DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 3:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jun 24, 2011 8:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 18, 2002 1:01
Indlæg: 1629
Geografisk sted: Odense
Hvis det forholder sig således for Play mht. portoen, så er det jo korrekt, at de ikke har ekstra portoudgifter forbundet med en returnering pga. f.eks. en toldopkrævning, men det koster dem jo stadig penge at håndtere pakken når den skal indpakkes/sendes og den kommer retur, så helt omkostningsfrit er det jo ikke.

Desuden er det et faktum, at de for år tilbage i en overgang simpelthen nægtede at sende til DK pga. for meget af sådan noget bøvl, og det vil vi vel nødigt ende med igen?

Selvfølgelig er det ikke fedt at skulle betale den 'dummebøde' som man kan risikere, hvis man bestiller for over 80,- kr. og selvfølgelig er den bagatelgrænse latterlig lav, men det er jo ikke Play som har fastsat hverken 'dummebøde' eller bagatelgrænse, men det er dem som står med et returneret produkt, som uanset hvordan vi vender og drejer det har kostet dem noget i håndtering, ligesom de jo først får pengene i kassen, når den returnerede vare er solgt igen.

Gør man som nogle tidligere har sagt, at man kontakter Play, sætter dem ind i sagerne, og tilbyder at betale for deres udgifter, så har jeg ingen problemer med det.
Bestiller man lystigt ting over bagatelgrænsen fordi man kan spare 20,- kr. ved Play mod at bestille f.eks. hos Amazon, og vælger man så herefter konsekvent at nægte modtagelsen af de pakker med pålagt afgift, indtil man er heldig at pakken ryger igennem uden afgifter, så udnytter man altså efter min mening en helt reel forhandlers fine priser, og det er sgu' ikke i orden.

_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"


Top
   
Indlæg: fre jun 24, 2011 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg er meget enig Lars. Når man har sagt A (bestilt over toldgrænsen) må man også sige B (betale hvis man bliver nakket i tolden) og således ikke risikere at Play.com lukker for forsendelser til DK.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 24, 2011 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
LarsB skrev:
Hvis det forholder sig således for Play mht. portoen, så er det jo korrekt, at de ikke har ekstra portoudgifter forbundet med en returnering pga. f.eks. en toldopkrævning, men det koster dem jo stadig penge at håndtere pakken når den skal indpakkes/sendes og den kommer retur, så helt omkostningsfrit er det jo ikke.

Desuden er det et faktum, at de for år tilbage i en overgang simpelthen nægtede at sende til DK pga. for meget af sådan noget bøvl, og det vil vi vel nødigt ende med igen?

Selvfølgelig er det ikke fedt at skulle betale den 'dummebøde' som man kan risikere, hvis man bestiller for over 80,- kr. og selvfølgelig er den bagatelgrænse latterlig lav, men det er jo ikke Play som har fastsat hverken 'dummebøde' eller bagatelgrænse, men det er dem som står med et returneret produkt, som uanset hvordan vi vender og drejer det har kostet dem noget i håndtering, ligesom de jo først får pengene i kassen, når den returnerede vare er solgt igen.

Gør man som nogle tidligere har sagt, at man kontakter Play, sætter dem ind i sagerne, og tilbyder at betale for deres udgifter, så har jeg ingen problemer med det.
Bestiller man lystigt ting over bagatelgrænsen fordi man kan spare 20,- kr. ved Play mod at bestille f.eks. hos Amazon, og vælger man så herefter konsekvent at nægte modtagelsen af de pakker med pålagt afgift, indtil man er heldig at pakken ryger igennem uden afgifter, så udnytter man altså efter min mening en helt reel forhandlers fine priser, og det er sgu' ikke i orden.



Selvfølgelig koster det dem da penge på portoen at få en masse pakker retur - måske ikke lige nu og her, men så næste gang den årlige aftale med pakketrans skal forhandles

iøvrigt tilslutter jeg mig koret om at har man sagt A må man også sige B - alt andet er ynk, medmindre det er første gang og man ikke lige var klar over reglerne...

