pludselig stiger i popularitet, hæves i pris?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nå, jeg tror jeg har regnet den ud.
Jeg bestilte og afbestilte en del ordrer tilbage i april. Det afbestilte valgte jeg at få i vouchers (+ 2%).
Så bestilte jeg JAWS og The Grey sammen, og betalte en del af beløbet med vouchers og en del af beløbet i dollars.
Jeg vil derfor tro at The Grey blev betalt i dollars og JAWS i vouchers. Voucher payment = no refund. Surt show. :(
Nu har jeg samlet en del ordrer sammen hos Amazon UK for at spare porto og på den måde mindsket mit tab. :)

EASIER, FASTER, SAFER WITH PAYPAL, MIN MONKEY RØV!


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 9:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Nu kan Paypal vel ikke klandres for at Axel går konkurs - og at du bestiller og afbestiller, så du ender med at bruge vouchers?

I øvrigt forstår jeg ikke ideen med at forudbestille en hel masse, som mange af jer åbenbart gør. Hvilke fordele får man ud af en forudbestilling? Der er jo ikke noget at hente på hverken pris eller udbud overhovedet?!?!

Hvorfor bruger I ikke bare amazon.com til jeres US import? Den omtalte Chobits koster 222 kroner inkl porto. Så skal der ikke meget mere oveni, før besparelsen dækker post.dks gebyrer, hvis man skulle være så uheldig. De sidste par gange, jeg har bestilt fra Amazon, er jeg gået fri, så skulle jeg ryge i fælden, har mine besparelser helt sikkert dækket den ekstra udgift mange gange.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Ved forudbestilling hos Axel kunne man komme ud for at have sin film uger før udgivelsesdatoen. Det har også sin værdi ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Konigsberg skrev:
Hvorfor bruger I ikke bare amazon.com til jeres US import? Den omtalte Chobits koster 222 kroner inkl porto. Så skal der ikke meget mere oveni, før besparelsen dækker post.dks gebyrer, hvis man skulle være så uheldig. De sidste par gange, jeg har bestilt fra Amazon, er jeg gået fri, så skulle jeg ryge i fælden, har mine besparelser helt sikkert dækket den ekstra udgift mange gange.

Det var også min oprindelige tanke og jeg har da også brugt dem til bulk buys, men det er bare ikke så tit jeg køber en masse. Og da jeg har haft rigtig mange besøg på PostDKs toldcenter efter købt hos Amazon.com, så tør jeg ikke rigtig løbe an på dem til enkelte film eller lign.

Apropos latterlige toldgebyrer, hvornår f... får vi mulighed for at momse vores varer selv? Jeg gik lige mine gamle gemmer igennem og faldt over en mail jeg skrev i 2004 til post.dk:

Kode:
Hej Maya

Jeg har indhentet svar fra vores toldafdeling. De skriver:
.............................
På nuværende tidspunkt er det sådan at når forsendelserne kommer gennem Post Danmark er det ikke muligt for private selv at fortolde. Men der arbejdes på sagen i EU og det vil blive offentlig gjort så hurtigt som de kommer frem til et resultat.
............................
Venlig hilsen
Connie Lund
Post Danmark

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: dracuella
Sendt: 8. december 2004 09:40
Til: Skrivpost@post.dk
Emne: [Fwd: Indførsel af varer udenfor EU]

Hej PostDanmark,

Jeg har forhørt mig med told og skat om importafgifter og lign. i forbindelse med køb fra udenfor EU, da jeg gerne vil undgå de gebyrer, der blev pålagt, når I angiver varerne til fortoldning. Som I kan se herunder, skriver told og skat at man skal aftale med ekspeditøren selv at angive forsendelsen til fortoldning. Den ekspeditør er jer, ikke sandt? Jeg kunne i hvert fald ikke se andre navne/adresser på den fortoldningsfølgeseddel der var med, da jeg modtog pakkerne. Så er det jeg gerne vil jeg gerne høre, hvordan jeg skal gøre, hvis jeg en anden gang importerer pakker fra f.eks. Jersey og selv vil stå for fortoldningen. Jeg ved hvilken formular, det er, jeg skal udfylde, men hvordan skal jeg ordne det med jer?

På forhånd tak for hjælpen,
Maya


Synes godt nok der burde være sket noget siden da >:[

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 21:28 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Naiera skrev:
Buck Rogers skrev:
Nu vi taler Laserdisken, så jeg er virkelig imponeret over, at de stadig holder sig kørende. For mand, hvor er de dyre.


Jeg tror at den aftale de har med Movie World er praktisk talt omkostningsfri for dem, selv om de intet sælger.


Movie World er også Hans Kristian Pedersens (LaserDiskens ejer) firma og svjv. udelukkende oprettet med det formål at sælge Reg. A titler i Danmark.


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 21:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 23, 2003 1:01
Indlæg: 1081
Geografisk sted: Roskilde
[rant]
Om de så er den sidste online biks, nægter jeg at handle der med deres latterlige priser, så hellere undvære.
[/rant]

_________________
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know." / Capt. Geoffrey T. Spaulding.


Top
   
Indlæg: fre jun 22, 2012 22:55 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Naiera skrev:
Ved forudbestilling hos Axel kunne man komme ud for at have sin film uger før udgivelsesdatoen. Det har også sin værdi ;)

Det sker aldrig hos AMAZON.Desværre.


Top
   
Indlæg: lør jun 23, 2012 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Konigsberg skrev:
Nu kan Paypal vel ikke klandres for at Axel går konkurs - og at du bestiller og afbestiller, så du ender med at bruge vouchers?

I øvrigt forstår jeg ikke ideen med at forudbestille en hel masse, som mange af jer åbenbart gør. Hvilke fordele får man ud af en forudbestilling? Der er jo ikke noget at hente på hverken pris eller udbud overhovedet?!?!


Det kunne da ligeså godt have været den anden vej rundt. The Grey betalt med vouchers og JAWS i dollars. Det figurerer jo ingen steder hvad der er blevet betalt med hvad. Tag lige en slapper, kammerat.

At du så stiller spørgsmålstegn ved idéen i at forudbestille JAWS måneder i forvejen og gør det samme selv står vist for egen regning :roll:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 187 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 13 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team