DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 2:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
 Titel: Laserdisken
Indlæg: søn aug 01, 2010 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Laserdisken’s priser er altid væsentligt dyrere end alle andre butikker. De har altid højere priser end alm. vejl. priser på f.eks nye danske udgivelser (film der koster 199,95,- andre steder, koster typisk 229,95,- hos Laserdisken). Skal man have en ny dansk udgivelse sendt med posten, ryger der jo porto oven i, og så bliver en ny titel endnu dyrere, end hvad man kan købe den til i andre webshops. Køber man US titler via. deres Movie World side, så er de også dyrere med disse titler, end f.eks Axelmusic. Vælger man at købe UK titler hos dem, så må man som oftest betale 249,95,- for en film, som man kan få hos Amazon for ca. 50-100 kr mindre. Flere UK titler, som man kun skal betale ca. 80,- inkl. forsendelse for, hos Amazon, står stadig til 249,95,- hos Laserdisken. But why?

Jeg har været kunde hos Laserdisken siden 1989, og handler der stadigvæk af og til, men slet ikke i samme omfang som dengang jeg købte Laserdiscs og mine allerførste DVD’er hos dem. De er simpelthen bare alt for dyre i dag, og så kom jeg til at tænke over, hvordan de kan blive ved med at eksistere, når snart sagt ALLE andre butikker er billigere end de er. Jeg mener – gad vide om de stadig har rigtigt mange faste kunder, som udelukkende gør sine køb i netop deres butik? Er der mange her på DAHF, som køber deres film og hardware hos Laserdisken? Mht. hardware, så synes jeg det er rigtig godt, at Laserdisken modificerer deres afspillere, så disse er regionsfri; Det faktum gør, at jeg i hvertfald køber en regionsfri Blu Ray afspiller hos dem, på et tidspunkt.


Top
   
Indlæg: søn aug 01, 2010 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
jeg har handlet der af og til, men det er mest fordi de nogen gange kan skaffe titler som de andre siger er udgået... :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: man aug 02, 2010 2:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
KingHans skrev:
jeg har handlet der af og til, men det er mest fordi de nogen gange kan skaffe titler som de andre siger er udgået... :)

Det samme her..

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man aug 02, 2010 8:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
+ 1

Det bliver aldrig min primærleverandør (pga. priserne), men ofte har de ting der ikke kan skaffes andre steder.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 02, 2010 11:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Ak ja, Laserdisken, det vækker sgu' minder fra de glade dage i 90'erne hvor man samlede på de store runde. :D

Min første LaserDisc-afspiller blev købt i Aalborg og dengang købte jeg også størstedelen af mine film hos dem, kan tydeligt huske at man gik nogle stykker sammen for at spare lidt porto, når man skulle have månedens film til 198,- kr. eller 248,- kr. - Det var sgu' billigt dengang!

Har også været med til at køre fra Odense til butikken i Aalborg blot for lige at kigge lidt på film. :loco:

Senere kom der et par forhandlere af LD og film generelt i her i O'ense, og så blev mine indkøb ved Laserdisk i Aalborg færre og færre, da dvd'erne og internet handlen så tog fart, så tror jeg faktisk ikke, at jeg har handlet med dem mere, men som andre også nævner, så har de altid været gode til at finde film, som man ikke lige kunne få i den lokale Fona.

Dengang synes jeg ikke, at Laserdisken var specielt dyre, men her skulle vi også sammenligne med den lokale Fona eller HMV.

Laserdisken vil altid have en speciel betydning for mig, men tiden er bare en anden i dag, og konkurrencen er hård fra forhandlere over hele verden, så jeg tror egentlig ikke, at Laserdisken er blevet så meget dyrere med årene, men der er bare kommet en masse andre billige muligheder til for os filmkøbere, som vi ikke havde dengang.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: tors aug 12, 2010 23:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeg undrede mig for mange mange år siden over deres allerede dengang obskure dvd-prisniveau... jeg fik en lang forklaring pr. mail der - nærmest surrealistisk - forsøgte at overbevise mig om at de solgte et bedre produkt en konkurrenterne :shock: Og derudover, ihvertfald dengang, forsvarede sig med udgifter til bla. kataloger, som så gjorde at skiverne kostede lidt ekstra. Fik lidt af en forsvarstale om retfærdigheden i at tage 209kr for en ny dvd kontra forretningernes 199kr. OG ja - andre titler er jo så det endnu mere ekstremt dyre dernede... jeg undrer mig stadig, men kender folk der udelukkende køber deres film i Laserdisken, og gladeligt betaler overpriser og samtidig også selv mener at deres produkt er bedre... Fred være med det, men enten er man økonomisk retarderet, eller også har man for mange penge hvis man lykkeligt smider 50-100kr mere efter en film man kunne få så meget billigere andre steder. Det MÅ dog være sådanne folk de lever af.


