DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 7:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs aug 17, 2010 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Naiera skrev:
DanishDrummer skrev:
Dårlig stil af mig?? Ville du da gladelig betale 300 kr. for en midprice-dvd, som koster 130 kr. på amazon? Jeg har betalt for toldsmæk før, når der eksempelvis har været tale om en stor pakke fra Pacific etc., men det her synes jeg simpelthen, er for åndssvagt.


Det er ikke alle der mener det er dårlig stil. Jeg mener, at de kan rende og hoppe med deres syge gebyr på 165,-, for at foretage denne lille 'service' for os. Så skråt opkrævningen og lad varen gå tilbage efter de der to uger.


Det er PostDK da fløjtendens ligeglade med. Det er forhandleren der påføres omkostninger med en returforsendelse, og dermed øges chancen for at de ikke længere vil levere til DK.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 15:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
DeathPosture skrev:
Naiera skrev:
DanishDrummer skrev:
Dårlig stil af mig?? Ville du da gladelig betale 300 kr. for en midprice-dvd, som koster 130 kr. på amazon? Jeg har betalt for toldsmæk før, når der eksempelvis har været tale om en stor pakke fra Pacific etc., men det her synes jeg simpelthen, er for åndssvagt.


Det er ikke alle der mener det er dårlig stil. Jeg mener, at de kan rende og hoppe med deres syge gebyr på 165,-, for at foretage denne lille 'service' for os. Så skråt opkrævningen og lad varen gå tilbage efter de der to uger.


Det er PostDK da fløjtendens ligeglade med. Det er forhandleren der påføres omkostninger med en returforsendelse, og dermed øges chancen for at de ikke længere vil levere til DK.


Du er da godt nok tossedum, hvis du tror, at Play.com taber penge af en bare tilnærmelsesvis relevant størrelsesorden for at få min dvd tilbage i nakken (hvilket de vil få). Årsagen til at man betaler 0 kr. i porto må jo være, at de har indregnet disse omkostninger i deres salgspris (og sikkert også har en fin aftale med Jersey-postvæsnet). Det er da muligt, at det gør ondt på dig og alle andre, der gladelig giver tredobbelt pris for et produkt, som bliver hapset, at der bliver lukket ned for Danmarks-forsendelser. Og kald mig endelig usympatisk og hvad har vi, men landet ligger nu altås bare sådan, at jeg rent faktisk ikke har råd til at hælde ekstra mønter i statskassen lige nu. Så det vil jeg lade være med. Heldigvis er der jo rimelige alternativer til Play (såsom HMV), som jeg da fremover vil ty til. Og nej, det er ikke Plays skyld, at det danske toldsystem er fucked. Men det har jeg sådan set heller aldrig påstået. Det er jo også snarere toldsystemet, jeg boykotter frem for Play.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 16:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mon ikke vi kan klare vores uenighed uden at kalde hinanden tossedum? Tak.

Men naturligvis er det ikke din ene returforsendelse der vælter læsset for Play.com-forsendelser til DK. Det har jeg aldrig påstået. Men hvis vi alle gjorde sådan, når vi fik en dummebøde fra PostDK, villle der hurtigt blive lukket for forsendelser til DK - ligesom der er blevet gjort tidligere. Det er vel ikke så svært at forstå? Men husk på, at det ikke er Play.coms skyld at du har fået en toldopkrævning. Det er din skyld, da du kendte risikoen. At du så vælger at løse problemet (for dig) på den mindst solidariske måde er en anden sag.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
DeathPosture skrev:
Mon ikke vi kan klare vores uenighed uden at kalde hinanden tossedum? Tak.

Næh! :lightsabre:

:beerchug:

DeathPosture skrev:
Men naturligvis er det ikke din ene returforsendelse der vælter læsset for Play.com-forsendelser til DK. Det har jeg aldrig påstået. Men hvis vi alle gjorde sådan, når vi fik en dummebøde fra PostDK, villle der hurtigt blive lukket for forsendelser til DK - ligesom der er blevet gjort tidligere. Det er vel ikke så svært at forstå? Men husk på, at det ikke er Play.coms skyld at du har fået en toldopkrævning. Det er din skyld, da du kendte risikoen. At du så vælger at løse problemet (for dig) på den mindst solidariske måde er en anden sag.

Men det gør "alle" jo tydeligvis ikke. Faktisk ser det da ud til, at Naiera og mig udgør et fåtal her, som ikke vil betale 300 kr. for en midprice-dvd. Min pointe var, at der nok er større og mere tungtvejende ting bag Plays tidligere lukning af forsendelser til Danmark. Jeg tror ikke på, at det vil gøre en forskel, at de får min skive tilbage i nakken. Og igen: Jeg har rent faktisk ikke råd til at hive 200 kr. ud af budgettet lige nu. Det er såmænd ikke, fordi jeg gerne vil fremstå usympatisk, at jeg ikke betaler.

