Bruger lige denne tråd, da det var den jeg lige kunne finde som kommer tættest på emnet.
Fik for en uges tid siden et brev fra Internationalt Postcenter om, at jeg skulle betale 338,- kr. for at få en pakke fra Guernsey udleveret på posthuset.
Det eneste jeg havde på vej var en 3-dvd boks fra The Hut, som holdt sig langt under de 80,- kr. - Så jeg skrev til dem med scan af mit kontoudtog fra The Hut, et print fra min netbank med betalingen og et link til The Hut, hvor boksen stadig kostede £5,85.
Fik et svar tilbage om, at jeg hellere måtte gå på posthuset, da det skulle være en pakke til £85, det stod der i hvert tilfælde på pakken.
Tænker så, at The Hut måtte have skrevet forkert, og at jeg hellere må få hentet den pakke, inden den ryger retur, så må jeg få The Hut til at skrive, at de har lavet en fejl, så jeg kan få mine penge tilbage.
Jeg betaler for pakken på posthuset og får den udleveret... her konstaterer jeg så at værdien er skrevet således GBP5.85.
Det er så åbenbart for svært at tyde for folkene på Internationalt Postcenter!
Har nu skrevet til dem igen og vedhæftet et par billeder, og så bedt dem om at få returneret mine penge i en fandens fart, og at de må få deres folk til at pudse brillerne, inden de sender regninger ud.
Så nu kan jeg vel vente mange uger, inden jeg får mine penge tilbage, som Internationalt Postcenter er skyld i, at jeg skal lægge ud!
Hvorfor kan de ikke gøre som tidligere, hvor man skulle indsende en kopi af fakturaen, og så kunne de frigive pakken, hvis alt var OK, og ellers ville pakken blive sendt til posthuset med den rigtige opkrævning?
Med det system de kører nu, er man næsten tvunget til at betale for pakken og så tage kampen bageter, da man med stor sandsynlighed ikke kan nå at finde en løsning med dem, inden pakken ryger retur til forhandleren. - Møgsystem!
_________________
Hilsen Lars B
De Små Runde / "I have come here to chew bubblegum and kick ass...I'm all out of bubblegum!"