Når det er sagt, så har jeg nu ellers kun lutter gode minder og erfaringer med Laserdisken. Kommer der ikke så tit mere. Tilbage fra de glade VHS-dage var det jo et sandt mekka i (RØV)dyre import-titler og som wrestling-fan var det stedET at handle. Har også været i erhvervspraktik derinde (glemmer aldrig John der i en middagspause ÅD 12 hottere fra Fontænen!), og de er sgu nogle herlige skønne filmnørder derinde. Niels-Ole er for mig indbegrebet af Laserdisken, og hans kundeservice og altid gode humør har givet mange hyggelige oplevelser derinde man ikke finder andre steder. Købte altid mine dvd-afspillere derinde, men også her er de blevet overhalet lidt af udviklingen, selvom jeg bestemt ikke vil udelukke igen en dag at købe ny dvd-afspiller hos dem.


Alt i alt - en nostalgisk og vel næsten historisk film-butik i ikke bare Aalborg, men vel i hele landet. Men deres priser kunne nu godt trænge til et gevaldigt blæs af en forårsrengøring..


Top
   
Indlæg: fre aug 13, 2010 12:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
nu har jeg aldrig selv haft laserdisk, men det var netop VHS bånd med wrestling der gjorde jeg stifede bekendtskab til stedet. min første tog tur uden mine forældre var faktisk til Aalborg, for at besøge laserdisken, for at købe disse... :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: søn aug 15, 2010 3:16 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Jo dyre er de

500 kr for 16 afsnit :shock:


http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 7472389853


Top
   
Indlæg: tors sep 23, 2010 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Til orientering for dem som betaler med Visa Electron i Laserdisken:

Når beløbet bliver hævet for den vare I køber, så reserverer butikken stadig beløbet i op til en måned. Det har jeg selv lige været ude for, og selvom beløbet ikke var særligt stort, så er det alligevel meget irriterende, at de laver det nummer. Ingen andre web shops eller fysiske butikker jeg handler i, reserverer beløbet EFTER det faktisk er hævet og varen betalt.

Forestil jer, at I køber en vare til f.eks 5000,-. Beløbet bliver hævet og varen afsendt. I modtager varen, men bagefter er der stadig reserveret 5000,- på jeres kort, oven i de 5000,- som ER blevet hævet; Det er pludselig 10.000,- I mangler på kontoen.


Top
   
Indlæg: tors sep 23, 2010 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
underligt, skriv til dem og lad os se om ikke de ændre det.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors sep 23, 2010 14:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
KingHans skrev:
underligt, skriv til dem og lad os se om ikke de ændre det.


Jeg spurgte i butikken hvorfor det var sådan her, og de svarede, at det var kortudstederen som havde bestemt det således og at de (= butikken) ikke kunne gøre noget ved det.

Bare underligt, at ingen andre butikker har denne procedure.


Top
   
Indlæg: man nov 01, 2010 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Nå, men jeg tænkte at jeg da ku bruge mit gavekort på 50 kr, på et køb af Ridley Scott's Robin Hood på blu ray. Så regnede jeg med at jeg ku få den til 150,- eftersom den koster 200,- alle steder i byen. Men ikke i Laserdisken; Der koster den 250,-. Så ved at bruge mit gavekort, kan jeg altså få den til samme pris som hos alle andre butikker. Fantastisk.

De reklamerer ellers med "Nye lave priser" i deres jubilæumsskrivelse, men jeg har ærlig talt lidt svært ved at få øje på dem. Uanset hvad jeg sammenligner med, så er de altid dyrere end Axelmusic og Amazon.co.uk.

Gad vide om butikken stadig eksisterer om et år, ved udgangen af 2011.


Top
   
Indlæg: man nov 01, 2010 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
jeg tænkte på, er du altid så negativ? så vælg dog en anden title.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: man nov 01, 2010 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Slet.


Top
   
Indlæg: tirs nov 02, 2010 9:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2004 10:42
Indlæg: 1486
Tak for din PB, Hans. Jeg kan se, at mit svar ikke var fyldestgørende. Hvad nytter det at vælge en anden titel, når man intet sparer ved at bruge et gavekort, og ligeså godt kunne købe filmene andre steder, billigere?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team