For øvrigt så bestiller jeg ret sjældent fra Play (vel 2-3 gange om året), så jeg lægger noget bedre mærke til det, når én af mine varer bliver hapset, end du - der måske bestiller 2 gange om måneden? - gør, når én af dine bliver...


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 17:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
DanishDrummer, lad være med det piveri og betal ved kasse 1. Glæd dig bagefter over hvor mange film der er røget igennem nåleøjet til en god pris og undgå Play fremover, hvis prisen på de vare, som du køber, kan udløse told når/hvis de bliver snuppet. Lad være med at give alle skylden for dit toldgebyr, som du helt selv er skyld i og husk at dit alternativ til Play (HMV) også kan udløse told hvis du er uheldig.
Som flertallet (Naiera undtaget) herinde, synes jeg det er utrolig dårlig stil at lade Play, som er uden skyld, hænge på aben.

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
DanishDrummer skrev:
Heldigvis er der jo rimelige alternativer til Play (såsom HMV), som jeg da fremover vil ty til.


Jeg mener, at de også sender fra Jersey, og dermed kan være 'toldusikre' ?? :)

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Silver Surfer skrev:
DanishDrummer, lad være med det piveri og betal ved kasse 1. Glæd dig bagefter over hvor mange film der er røget igennem nåleøjet til en god pris og undgå Play fremover, hvis prisen på de vare, som du køber, kan udløse told når/hvis de bliver snuppet. Lad være med at give alle skylden for dit toldgebyr, som du helt selv er skyld i og husk at dit alternativ til Play (HMV) også kan udløse told hvis du er uheldig.
Som flertallet (Naiera undtaget) herinde, synes jeg det er utrolig dårlig stil at lade Play, som er uden skyld, hænge på aben.


PB mig, hvis du gerne vil have mit kontonummer, så kan du donere penge. Jeg skal bruge de 200 kr. på mad - ikke på en midprice dvd, som jeg fint kan leve uden. Og igen: Der er ikke "røget mange film gennem nåleøjet". Jeg handler max 2-3 om året hos Play, og det er, hvis det går vildt for sig.

HMV kan ikke udløse told, da de afsender fra det engelske fastland. Ærligt talt, så synes jeg, det er jer, der skal snuppe en tudekiks. Jeg har ikke planer om nogensinde at handle hos Play igen efter det her, fordi det simpelthen er noget af det mest absurde, jeg nogensinde har været ude for; altså tredoblingen af prisen. I kan så eventuelt starte en hadekampagne til den tid, hvis det viser sig, at Play stopper med at sende til Danmark efter at de får én dvd retur fra min adresse. Men vent helst til det sker.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 19:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DanishDrummer skrev:
HMV kan ikke udløse told, da de afsender fra det engelske fastland.


De afsender vist fra Guernsey, som er en af de engelske kanaløer, der ikke er med i EU (ligesom Jersey). Så der er også toldfare ved HMV :(

viewtopic.php?f=10&t=19917

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
njhansen skrev:
DanishDrummer skrev:
HMV kan ikke udløse told, da de afsender fra det engelske fastland.


De afsender vist fra Guernsey, som er en af de engelske kanaløer, der ikke er med i EU (ligesom Jersey). Så der er også toldfare ved HMV :(

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=10&t=19917


Jeg har ikke lige nogen æsker liggende fra HMV, men er 99% på, at de bliver sendt fra et af Londons industrikvarterer.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DanishDrummer skrev:
njhansen skrev:
DanishDrummer skrev:
HMV kan ikke udløse told, da de afsender fra det engelske fastland.


De afsender vist fra Guernsey, som er en af de engelske kanaløer, der ikke er med i EU (ligesom Jersey). Så der er også toldfare ved HMV :(

viewtopic.php?f=10&t=19917


Jeg har ikke lige nogen æsker liggende fra HMV, men er 99% på, at de bliver sendt fra et af Londons industrikvarterer.


http://hmv.com/hmvweb/navigate.do?ctx=3 ... ageID=3329

Customs Charges

If you are ordering goods for delivery outside of the UK, please note that your consignment may be subject to import duties and taxes, which are levied once the goods reach the country of destination. Any such charges levied in relation to customs clearance must be borne by you. It is accepted by you that hmv has no control over additional charges in relation to customs clearance. hmv recommend that you check with your local customs officials or post office for more information regarding importation taxes / duties that may be applicable to your on-line order. You will be the importer of record and responsible for any import VAT and duty that may be borne. In addition, any charges for import clearance will be borne by you, the customer.

