DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 12:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 17, 2010 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Naiera skrev:
Det de belærende og hellige folk her konstant synes at glemme er, at vi faktisk skal have mulighed for at sørge for fortoldningen selv. Det er forkert at Post Danmark tager sig den frihed at opkræve så vanvittigt et gebyr uden modtagerens samtykke. Så jeg kan virkelig ikke se det forkerte i, at man engang imellem giver dem fingeren, når man hellere vil vente, i stedet for at punge ud. Play lukker ikke for salg til Danmark fordi der engang imellem ryger en forsendelse tilbage (det koster dem jo ikke noget; den aftale de har med postvæsnet inkluderer en returnering i ny og næ, og de får jo varen tilbage), og Post Danmark er, IMO, en offentlig servicevirksomhed der alligevel ikke har til formål at tjene penge.

Yderligere har bagatelgrænsen overhovedet ikke fulgt prisudviklingen, hvilket, sammen med over 100% stigning på gebyrets størrelse i de seneste par år (så omkostningerne stiger lige med 100% fra det ene år til det andet!?), giver disse vanvittige afgifter på varer som den heromtalte til sølle 100,-.



Ovenstående er jo sådan set rigtig nok (nok med undtagelse af, at det ikke koster Play noget, at sende en vare de sidenhen får retur), men skulle du/I/vi så ikke tage kampen op imod PostDK's metoder, gebyrpriser og den lave bagatelgrænse?

Der er da lave store Facebook grupper for mindre.

Men så længe tingene er som de er, så må man sgu undlade at bestille over bagatelgrænsen, eller medregne risikoen, og når/hvis det går galt, så bør man tage en bid af lorten, istedet for at sende den videre. 

Ellers kunne man jo lige skrive til Play hver gang man vil købe fra dem, og høre om der er iorden, at man nægter modtagelse af varen, hvis den bliver snuppet i tolden. 
For gebyret er altså bare så højt, og det er jo trods alt fordi de vælger at sende fra Jersey, og ikke fastlandet. 

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 22:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Jeg lader også mine toldramte pakker ryge tilbage, alt andet er vist slavemoral.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Silver Surfer skrev:
DanishDrummer. Når du køber vare fra Play som ligger over toldgrænsen, må du da vide at de kan blive taget og pålagt told. Men det er en kalkuleret risiko du har valgt at tage og derfor er det piveri af værste skuffe af 'øffe' herinde i håb om at vi andre skal klappe dig på skulderen og have ondt af dig. Det har vi ikke og hvis du dårligt har råd til mad, så lad være med at bruge dine penge på dvd'er. Især hvis det er dvd'er som du sagtens kan leve uden. ;)

Det vil svare til (helt uden sammenligning i øvrigt) at jeg kører lidt for stærkt på motorvejen, undlader at betale for en parkeringsbillet eller 'glemmer at købe billet til toget. Det er en kalkuleret risiko jeg tager og de fleste gange går den. Men fra tid til anden kan det udløse en fartbøde, parkeringsafgift eller kontrolafgift. Så 'øffer' man ikke (og slet ikke på et offentligt forum) og giver gud og hvermand skylden for sin egen dumhed. Man betaler og ser glad ud. Længere er den ikke. 8)

Hvis nu du læste mine indlæg, så ville du vide, at jeg aldrig har spurgt om skulderklap eller om at du eller nogen andre har skullet have ondt af mig. Det er din (og andre, der gerne vil have mig til "at betale ved kasse 1") nedladende tone, der har ført det hele hertil, hvor vi er nu. Fra start lød mit spørgsmål, ganske simpelt, om man kunne nægte at betale en sindssyg toldopkrævning fra Post-DK. Det har jeg nu fået svar på. Og så er den vel egentlig ikke længere.

Og undskyld, men hvis jeg må være så fri, så skal du sgu da ikke bestemme, hvordan jeg "gebærder mig på et offentligt forum", bare fordi du er uenig i mit standpunkt. Indtil videre har jeg da ikke opført mig specielt åndssvagt eller overfuset nogen (selvom jeg erkender, at jeg godt kunne have brugt et mere heldigt ord end "tossedum" ad Death Posture), men det er måske sådan, at kun flertallets mening må høres på et "offentligt forum"?

Indtil videre ser det ud til, at både Naiera og Mikkel er enig i min forargelse over det voldsomme Post DK-gebyr. Naiera har da også ret i, at det ikke giver nogen mening, at toldgrænsen overhovedet ikke har fulgt inflationen og etc. Og som Mikkel siger, er der vel ingen grund til, at man opfører sig som kvæg og bare spytter i kassen? Ligeså har Maggerholm også ret i, at man burde tage (facebook)kampen op mod dette latterlige system. Hvadenten det så bliver Post-DK eller Told & Skat.

