DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 19, 2009 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Nu er det forholdsvis sjældent (efter min erfaring i hvert fald), at varer fra Play bliver snuppet af tolderne. Men jo, i princippet kan du risikere at skulle betale dansk moms + evt. told + opkrævningsgebyr til Post Danmark på 155kr hver eneste gang, du bestiller noget fra Play, der koster mere end 80kr.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man okt 19, 2009 19:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
SimonS skrev:
Citat:
Husk!! Hvis varen er sendt, så du modtager med Post Danmark, så koster det 155 kroner yderligere i opkrævning.


Hvad så, hvis man køber nogle film fra Play? Det er jo uden for EU, ikke? Vil det så sige, at man skal betale 155 kr. ekstra hver gang, man bestiller derfra? Det kan da ikke passe - kan det?

Og hvis man bestiller fra Play, om momsen så medregnet i varens pris?

Jeg er lidt forvirret. :?


Det Le Samouraï siger er korrekt.

Og forklaringen er, at Play sender fra Jersey eller Guersney, som rent toldmæssigt ikke er en del af EU.

Det er der iøvrig flere "engelske" forhandlere der gør, så man skal være vågen, og holde tungen lige i munden, når man prøver at købe film fra "England".

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: man okt 19, 2009 19:25 
Offline

Tilmeldt: fre jul 21, 2006 22:37
Indlæg: 335
155 kr. i opkrævningsgebyr er godt nok noget af et beløb at skulle betale, hvis man f.eks. bestiller en film til 100 kr.

Så er spørgsmålet jo så blot, om man ikke bare skulle bestille fra Amazon.co.uk så og så betale det ekstra lille beløb for portoen, eller om man skulle tage chancen ved Play. Hmm. :roll:


Top
   
Indlæg: tirs okt 20, 2009 12:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
SimonS skrev:
155 kr. i opkrævningsgebyr er godt nok noget af et beløb at skulle betale, hvis man f.eks. bestiller en film til 100 kr.

Så er spørgsmålet jo så blot, om man ikke bare skulle bestille fra Amazon.co.uk så og så betale det ekstra lille beløb for portoen, eller om man skulle tage chancen ved Play. Hmm. :roll:


Det kommer jo an på prisen og risikiovilligheden.

De sidste 2 gange jeg har handlet over 80 kr hos play, er jeg blevet snuppet.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg er lige faldet over en (vist nok) ny dansk side, hvor både toldregler, toldsatser og toldberegner er samlet.

Link er www.toldpriser.dk.

(bemærk bla. at der er mere end tre gange så meget told på sko som på atomreaktorer :lol:)

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2009 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Claus O. skrev:
Jeg er lige faldet over en (vist nok) ny dansk side, hvor både toldregler, toldsatser og toldberegner er samlet.

Link er www.toldpriser.dk.

(bemærk bla. at der er mere end tre gange så meget told på sko som på atomreaktorer :lol:)


Fin siden, men jeg vil nu mene, at der er fejl på den.
(som vi har diskuteret mange gange herinde).

Hvis en vare koster 79kr, og fragt 2kr, så skal man ikke betale moms og gebyr.
Hvis en vare koster 81kr og 0kr i fragt, så skal man betale moms og gebyr.

På toldpriser er der beregnet moms og gebyr, så snart det samlede beløb overstiger 80kr.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2009 9:29 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Maggerholm skrev:
Claus O. skrev:
Jeg er lige faldet over en (vist nok) ny dansk side, hvor både toldregler, toldsatser og toldberegner er samlet.

Link er www.toldpriser.dk.

(bemærk bla. at der er mere end tre gange så meget told på sko som på atomreaktorer :lol:)


Fin siden, men jeg vil nu mene, at der er fejl på den.
(som vi har diskuteret mange gange herinde).

Hvis en vare koster 79kr, og fragt 2kr, så skal man ikke betale moms og gebyr.
Hvis en vare koster 81kr og 0kr i fragt, så skal man betale moms og gebyr.

På toldpriser er der beregnet moms og gebyr, så snart det samlede beløb overstiger 80kr.

Og det er ikke nødvendigvis forkert. Jeg har tidligere her i gruppen fremlagt en del materiale der tyder på, at fragten skal regnes med, men der er helt klart oplæg til diskussion, da Skat meget behændigt undlader at komme med eksempler der omhandler varer lige under og lige over bagatelgrænsen på deres hjemmeside.
Det giver også god mening, da det ellers ville være meget nemt at omgå bagatelgrænsen ved at betale en meget høj fragtpris og en lav pris for varen og derved reelt betale varen via fragten.


