LarsB skrev:
Hvis det forholder sig således for Play mht. portoen, så er det jo korrekt, at de ikke har ekstra portoudgifter forbundet med en returnering pga. f.eks. en toldopkrævning, men det koster dem jo stadig penge at håndtere pakken når den skal indpakkes/sendes og den kommer retur, så helt omkostningsfrit er det jo ikke.
Desuden er det et faktum, at de for år tilbage i en overgang simpelthen nægtede at sende til DK pga. for meget af sådan noget bøvl, og det vil vi vel nødigt ende med igen?
Selvfølgelig er det ikke fedt at skulle betale den 'dummebøde' som man kan risikere, hvis man bestiller for over 80,- kr. og selvfølgelig er den bagatelgrænse latterlig lav, men det er jo ikke Play som har fastsat hverken 'dummebøde' eller bagatelgrænse, men det er dem som står med et returneret produkt, som uanset hvordan vi vender og drejer det har kostet dem noget i håndtering, ligesom de jo først får pengene i kassen, når den returnerede vare er solgt igen.
Gør man som nogle tidligere har sagt, at man kontakter Play, sætter dem ind i sagerne, og tilbyder at betale for deres udgifter, så har jeg ingen problemer med det.
Bestiller man lystigt ting over bagatelgrænsen fordi man kan spare 20,- kr. ved Play mod at bestille f.eks. hos Amazon, og vælger man så herefter konsekvent at nægte modtagelsen af de pakker med pålagt afgift, indtil man er heldig at pakken ryger igennem uden afgifter, så udnytter man altså efter min mening en helt reel forhandlers fine priser, og det er sgu' ikke i orden.
Selvfølgelig koster det dem da penge på portoen at få en masse pakker retur - måske ikke lige nu og her, men så næste gang den årlige aftale med pakketrans skal forhandles
iøvrigt tilslutter jeg mig koret om at har man sagt A må man også sige B - alt andet er ynk, medmindre det er første gang og man ikke lige var klar over reglerne...