Please note that when shipping goods from Guernsey, cross border shipments may be subject to opening and inspection by customs authorities. In respect of all goods dispatched to you to an address outside of Guernsey, you are deemed to be the importer of the goods and must therefore comply with all the laws and regulations of the country into which the goods are being delivered.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Point taken.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 20:36 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
DanishDrummer skrev:
Du er da godt nok tossedum, hvis du tror, at Play.com taber penge af en bare tilnærmelsesvis relevant størrelsesorden for at få min dvd tilbage i nakken

Selvfølgelig taber de penge, for du vil jo selvfølgelig kræve betalingen tilbage for en vare du selv har nægtet at modtage. Play har uanset hvad de afkræver dig for din vare betalt en porto. Det er klart at den er indberegnet i prisen, men den indkomst forsvinder, når du beder om din betaling retur. Folk skal gøre hvad de har lyst til, men hvorfor udstille din dårlige moral offentligt? Vi er alle enige om at gebyrerne er urimelige og latterlige, men piberiet giver ingen mening.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
michmach skrev:
DanishDrummer skrev:
Du er da godt nok tossedum, hvis du tror, at Play.com taber penge af en bare tilnærmelsesvis relevant størrelsesorden for at få min dvd tilbage i nakken

Selvfølgelig taber de penge, for du vil jo selvfølgelig kræve betalingen tilbage for en vare du selv har nægtet at modtage. Play har uanset hvad de afkræver dig for din vare betalt en porto. Det er klart at den er indberegnet i prisen, men den indkomst forsvinder, når du beder om din betaling retur. Folk skal gøre hvad de har lyst til, men hvorfor udstille din dårlige moral offentligt? Vi er alle enige om at gebyrerne er urimelige og latterlige, men piberiet giver ingen mening.

Det var heller ikke planen at udstille mig selv, men jeg blev provokeret til det efter den hellige "betal ved kasse 1 og klap i"-mentalitet, jeg blev mødt af herinde, da jeg stillede et simpelt spørgsmål om, hvorvidt man kan ignorere en toldopkrævning, hvis man ikke er fuldstændig vild efter at betale 300 kr. for en dvd til 100 kr.

Hvem har desuden sagt, at jeg "selvfølgelig vil kræve pengene tilbage"? Umiddelbart er min plan at høre, om jeg kan få den byttet til en vare, der ligger under toldgrænsen, og ja, jeg har da naturligvis tænkt mig at betale 20 kr. eller hvad det har kostet dem i udgifter. Men det er jo stadig ikke tilnærmelsesvis i nærheden af de 200 kr. toldvæsenet vil have.


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
DanishDrummer. Når du køber vare fra Play som ligger over toldgrænsen, må du da vide at de kan blive taget og pålagt told. Men det er en kalkuleret risiko du har valgt at tage og derfor er det piveri af værste skuffe af 'øffe' herinde i håb om at vi andre skal klappe dig på skulderen og have ondt af dig. Det har vi ikke og hvis du dårligt har råd til mad, så lad være med at bruge dine penge på dvd'er. Især hvis det er dvd'er som du sagtens kan leve uden. ;)

Det vil svare til (helt uden sammenligning i øvrigt) at jeg kører lidt for stærkt på motorvejen, undlader at betale for en parkeringsbillet eller 'glemmer at købe billet til toget. Det er en kalkuleret risiko jeg tager og de fleste gange går den. Men fra tid til anden kan det udløse en fartbøde, parkeringsafgift eller kontrolafgift. Så 'øffer' man ikke (og slet ikke på et offentligt forum) og giver gud og hvermand skylden for sin egen dumhed. Man betaler og ser glad ud. Længere er den ikke. 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs aug 17, 2010 21:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det de belærende og hellige folk her konstant synes at glemme er, at vi faktisk skal have mulighed for at sørge for fortoldningen selv. Det er forkert at Post Danmark tager sig den frihed at opkræve så vanvittigt et gebyr uden modtagerens samtykke. Så jeg kan virkelig ikke se det forkerte i, at man engang imellem giver dem fingeren, når man hellere vil vente, i stedet for at punge ud. Play lukker ikke for salg til Danmark fordi der engang imellem ryger en forsendelse tilbage (det koster dem jo ikke noget; den aftale de har med postvæsnet inkluderer en returnering i ny og næ, og de får jo varen tilbage), og Post Danmark er, IMO, en offentlig servicevirksomhed der alligevel ikke har til formål at tjene penge.

Yderligere har bagatelgrænsen overhovedet ikke fulgt prisudviklingen, hvilket, sammen med over 100% stigning på gebyrets størrelse i de seneste par år (så omkostningerne stiger lige med 100% fra det ene år til det andet!?), giver disse vanvittige afgifter på varer som den heromtalte til sølle 100,-.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team