I praksis foregår langt den meste toldbehandling dog tilsyneladende ved, at bagatelgrænsen regnes uden fragten.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2009 11:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Selvfølgelig skal fragten ikke regnes med i bagatelgrænsen. Bagatelgrænsen anvender varens værdi, og vi kan vel alle blive enig om at varens værdi ikke bliver større af at den blive sendt tre gange rundt om jorden, inden den bliver leveret. Pinligt at lave en hjemmeside som er så fundamentalt forkert. Når man indtaster en vare på fx 15 pund står der:

"Da den samlede pris for vare og fragt ikke overstiger Skats grænse, men overstiger Post DKs grænse, betales moms og gebyr"

:hammer: LOL


Top
   
Indlæg: fre okt 30, 2009 12:38 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Fuzhi skrev:
Selvfølgelig skal fragten ikke regnes med i bagatelgrænsen. Bagatelgrænsen anvender varens værdi, og vi kan vel alle blive enig om at varens værdi ikke bliver større af at den blive sendt tre gange rundt om jorden, inden den bliver leveret. Pinligt at lave en hjemmeside som er så fundamentalt forkert. Når man indtaster en vare på fx 15 pund står der:

"Da den samlede pris for vare og fragt ikke overstiger Skats grænse, men overstiger Post DKs grænse, betales moms og gebyr"

:hammer: LOL

Jeg ville ikke være så sikker i min sag. Prøv at find de gamle tråde frem om emnet. Specielt:
viewtopic.php?f=10&t=12549&hilit=moms
vidner om hvilket rod der i forhold til spørgsmålet.

Se også hvad Skatteministeren har svaret på et §20 spørgsmål
Citat:
Forbrugeren kan i dag toldfrit indføre pakker fra lande udenfor EU, hvis værdien af pakken, inklusiv porto, ikke overstiger 165 kr. Endvidere kan forbrugeren momsfrit indføre pakker fra lande udenfor EU, når værdien af pakken, inklusiv porto, ikke overstiger 80 kr. Pakker af en værdi på 80 kr. eller derunder bliver udleveret af Post Danmark uden formaliteter og uden opkrævning af gebyr. Når værdien overstiger 80 kr., beregner Post Danmark sig et gebyr på 55 kr. for at foretage fortoldningen.

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S2467.htm

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Indlæg: man mar 15, 2010 18:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Hvordan finder jeg ud af om jeg har en pakke under toldbehandling? Købte noget i USA til i alt 15 dollars ultimo januar, hvor de lovede levering på 8-24 arbejdsdage. Den er ikke net frem endnu og firmaet vil ikke sende nyt, før jeg har undersøgt om den er strandet i tolden...

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tirs nov 09, 2010 14:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
http://www.dr.dk/NETTV/Update/?video=%7B139c01aa-fe3d-4a82-a309-4f66858802f6%7D&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Nu skal svindel med told og afgifter stoppes. Mon de så samtidig regulerer bagatelgrænsen så den bliver tidssvarende?

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tirs nov 09, 2010 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Hende der får de sidste ord i det indslag, burde man måske lige minde om, at det netop ikke er alle varer der kan købes her i landet... :roll:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs nov 09, 2010 14:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
LarsP skrev:
http://www.dr.dk/NETTV/Update/?video=%7B139c01aa-fe3d-4a82-a309-4f66858802f6%7D&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Nu skal svindel med told og afgifter stoppes. Mon de så samtidig regulerer bagatelgrænsen så den bliver tidssvarende?


Er det svindel hvis der prisen på en ting er under 80 kr og portoen er eks 200 kr?

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
Indlæg: lør nov 13, 2010 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Bagatelgrænsen på 80 kr. er godt nok også absurd lav. Nå, men jeg køber alligevel kun ting inden for EU, da jeg ikke tør andet.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn nov 28, 2010 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 22, 2009 13:01
Indlæg: 510
Nu er det ikke just DVD'er eller andet jeg overvejer at købe, men jeg har fundet et par shorts på eBay som jeg godt kunne tænke mig at købe..

De står i 28$ og då 20$ i forsendelse til Danmark. Altså i alt ca 50$.

Men hvordan og hvorledes? Synes jeg kan finde mange forskellige regler og vejledninger på nettet - nogle siger der ikke nogle ekstra gebyrer er, hvis beløbet er under 1150 kr., andre siger der er 12% told og 25% moms.

Er der nogen der kan belyse dette for mig?

_________________
Salgsstatus: 20 forskellige dahf'ere handlet med.
Jeg hygger p.t. med min webshop http://www.bajk.dk


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 520 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team