DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 29, 2009 23:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Nogen der har bestilt noget fra Amazon.com (den amerikanske side) for tiden, og som har været på over 80 kr.?

De kører nogle sindsyge billige preorders på Blu-ray titler (ex. T4 til $18 og det er 10 kr. over grænsen). Men hvor det før i tiden var lig med at man blev busted i tolden, er der nogen der har fået ordrer igennem uden problemer?


Top
   
Indlæg: søn nov 01, 2009 1:50 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Fritte skrev:
Nogen der har bestilt noget fra Amazon.com (den amerikanske side) for tiden, og som har været på over 80 kr.?

De kører nogle sindsyge billige preorders på Blu-ray titler (ex. T4 til $18 og det er 10 kr. over grænsen). Men hvor det før i tiden var lig med at man blev busted i tolden, er der nogen der har fået ordrer igennem uden problemer?

Der kommer også porto oven i

Det skriver de på pakken,sååååå

Jeg har ALDRIG undgået told der.Så jeg har opgivet dem :|


De har det godt derovre med de priser,når jeg tænker hvad det koster herhjemme :?


Top
   
Indlæg: søn nov 01, 2009 10:35 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Lance skrev:
Der kommer også porto oven i

Det skriver de på pakken,sååååå

Jeg har ALDRIG undgået told der.Så jeg har opgivet dem :|


De har det godt derovre med de priser,når jeg tænker hvad det koster herhjemme :?


Told deklaration er normalt for varens værdi (uden porto). Sådan har det været for alt jeg har bestilt i England og USA. Om tolderne så selv hiver lommeregneren frem og lægger porto til ved jeg ikke.

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2009 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 13, 2007 22:45
Indlæg: 618
Geografisk sted: 8000 - Århus C
Hvis varens værdi er over 80 kroner påregnes moms(og dermed inklusiv gebyr).
Hvis varen koster under 80 kroner, men den kommer over 80 kroner med porto er der til gengæld ingen problemer.
Men hvis varens værdi er over 80 kroner skal der til gengæld både regnes moms af varens værdi plus portoen. :)

_________________
Ih ha, man er jo næsten nød til at have en signatur hvis man skal fremvise sin DVDsamling, samt sit lille Billede logo


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2009 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 21, 2006 16:37
Indlæg: 385
Geografisk sted: Østerbro
Jeg bestiller en del fra amazon.com, og har kun samlet fået 2 ordrer nuppet i tolden. Men det er selvfølgelig et sats.

_________________
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff. " - The Doctor


Top
   
Indlæg: lør nov 21, 2009 20:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 10, 2006 15:36
Indlæg: 761
små bestillinger, som kan komme i postkassen, plejer at gå igennem for mit vedkommende uden problemer... større pakker er en dårlig idé.

_________________
There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one.
- Michael Jackson


DAHF Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: ons dec 09, 2009 10:39 
Offline

Tilmeldt: fre okt 17, 2008 22:16
Indlæg: 104
kan man ikke købe giftcards til sig selv for at få en vare på 100 kroner fx. ned til under toldgrænsen?


Top
   
Indlæg: ons dec 09, 2009 12:28 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Blu-r4y skrev:
kan man ikke købe giftcards til sig selv for at få en vare på 100 kroner fx. ned til under toldgrænsen?


Nej, for selv ved kampagner, så tolderklærer amazon det fulde beløb (f.eks. køb 1 få en gratis, der ryger prisen for begge film på).

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: tors dec 30, 2010 12:31 
Offline

Tilmeldt: søn aug 31, 2008 14:08
Indlæg: 210
Geografisk sted: Århus
jeg låner lige den her gamle tråd

Jeg vil gerne købe et box-set på amazon.com til 70 kr før porto, hvad gør man så, hvis det alligevel bliver beslaglagt af PostDK?


Top
   
Indlæg: tors dec 30, 2010 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Razzomega skrev:
jeg låner lige den her gamle tråd

Jeg vil gerne købe et box-set på amazon.com til 70 kr før porto, hvad gør man så, hvis det alligevel bliver beslaglagt af PostDK?


Man brokker sig. :)

Det er varens værdi uden porto, der er afgørende for om der skal betales told/moms/gebyr.
Hvis denne er under 80kr (husk at regne med toldsatserne for den måned hvor tolderne forventes, at have fingrene i pakken, dvs januar), så skal der ikke betaled hverken told/moms eller gebyr.

Jeg har før fået snuppet en pakke der kostede lige under grænsen, og så cirka det samme oveni i porto, og jeg fik fat i en inde hos "fortoldsningskontoret", der var inde i tingene, og gav mig ret i, at denne ikke skulle fortoldes, så jeg fik den udleveret uden ubehageligheder.

Men han gav mig ret i, at reglerne var lidt ugennemskuelige, og at der derfor kunne være kolleger, der kiggede på den samlede pris inkl porto.
Så forvent ikke, at det vil forløbe gnidningsfrit.

Men skulle det blive aktuelt, så er det dig der har fat i den lange ende.
Det er der tidligere indhentet svar på fra nogle af de høje herrer.
Vist både chefen for fortoldningen, og en minister af en slags for år tilbage.

Om du vil risikere at skulle bøvle med det, må være op til dig selv.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team