Igen vil jeg bare sige, at jeg ikke forstår det her med "kampen mod Play". Som sagt har jeg ikke tænkt mig at kræve pengene tilbage eller noget i den stil, så der går absolut intet tabt for dem (eller jer).

Det kan godt være, at jeg er ekstremt langsomt opfattende eller bare køber for få film, men sidst jeg fik nappet en pakke i tolden skulle jeg ikke betale knap 200% af varens pris i told og gebyrer, og det kommer jeg bestemt heller ikke til. Jeg lægger varen tilbage på hylden og holder mig langt fra "kasse 1".


Senest rettet af DanishDrummer ons aug 18, 2010 1:05, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons aug 18, 2010 0:18 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
DanishDrummer skrev:
Hvem har desuden sagt, at jeg "selvfølgelig vil kræve pengene tilbage"? Umiddelbart er min plan at høre, om jeg kan få den byttet til en vare, der ligger under toldgrænsen, og ja, jeg har da naturligvis tænkt mig at betale 20 kr. eller hvad det har kostet dem i udgifter.


Det tager jeg hatten af for. :beerchug:

@Naiera
Du får "de hellige" til at lyde som om, at det er dem der tvinger dig og andre til at bestille varer, som er over toldgrænsen. Når man bevidst bestiller en vare, der er over bagatelgrænsen, så er det fjollet at lyde som om, at man er blevet snydt eller ført bag lyset (ikke henvendt på DanishDrummer). Alle kan vel være enige om, at gebyret er urimeligt især når vi ikke kan få mulighed for at klare fortoldningen og momsen selv. Det tror jeg også at "de hellige" vil give dig ret i, men det er jo ikke det som folk reagerer på.


Top
   
Indlæg: man nov 08, 2010 3:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
1. Told og skat er lort.

2. Post dk sucks.

3. Læs de 2 øverste igen.

:lightsabre:


Top
   
Indlæg: ons nov 10, 2010 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Jeg har på mit arbejde modtaget en pakke fra play med en label med fgl. ordlyd:

Citat:
Denne forsendelse er angivet til SKAT efter Fuldstændig ekspres procedure og må tages ibrug med det samme. Med venlig hilsen Post Danmark.


Nogen der ved hvad det betyder, kommer det en toldopkrævning på et senere tidspunkt eller what's the deal?

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: ons nov 10, 2010 14:12 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Capperdude skrev:
1. Told og skat er lort.

2. Post dk sucks.

3. Læs de 2 øverste igen.

:lightsabre:

Vi er muligvis ikke enige om alting her på dahf, men her er vi nærmest uadskillelige. :beerchug:

Lasborg skrev:
Jeg har på mit arbejde modtaget en pakke fra play med en label med fgl. ordlyd:

Citat:
Denne forsendelse er angivet til SKAT efter Fuldstændig ekspres procedure og må tages ibrug med det samme. Med venlig hilsen Post Danmark.


Nogen der ved hvad det betyder, kommer det en toldopkrævning på et senere tidspunkt eller what's the deal?

Det er efter de nye procedureregler fra SKAT. Det betyder at virksomheden, der modtager pakken automatisk er blevet afkrævet og at betalingen er trukket - også pr automatik.


Top
   
Indlæg: fre nov 12, 2010 0:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
michmach skrev:
Capperdude skrev:
1. Told og skat er lort.

2. Post dk sucks.

3. Læs de 2 øverste igen.

:lightsabre:

Vi er muligvis ikke enige om alting her på dahf, men her er vi nærmest uadskillelige. :beerchug:

Lasborg skrev:
Jeg har på mit arbejde modtaget en pakke fra play med en label med fgl. ordlyd:

Citat:
Denne forsendelse er angivet til SKAT efter Fuldstændig ekspres procedure og må tages ibrug med det samme. Med venlig hilsen Post Danmark.


Nogen der ved hvad det betyder, kommer det en toldopkrævning på et senere tidspunkt eller what's the deal?

Det er efter de nye procedureregler fra SKAT. Det betyder at virksomheden, der modtager pakken automatisk er blevet afkrævet og at betalingen er trukket - også pr automatik.


Det er da rart at se vi kan være enige om noget :beerchug:

Hehe, er måske nemmere uden for fodboldtråden? :thumb:

Kan godt fornemme visse personer, (brøndbyfans) føler sig stødt :naughty:


Top
   
Indlæg: fre nov 12, 2010 8:34 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Capperdude skrev:

Det er da rart at se vi kan være enige om noget :beerchug:

Hehe, er måske nemmere uden for fodboldtråden? :thumb:

Kan godt fornemme visse personer, (brøndbyfans) føler sig stødt :naughty:

Jeg synes du skal holde fodbolddebatten i fodboldtråden.


