DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:30

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 31, 2010 16:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Citat:
Skat gennemførte i går mandag razzia mod onlineforhandleren Getmore og beslaglagde både firmaets varelager og inventar. Skat har desuden spærret Getmore bankkonto i Danske Banks afdeling i Taastrup.

Hos Retten i Glostrup bekræfter dommer Thomas Lohse, at der efter begæring fra Skat er afsagt kendelse om såkaldt arrest mod Getmore, som altså løb af stabelen mandag.

»Kammeradvokaten har på vegne af Skat fremsendt en ret omfattende begæring, som fylder cirka tre centimeter. Skat mener at have et tilgodehavende mod firmaet Getmore Aps. Der er efterfølgende gennemført arrest på adressen i Ishøj og på bankens adresse i Taastrup,« siger Thomas Lohse til CRN.

Efter beslaglæggelsen gik en gruppe flyttemænd i gang med at fylde tre flyttebiler med Getmores varer.

CRN var til stede foran Getmores bygninger, men de meget fåmælte flyttefolk ønskede ikke at oplyse, hvem de arbejdede for, og hvor Getmores varer nu skal opmagasineres.

»Nogen gange skal det jo gå hurtigt. Hvad der sker, hvordan det sker og hvornår det sker, det ved vi ikke,« lød kommentaren fra en af flyttefolkene.

Getmore skiftede ved nytår ejer. Men Skats aktion rejser spørgsmålet om, hvorvidt Getmore reelt er blevet drevet videre af den tidligere ejerkreds via en stråmand. Skat og politiet har i mere end et år efterforsket sagen mod de tidligere Getmore-ejere, som er under mistanke for at stå bag omfattende momssvindel.

CRN har tidligere afsløret, at det nye Getmore har fortsat det tidligere indkøbsmønster, hvor varer er blevet skaffet gennem et net af skuffeselskaber. I løbet af sommeren er en stribe skuffeselskaber, som de tidligere ejere af onlineforhandleren Getmore har benyttet til vareindkøb, enten gået konkurs eller blevet sendt til tvangsopløsning.

Myndighedernes aktion mod Getmore har ifølge CRNs oplysninger været præget af stort hemmelighedskræmmeri, og det har ikke været muligt for CRN at få en kommentar fra hverken Skat, Kammeradvokaten eller Getmore.

Kilde: http://crn.dk/nyheder/Skat-beslaglaegger-Getmores-lager-1.369458.html

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: tirs aug 31, 2010 17:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Mon man så skal kigge i vejviseren efter service, eller bare bruge en GPS? :)

http://getmore.dk/k%C3%B8b-gps-telefon- ... 12_cs.html

Den side er ikke lukket ned endnu. :D

Hvad med om Skat også beslaglagde servere med kreditkortinformationer også?
Jeg har faktisk handlet der én enkelt gang, for lang tid siden. :(


Top
   
Indlæg: tirs aug 31, 2010 18:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Det er en ualmindelig glædelig dag, eftersom Getmore er et helt igennem råddent foretagende, som generelt vil skide højt og flot på folks rettigheder og landets love, når blot de har fået deres penge. Et højt hurra herfra! :clap:

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=8&t=34349&start=0&hilit=Getmore


Top
   
Indlæg: tirs aug 31, 2010 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Ja, jeg sidder så her og er lidt nervøs. :(

Bestilte for et par uger siden en ekstern harddisk, som så gik i restordre.
Jeg overvejede at afbestille den og så købe den et andet sted, men alle andre steder jeg kiggede var der også sat leveringstid omkrign 1/9 2010 på, så jeg tænkte, at det nok var fra producenten, at den var i restordre, så jeg lod bestillingen stå hos Getmore.

I morges fik jeg så en melding om, at disken er afsendt og pengene er i dag blevet trukket fra min konto.

Umiddelbart fint nok, men når man så læser, at hele deres lager blev konfiskeret i går, så tænker man da lidt, om de bare har hævet pengene for alle udestående ordrer her i sidste time.

Nu må vi se om der dukker noget op én af de første dage.

Hvis de ikke sender noget, kan jeg så gå i banken og få pengene igen (betalt med Dankort)?
Er der ikke noget med, at hvis de går konkurs, så kan man ikke hente noget? (mener jeg kan huske noget om det fra sagen med AlfaView)

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tirs aug 31, 2010 21:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 18, 2006 19:52
Indlæg: 439
Geografisk sted: 7400
Købte et kamera hos dem i restordre for halvanden måned siden, og kunne se at pengene var fiktivt trukket på mit kort. Heldigvis kom de "tilbage" her for en uge siden 8)

Har ellers handlet en del hos dem uden problemer :shock:

_________________
In order to be healthy, you must first destroy the weak!
Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 01, 2010 8:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Nå, nu har jeg fået en Track & Trace-mail fra dem, og ifølge Post DK er pakken på vej, så bliver det så spændende at se, hvad der er i pakken, hvia deres lager blev tømt i mandags og min pakke blev afsendt tirsdag... :D

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: ons sep 01, 2010 8:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 08, 2005 14:04
Indlæg: 456
Geografisk sted: Århus
Det eneste der er træls er, hvis man har købt en vare der er i højrisikogruppen for at 'defektere' :D. Mobos, strømforsyninger etc. Jeg har heldigvis ikke købt noget hos dem for nyligt. Jeg hørte om historien omkring nytår og tænkte, at det nok var bedst at gå lidt udenom dem, selvom de var næsten 30% billigere end den andenbilligste.

