Gratis forsendelse hos Amazon UK fremover.

Diskutér dine oplevelser med diverse forhandlere her - både ris og ros er velkommen. Alle spørgsmål vedr. gældende told- og momsregler hører også til her.
pendec

Re: Fucking luder Amazon.co.uk gør en ende på gratis forsend

Indlægaf pendec » tors apr 03, 2014 19:49

ashcamp skrev:så en ting er dyrt men jeg synes at når man tager flere ting i kurven er det da pænt billigt for de næste ting.
med den vægt, så kan du sammenligne prisen for en pakke hos PostDK, 1 DVD som pakke er dyr (el. hos gul/gratis) men 2 stk, så begynder prisen jo at være bedre?

Så vel intet overraskende i dette , så længe du bruger samme leverandør, det ser nemlig dårligt ud hvis det ikke er prime produkter du vælger og sælgerne har så fragt priser fra €2 til €20 for at sende en vare til Danmark.

Brugeravatar
Fritte

Re: Gratis forsendelse hos Amazon UK fremover.

Indlægaf Fritte » tors apr 03, 2014 19:54

Hey, hvor blev den farverige overskrift af? ;)

ashcamp

Indlægaf ashcamp » tors apr 03, 2014 20:20

pendec skrev:
ashcamp skrev:så en ting er dyrt men jeg synes at når man tager flere ting i kurven er det da pænt billigt for de næste ting.
med den vægt, så kan du sammenligne prisen for en pakke hos PostDK, 1 DVD som pakke er dyr (el. hos gul/gratis) men 2 stk, så begynder prisen jo at være bedre?

Så vel intet overraskende i dette , så længe du bruger samme leverandør, det ser nemlig dårligt ud hvis det ikke er prime produkter du vælger og sælgerne har så fragt priser fra €2 til €20 for at sende en vare til Danmark.

Det er rigtig det ser værre ud, ikke hænge mig op på det men de 2 til 20€ du skriver er det ikke fra markedplace sælgere og dem har jeg aldrig selv fået fri fragt, kun fra amazon selv.

pendec

Indlægaf pendec » tors apr 03, 2014 20:32

ashcamp skrev:Det er rigtig det ser værre ud, ikke hænge mig op på det men de 2 til 20€ du skriver er det ikke fra markedplace sælgere og dem har jeg aldrig selv fået fri fragt, kun fra amazon selv.
Aner ikke hvad det engentlig hedder, men klikker jeg på new , så kan man se alternativerne og de har ikke prime i de fleste tilfælde, måske er de andre fra Marketplace? jeg kalder dem alle Amazon ;)

Lance
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf Lance » tors apr 03, 2014 21:15

Det kunne de godt have sagt i en mail :evil:

Brugeravatar
Naiera
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tors apr 03, 2014 21:18

njhansen skrev:Du tager det da meget pænt, må man så sige ;) :nuts:

De forsøger jo nok at få folk til at komme med på Amazon Prime, men det er pænt træls.

I det mindste kan man heldigvis stadig lave nogle gode handler på Amazon Marketplace.

Jeg er da begyndt at overveje Prime, men så skal jeg også ha' en streamer-dims der kan bruge deres tv og film-streaming...

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tors apr 03, 2014 21:22

Er Prime ikke UK only??

Jeg kan huske jeg tilmeldte deres trial og ingen film kunne leveres gratis til Danmark.

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tors apr 03, 2014 21:29

Nå, jamen så kan det jo være ligemeget :roll:

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tors apr 03, 2014 21:32

Ja, alt hvad jeg smed i kurven afviste den bare. :|

Som skrevet tidligere, jeg har levet af gratis forsendelse på alt i to år, så det er lidt træls ;)
Nå, når alle mine preorders er sendte, så er det også ved at være ved vejs ende.

Brugeravatar
Deacon
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Indlægaf Deacon » tors apr 03, 2014 22:23

What! Nå så kommer jeg sgu til at spare en masse penge, og gå glip af mange tilbud...

Gad vide hvorfor... De behøver da ikke at samarbejde med post dk.

Det er mega dyrt med deres porto. Håber de får mange klager og mister mange kunde...de kan da i det mindste sætte free delivery fra 50 £ så..

Skuffet....

Brugeravatar
Alpetop
Geografisk sted: 9400

Indlægaf Alpetop » tors apr 03, 2014 23:17

Deacon skrev:Gad vide hvorfor... De behøver da ikke at samarbejde med post dk.

Jeg tror ikke, at PostDK kan lastet for noget i denne forbindelse.

Dels fordi, at 'super saver delivery' ser ud til at være fjernet fra alle destinationer, undtaget UK og Irland

Dels fordi, at det internationale postsamarbejde (ifølge min hullede hukommelse baseret på en artikel læst for en del år siden ... og sikkert vildt simplificeret) foregår efter en slags 'gentlemen's agreement' om, at postvæsenet i afsenderlandet beholder pengene, og at postvæsenet i modtagerlandet bringer ud 'gratis'.

Når det så er sagt, er jeg da også træt af denne ændring. Jeg har gennem tiderne modtaget 100-vis af pakker fra Amazon med gratis forsendelse.

I fremtiden bliver det kun interessant ved ekstremt gode tilbud ... eller hvis der er mulighed for decideret storkøb, der kan gøre portoen pr. enhed mere spiselig.
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » tors apr 03, 2014 23:32

Amazon er det nye Choices Direct. Kan I huske dem? ;)

Brugeravatar
Montag451

Indlægaf Montag451 » fre apr 04, 2014 1:13

Er I sikker på, at I ikke bare overreagerer en lille smule? Amazon vil i mange tilfælde stadig være den billigste udbyder - uanset omkostninger til portoen, så for mig ændrer det intet. Jeg vil måske bare sørge for at samle mine ordrer - og det er sådan set det.
The artist formerly known as Konigsberg

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » fre apr 04, 2014 1:21

Jeg overreagerer ikke det mindste :evil:

Brugeravatar
Naiera
Kontakt:

Indlægaf Naiera » fre apr 04, 2014 5:28

Hvis man kunne få "gratis" forsendelse med Prime skulle man bestille 15-20 gange om året, for at det gik cirka lige op.

Men man får selvfølgelig hverken forsendelse eller Amazon Video, som dansk kunde...

Tilbage til "Forhandlere"