Top
   
Indlæg: man dec 13, 2010 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 10, 2006 15:36
Indlæg: 761
Fritte skrev:
Varen sendes retur, men det er rigtig dårlig stil. Du ved chancen for told er der, hvorfor bestiller du så ikke fra det toldsikre sted?? :roll:



Ja, det er dårlig stil af PostDanmark at afkræve 130 kroner for at åbne en kuvert. Betaler gladeligt de 30 procent som staten afkræver, men PostDK kan stikke deres gebyr skråt op.

Endnu en grund til at lade være med at handle hos Play, når andre butikker sagtens kan sende deres varer fra et land INDENFOR EU's grænser.

_________________
There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one.
- Michael Jackson


DAHF Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 13, 2010 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 10, 2006 15:36
Indlæg: 761
Citat:
Ovenstående er jo sådan set rigtig nok (nok med undtagelse af, at det ikke koster Play noget, at sende en vare de sidenhen får retur), men skulle du/I/vi så ikke tage kampen op imod PostDK's metoder, gebyrpriser og den lave bagatelgrænse?



De har en fast aftale med fragtfirmaet de benytter, om det så er Royal Mail eller - som med større pakker - GLS, UPS, etc. De betaler et fast beløb om året for X antal pakker, som de trækker fra i skat som forretningsudgifter, så nej... det koster dem ikke fem flade ører ekstra at en vare returneres. Kontrakten med deres fragtfirma forhandles år til år, så den matcher kundeantallet. Ligger personligt selv i forhandlinger med et sådant fragtfirma om en aftale.

Eksempel:
Hos americanfood4u.de kan du bestille 1 dåse sodavand eller 50 dåser... begge dele koster 39 kroner at sende til europæiske adresser. Abonnementsaftale.

PostDanmark er bare nogle grådige svin som ikke vil miste profit på det store kundetab de har oplevet - og oplever - i dette årti, og så lægger en ægte kapitalist tabet over på andre produkter i butikken som prisstigninger, således at bestyrelsen og aktieholderne stadig kan vedligeholde deres livsstil med seks biler, seks sommerhuse og så videre.

130 kroner for at åbne kuverten og se hvad varen koster. Det burde ikke koste mere end 30 kroner.

Skråt op med PostDanmark.

_________________
There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one.
- Michael Jackson


DAHF Salgs-rating: Billede


Top
   
Indlæg: man dec 13, 2010 13:41 
Offline

Tilmeldt: tirs jul 29, 2008 15:11
Indlæg: 282
Geografisk sted: Nordfyn
Hans Christian Vang skrev:
Citat:
Ovenstående er jo sådan set rigtig nok (nok med undtagelse af, at det ikke koster Play noget, at sende en vare de sidenhen får retur), men skulle du/I/vi så ikke tage kampen op imod PostDK's metoder, gebyrpriser og den lave bagatelgrænse?



De har en fast aftale med fragtfirmaet de benytter, om det så er Royal Mail eller - som med større pakker - GLS, UPS, etc. De betaler et fast beløb om året for X antal pakker, som de trækker fra i skat som forretningsudgifter, så nej... det koster dem ikke fem flade ører ekstra at en vare returneres. Kontrakten med deres fragtfirma forhandles år til år, så den matcher kundeantallet. Ligger personligt selv i forhandlinger med et sådant fragtfirma om en aftale.

Eksempel:
Hos americanfood4u.de kan du bestille 1 dåse sodavand eller 50 dåser... begge dele koster 39 kroner at sende til europæiske adresser. Abonnementsaftale.

PostDanmark er bare nogle grådige svin som ikke vil miste profit på det store kundetab de har oplevet - og oplever - i dette årti, og så lægger en ægte kapitalist tabet over på andre produkter i butikken som prisstigninger, således at bestyrelsen og aktieholderne stadig kan vedligeholde deres livsstil med seks biler, seks sommerhuse og så videre.

130 kroner for at åbne kuverten og se hvad varen koster. Det burde ikke koste mere end 30 kroner.

Skråt op med PostDanmark.


Hørt!


Top
   
Indlæg: man dec 13, 2010 14:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Servicegebyret er på 160,- inkl. moms.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2011 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Hvor blev "Betal Ved Kasse 1"-koret af efter H.C. Vangs indlæg?? :)


Top
   
Indlæg: ons jun 22, 2011 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ligeså mærkværdigt at du først lægger mærke til det efter 6 måneder ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team