_________________
うるさくてもいい =^_^=


Top
   
Indlæg: ons sep 01, 2010 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Bemærk, at det kun er en del af deres lager der er blevet beslaglagt.
Deres lager er væsentligt større end hvad der kan være i 3 flyttebiler.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 03, 2010 8:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Nå, jeg fik min eksterne harddisk uden problemer, så de må stadig have nogle stumper liggende på lageret hist og her. :D

Jeg er dog ikke sikker på, at jeg vil handle der fremover, så hellere betale lidt mere og vide, at der er orden på sagerne, og at enhver betaler sit.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Nu har PBS også lukket for deres betalingsaftaler
http://newz.dk/pbs-har-lukket-for-betal ... os-getmore

Håber da ikke de var ved at køre en "dvdpusheren" strategi - med at hive så menge penge hjem som muligt inden de gik ned.


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 16:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Det er intet mindre end fantastisk. Jeg ofrer gerne den mus jeg aldrig fik, for at det lorteforetagende bliver taget ud af spillet og ikke kan snyde folk mere.


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hvad er det præcis de har gjort? Jeg erindrer at de er nogle døgenigte, og jeg har med vilje aldrig bestilt derfra, men derudover er jeg lidt på bar bund.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 07, 2010 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Så vidt jeg har kunne finde ud af, så drejer det sig bl.a. om mistanke om skatteunddragelse i form af momskarruseller. Der er også en mistanke om, at den tidligere ejerkreds, der også var sat i forbindelse med momskarruseller, i realiteten blot har drevet firmaet videre gennem en stråmand, og at ejerskiftet derfor ikke var reelt.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 16:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 28, 2004 12:26
Indlæg: 891
Geografisk sted: 7120 Bredballe
Jeg indsendte for 36 dage siden en 22" ASUS skærm til Getmores reklamationsafdeling, i håbet om at den vil blive repareret under garantien. Fik besked for en uge siden, at de nu havde fundet ud af hvor skærmen skulle sendes hen (kunne jeg godt have fortalt dem), og nu fik jeg så nedenstående besked pr. mail igår:

------------

Kære kunde

Skat har mandag d. 30/8, i forbindelse med nogle undersøgelser, foretaget en konfiskering af vores lager og lukket vores bankkonto.

Som konsekvens heraf står vi desværre nu i en uafklaret situation, hvor vi ikke kan ombytte varer, udbetale penge, returnere indsendte varer eller på anden måde hjælpe kunder, der har sendt varer ind til os som reklamation.

Som det ser ud lige pt. kan vi desværre ikke oplyse hvornår situationen vil ændre sig.

Vi har ikke som det ser ud i øjeblikket nogen mulighed for at sige hvornår, eller om, vi vil kunne genoptage arbejdet med denne sag.

Vi beklager naturligvis at vores kunder er blevet sat i denne situation.

Besvar venligst ikke denne mail, da vi ikke kan svare konkret på spørgsmål ang. ovenstående.


Venlig hilsen / Best regards

Kundecenteret - Reklamation
reklamation@getmore.dk


---------------------

Fik endvidere denne mail fra en medarbejder, efter at have krævet at få min skærm tilsendt, så jeg kunne køre den direkte igennem ASUS:

----------------------

Ingen tvivl om at det er en meget beklagelig situation du er sat i. Desværre kan vi ikke længere afsende pakker. Umiddelbart skal du nok betragte skærmen som tabt. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at du køber en ny, da jeg tvivler på at dette bliver afklaret hurtigt.

Venlig hilsen / Best regards

Kundecenteret - Reklamation
reklamation@getmore.dk


----------------------

"Heldigvis" har jeg fået betaling fra skærmen af firmaet til en hjemmearbejdsplads og de er informeret om "vores" tab. Men MÅ Getmore lovligt tilbageholde min vare, fordi SKAT har overtaget styringen

Synes det er forkasteligt og jeg forbander det L**** firma..... :lightsabre:

_________________
DAHF-rating: Billede

**De små blå** http://oc.mymovies.dk/Holden_DK/title:asc


Top
   
Indlæg: ons sep 08, 2010 19:04 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Holden skrev:
"Heldigvis" har jeg fået betaling fra skærmen af firmaet til en hjemmearbejdsplads og de er informeret om "vores" tab. Men MÅ Getmore lovligt tilbageholde min vare, fordi SKAT har overtaget styringen

Selvfølgelig må de ikke det. Skærmen er din ejendom. Hvis det var et konkursbo var det enkelt, da du ville kunne kræve skærmen udleveret via kurator. Men hvad man gør her er et interessant spørgsmål. Måske det var værd at henvende sig til SKAT?

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team