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg prøvede at bestille en bog fra play.com kom i går og fik beskeden om at de ikke sendte udenfor England længere pga. for høje leveringsomkostninger. Jeg forstår bare ikke hvorfor de stadigvæk reklamerer for det på deres hjemmeside så.


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 12:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg har oplevet forretninger, som i perioder ikke ville sende til Danmark, og så igen gerne ville.
Der er det med momsgrænsen, hvor et firma skal betale et lands lokale moms, når de omsætter for mere end et vist beløb, til det land.
Jeg husker dette beløb som kr. 300.000,- men det kan være ukorrekt.

Vælger de så at afbryde, når grænsen er nået, og lukker op igen, ved et nyt regnskabsår?
Det er min fornemmelse - men står naturligvis helt for egen regning. :)


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg forstår bare ikke hvorfor der står på forsiden at de har gratis levering på alle ordrer til Danmark på forsiden så. Her er beskeden jeg fik på mail fra dem:

Thank you for your email

We are sorry to inform you that due to excessive shipping charges we are unable to deliver outside UK.

Please accept our apologies for any inconvenience caused to you in this matter and thank you for your patience and valued custom.

Kind regards,

Customer Support Team
Play.com

Her var det svar jeg skrev tilbage til dem i morges:

Under your delivery policy it says you deliver free to the UK and Europe. On the frontpage it says "Free delivery on all orders to Denmark, find out more."

How is that not false advertising?


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 16:40 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Kim Dahl Kristensen skrev:
Jeg prøvede at bestille en bog fra play.com kom i går og fik beskeden om at de ikke sendte udenfor England længere pga. for høje leveringsomkostninger. Jeg forstår bare ikke hvorfor de stadigvæk reklamerer for det på deres hjemmeside så.



Hmmm...Det virker da underligt. Efter at have læst din besked har jeg bestilt en vare hos play, og den gik fint igennem.


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Hvad bestilte du og hvordan står din adresse?


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 17:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Jeg har fundet ud af at jeg godt kan bestille hvis jeg har valgt euro istedet for pund. Men så bliver tingene jo meget dyrere. Jeg havde valgt Steve Jobs biografien til 12,49 pund (108,09 kr). Vælger jeg euro koster den 18,49 (137,61 kr). Så de kan rende og hoppe.


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 17:53 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Kim Dahl Kristensen skrev:
Jeg har fundet ud af at jeg godt kan bestille hvis jeg har valgt euro istedet for pund.


Nå, det var derfor. Jeg troede det almindelig kendt. Jeg ville dog ønske at jeg havde spurgt om du havde valgt euro, før jeg bestilte en vare.

I det korte tidsrum fra ordren blev godkendt til jeg havde citeret og svaret på dit indlæg, var det for sent at at afbestille ordren.

Jeg har skrevet til dem for at høre om de vil slette ordren alligevel.


Top
   
Indlæg: tirs nov 22, 2011 18:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Kim Dahl Kristensen skrev:
Jeg har fundet ud af at jeg godt kan bestille hvis jeg har valgt euro istedet for pund. Men så bliver tingene jo meget dyrere. Jeg havde valgt Steve Jobs biografien til 12,49 pund (108,09 kr). Vælger jeg euro koster den 18,49 (137,61 kr). Så de kan rende og hoppe.


Har du prøvet det her trick?

viewtopic.php?p=558952#p558952

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2012 13:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
En lille advarsel vedr. det Play.com trick, der er blevet brugt så man kan bestille for pund i stedet for euro.
Jeg har nu oplevet at et par stykker af disse er blevet sendt tilbage til Play, og at Play så har taget 25kr i porto ud af de penge jeg får retur.

Så det er ikke sikkert det trick virker længere.


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2012 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Øv! Jeg har brugt Jessmøller-tricket utallige gange.
Var der noget mønster i de forsendelser der blev sendt tilbage til Play?
Var det film? Over eller under toldgrænsen?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2012 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
Tegneserier og alle under grænsen


Top
   
Indlæg: ons aug 15, 2012 15:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buuuhuuuuu :(

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team