DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1120 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør apr 22, 2017 9:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
warfly skrev:
Avatar666 skrev:
warfly skrev:
2. Hvor brokker jeg mig?

Check her: http://www.postdanmark.dk/da/kontakt-os ... .aspx#tab2


Mange tak, så håber vi det hjælper.

Har sporet det til at varen er købt på wish.com's danske side.

Jeg har betalt 76 kr + 28 kr i fragt. Den har jeg en kvittering på mail på.
Hvorfor postdanmark så mener værdien er 92 kr..... tja...


Ved godt Ovenstående er 1 år gammelt, men for andre som læser dette så er grænsen på 80kr altså inklusiv fragt. Dvs pris + fragt skal være 80kr eller mindre for at man slipper for told/moms/gebyr.

De 80kr er i øvrigt ikke blevet justeret i over 10 år, og dermed reelt sat ned (pga inflation)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
MiNo skrev:

Ved godt Ovenstående er 1 år gammelt, men for andre som læser dette så er grænsen på 80kr altså inklusiv fragt. Dvs pris + fragt skal være 80kr eller mindre for at man slipper for told/moms/gebyr.

De 80kr er i øvrigt ikke blevet justeret i over 10 år, og dermed reelt sat ned (pga inflation)


Nej det er ikke rigtigt, de 80kr er ikke inklusiv fragt/porto!


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Man kigger på varens værdi, og er den under 80kr, så skal den slippe igennem.
Er varens værdi over 80kr, så skal man betale moms af det fulde beløb, altså varens værdi + fragt.

Og ja det er vildt frustrerende, at denne grænse er uændret i vel nærmere 20år efterhånden.
At den så oven i købet er lavere end andre EU landes grænse er da også hul i hovedet.

EDIT: Jeg gravede lige lidt i dahf's guldgrube af oplysninger, og fandt dette indlæg, jeg selv har skrevet i nov 2007.
Dengang bekræftede en "garvet" ansat, at det er varens værdi (uden fragt) der er bestemmende for om der skal fortoldes eller ej.
Og han skrev, at grænsen på de 80kr ikke var justeret i de 12 år han havde været ansat.
Det var i 2007, så vi er efterhånden tæt på de 25år uden regulering af bagatelgrænsen (snart 22år, hvis vi forudsætter, at grænsen blev reguleret lige inden han blev ansat, det gjorde den nok næppe). :)

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 12:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Og så hedder det i øvrigt inklusive ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 13:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg tror i har ret med "80 uden Porto" men det er bare ikke sådan at få bekræftet. Der står dog, at det er varens egenværdi der tages udgangspunkt i, men så linkes der til en forordning jeg ikke kan finde rundt i.

Engang så galdt dette dokument som klart og tydeligt siger det er uden Porto: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1922531&vId=0

Jeg kan bare ikke finde en gyldig version

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Kim Dahl Kristensen skrev:
Jeg overvejer at købe rn dvd boks fra amazon.com og kan vælge shipping hvor der er inkluderet import fees deposit. Der står at de så på mine vegne betaler told. Betyder det så at jeg slipper for post nords administrationsgebyr på de 165 kr?

Hvis du kan finde boksen hos f.eks. http://www.deepdiscountdvd.com/ kan det være det er et bedre bud. De har sendt de sidste mange ordrer jeg har fået fra dem over England og virker temmelig toldsikre. Der er ingen indikation på pakken om værdi eller at den kommer fra USA. Selv returadressen er i UK.


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det er flere år siden jeg er blevet fanget på en forsendelse fra en af DirecToU-butikkerne. DVD Pacific og Wow HD er også ejet af de samme folk, og har ofte bedre priser end DDD.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Det er flere år siden jeg er blevet fanget på en forsendelse fra en af DirecToU-butikkerne. DVD Pacific og Wow HD er også ejet af de samme folk, og har ofte bedre priser end DDD.

Priserne ser umiddelbart ud til at være lidt lavere hos DDD. De tager så til gengæld penge for at sende skidtet, men har så næsten ustandseligt en eller anden rabatkupon kørende som man kan spare lidt på. Sidst var der 15% rabat hvilket i praksis, for mig, betød at portoen blev gratis. Man skal kigge sig for :)


Top
   
Indlæg: lør apr 22, 2017 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg orker kun at kigge hos Pacific og Wow før jeg bestiller :P Det plejer dog også at give mening mht. anime.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn apr 23, 2017 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Det er the shield complete series jeg vil købe. Den er ca 15 dollars biligere hos amazon.


Top
   
Indlæg: søn apr 23, 2017 11:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Hvordan kan det lade sig gøre, at vi stadig diskuterer reglerne? De har IKKE forandret sig siden mit første indlæg, som er så meget skåret ud i pap at det umuligt kan misforståes - eller det kan det jo så åbenbart godt. Men hvis man læser første indlæg, så står det sort på hvidt, hvordan pakkerne bliver behandlet. De 80 kroner er uden porto. Overstiger prisen på varen EKSKLUSIV PORTO 80 kroner indregnes portoen som en del af varens pris - og der skal derfor svares moms af portoen også. Det tager i øvrigt kun et enkelt opkald til skat at få opklaret, hvis man stadig skulle være i tvivl.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: søn apr 23, 2017 11:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Kim Dahl Kristensen skrev:
Det er the shield complete series jeg vil købe. Den er ca 15 dollars biligere hos amazon.

Og det skal være den amerikanske udgivelse? Ellers er der jo den engelske her:

https://www.amazon.co.uk/Shield-Complet ... d+complete

Der kan fås ved 3. parts forhandlere for £23.58 og opad.


Top
   
Indlæg: søn apr 23, 2017 12:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Eller streames på C-More eller Amazon (hvis man altså kan nøjes med det) :D

http://playpilot.com/dk/series/the-shield/


Top
   
Indlæg: søn apr 23, 2017 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Montag451 skrev:
Hvordan kan det lade sig gøre, at vi stadig diskuterer reglerne? De har IKKE forandret sig siden mit første indlæg, som er så meget skåret ud i pap at det umuligt kan misforståes - eller det kan det jo så åbenbart godt. Men hvis man læser første indlæg, så står det sort på hvidt, hvordan pakkerne bliver behandlet. De 80 kroner er uden porto. Overstiger prisen på varen EKSKLUSIV PORTO 80 kroner indregnes portoen som en del af varens pris - og der skal derfor svares moms af portoen også. Det tager i øvrigt kun et enkelt opkald til skat at få opklaret, hvis man stadig skulle være i tvivl.


Bare det dog også kunne klares med et enkelt opkald, at få reguleret bagatelgrænsen. :D

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man apr 24, 2017 21:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Ja den engelske udgave er ikke uncut.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1120 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team