DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre sep 11, 2009 13:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
Avatar666 skrev:
jessmoeller skrev:
"Due to the high volume of goods not received, we would advise you to change your delivery address for future orders" :devil:

Benytter du det dersens trick med at have land sat til England for at kunne bestile i pund?

Nej, ikke når det drejer sig om dvd'er.. Bruger kun tricket når jeg skal have lidt gadgets eller tøj.

Så det skulle ikke give nogle problemer for netop den leverance da det drjer sig om dvd'er...

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Indlæg: fre sep 11, 2009 23:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 05, 2004 2:05
Indlæg: 2040
Geografisk sted: Odense
jessmoeller skrev:
Avatar666 skrev:
jessmoeller skrev:
"Due to the high volume of goods not received, we would advise you to change your delivery address for future orders" :devil:

Benytter du det dersens trick med at have land sat til England for at kunne bestile i pund?

Nej, ikke når det drejer sig om dvd'er.. Bruger kun tricket når jeg skal have lidt gadgets eller tøj.

Så det skulle ikke give nogle problemer for netop den leverance da det drjer sig om dvd'er...

Efter et par forsøg med at komme igennem til Plays kundeservice, så ordnede det sig. Jeg har atter fået åbnet min konto :thumb:
Og de ville selvfølgelig eftersende de 3 dvd'er der manglede :beerchug:

_________________
Mine DVD'er 8-)


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Jeg låner lige denne tråd. Sagen er den, at jeg lige har modtaget en toldopkrævning 186 kr. for en dvd, jeg har betalt 100 kr. for. Naturligvis, er jeg forsvindende lidt interesseret i at betale knap 300 kr. for en vare, jeg kunne have fået for 130 et toldsikkert sted.

Mit spørgsmål er nu: Kan jeg ignorere post-dk's opkrævning, eller er det for sent?
Jeg mener, sender de varen retur, eller får jeg en rykker, hvis jeg ikke betaler?


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 12:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg troede told / moms var 30 pct. af varen?! :shock:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Mills skrev:
Jeg troede told / moms var 30 pct. af varen?! :shock:

Ja. Plus gebyr.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 12:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Ok og det må Post DK bare sætte så højt som de vil? :shock:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Men der er ingen af jer, der har et svar på mit spørgsmål? :?:


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Varen sendes retur, men det er rigtig dårlig stil. Du ved chancen for told er der, hvorfor bestiller du så ikke fra det toldsikre sted?? :roll:


Senest rettet af Fritte tirs aug 17, 2010 13:06, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
DanishDrummer skrev:
Men der er ingen af jer, der har et svar på mit spørgsmål? :?:

Du skal kun betale, hvis du vælger at få pakken udleveret.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Fritte skrev:
Varen sendes retur, men det er rigtig dårlig stil.

Dårlig stil af mig?? Ville du da gladelig betale 300 kr. for en midprice-dvd, som koster 130 kr. på amazon? Jeg har betalt for toldsmæk før, når der eksempelvis har været tale om en stor pakke fra Pacific etc., men det her synes jeg simpelthen, er for åndssvagt.

Morbid Angel skrev:
DanishDrummer skrev:
Men der er ingen af jer, der har et svar på mit spørgsmål? :?:

Du skal kun betale, hvis du vælger at få pakken udleveret.

Mvh

MA

Tak. Så kan de få lov til at sende den tilbage. Jeg har jo dårlig stil...


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har betalt dobbeltpris fra PLAY før pga. told, så jo, jeg har prøvet det. Sådan er reglerne.

Vi vil jo nødig have at PLAY udelukker Danmark igen...


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Dette er ikke dobbeltpris. Det er knap triple-pris. Jeg stejler over toldsystemets komplet urimelige gebyrer.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Fritte skrev:
Jeg har betalt dobbeltpris fra PLAY før pga. told, så jo, jeg har prøvet det. Sådan er reglerne.

Vi vil jo nødig have at PLAY udelukker Danmark igen...


Samme her. Jeg har også betalt toldsmæk fra Play.com der var dyrere end varen jeg havde bestilt. Sådan er det desværre bare når man tager chancen hos en forhandler med toldrisiko.
Som Fritte skriver, er der jo en reel risiko for at de dropper at levere til Danmark igen hvis der er for mange der returnerer varer uden at betale (og dermed påfører Play.com omkostninger).

Jeg syns du skal æde toldsmækket og glædet dig over alle de penge du har sparet tidligere. :thumb: Det er jo ikke Play.coms skyld at PostDK tager ågerpriser for deres toldbehandling, men du giver reelt problemet videre til Play.com ved at nægte at betale.

Vær også opmærksom på, at de kan suspendere din konto hvis der er for mange uregelmæssigheder.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs aug 17, 2010 14:42, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Det virker godtnok som om Toldvæsnet og Post.dk er ude med riven overfor forsendelser fra Play i øjeblikket. Jeg synes folk bliver knaldet til højre og venstre på varer med et prisniveau, som førhen røg støt og roligt igennem. Min egen tegnedreng måtte bløde, da jeg fik en ekstra regning på 191 kr. for et par uger siden på en vare til 125 kr. :(

Det er selvfølgelig virkelig surt, men som andre er inde på, er det mest korrekte at betale ved kasse A, når man i bund og grund er klar over at risikoen er til stede. At Post.dks vanvittige gebyr på 165 kr. er direkte røveri eller i bedste fald kan betragtes som et udslag af monopolsk griskhed, er ikke Play.coms skyld. At skulle betale moms samt en form for moderat gebyr er selvfølgelig helt i orden, hvis fælden klapper, men det er svinskhed over min fatteevne at selve ekspeditionsgebyret stiger år efter år, mens den latterligt lave toldgrænse har ligget urokkeligt fast på 80 kr. de sidste mange, mange, MANGE år.

Der er desværre intet at gøre, selvom man kan vælge at lade Play hænge på aben ved at lade forsendelsen gå retur og dermed risikere at firmaet lukker og slukker for eksporten til Danmark. Det har de gjort før.....og kunne måske finde på at gøre det definitivt igen, hvis de bliver trætte af danske returforsendelser.

Jeg synes også det er utroligt småligt og bittert at en skaldet film til 100 kr. pludselig bliver tre-doblet i pris og jeg håber da ikke post-toldbanditterne vil til at dyrke landevejsrøveri med enhver lille forsendelse, der liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige sniger sig op over 80 kr., som krydser deres vej.

Personligt går jeg og spejder desperat efter en forsendelse fra Play.com med en værdi på £9, som p.t. har været 14 dage undervejs. Må tilstå at jeg frygter den i skrivende stund ligger og bliver brandbeskattet på et postkontor. Er den med sin værdi på rundt regnet 81-82 kr. blevet hapset af et toldansat fruentimmer, som er mukken over hun får for lidt kølle i dobbeltsengen - og derfor giver mig (en anden slags) kølle, tror jeg godtnok Play fremover er et overstået kapitel for mig, når jeg har fået indbetalt dummebøden.... :?


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
DanishDrummer skrev:
Dårlig stil af mig?? Ville du da gladelig betale 300 kr. for en midprice-dvd, som koster 130 kr. på amazon? Jeg har betalt for toldsmæk før, når der eksempelvis har været tale om en stor pakke fra Pacific etc., men det her synes jeg simpelthen, er for åndssvagt.


Det er ikke alle der mener det er dårlig stil. Jeg mener, at de kan rende og hoppe med deres syge gebyr på 165,-, for at foretage denne lille 'service' for os. Så skråt opkrævningen og lad varen gå tilbage efter de der to uger.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team