DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
 Titel: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 21, 2003 23:54
Indlæg: 713
Geografisk sted: Midtjylland
Er der nogen der har erfaringer med denne side http://www.shopusa.com/shopusail/countries/denmark/ ?
Det lyder ret simpelt og så tager de sig at både fragt og told :D

_________________
Alex: "But what I do I do because I like to do"

Min samling: http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=H_DK


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 13:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg har benyttet det en enkelt gang hvor det fungerede fint.


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
H_DK skrev:
og så tager de sig at både fragt og told :D

Ja på den måde at det bare bliver lagt oven i prisen. Dvs. man kan ikke være heldig og slippe som man er nogle gange ved direkte leveringer.

Er vel kun interessant ved ting der ikke kan bestilles direkte hjem til Danmark, eller misforstår jeg noget?


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 16:52 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Nu har jeg bestilt et par kasser med forskellige amerikanske dagligvarer igennem ShopUSA. Nu skal det blive interessant at se hvordan det forløber. Skulle det gå nogenlunde smertefrit, så er jeg frisk på at fortsætte, for det er jo ualmindelig nemt.


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 17:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har nu set demovideoen flere gange, og fatter stadig ikke konceptet. Er det ikke bare en måde at bonge sig selv for told og moms på forhånd, og måske spare lidt på noget porto, og eventuel lidt ventetid hos PostDK's toldcenter?


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 18:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
CFN skrev:
Jeg har nu set demovideoen flere gange, og fatter stadig ikke konceptet. Er det ikke bare en måde at bonge sig selv for told og moms på forhånd, og måske spare lidt på noget porto, og eventuel lidt ventetid hos PostDK's toldcenter?

Er det ikke for at kunne købe i butikker, som normalt ikke sender til Danmark?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre nov 28, 2008 23:22 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Morbid Angel skrev:
Er det ikke for at kunne købe i butikker, som normalt ikke sender til Danmark?

Naturligvis er det grunden. For mit vedkommende har jeg købt amerikanske varer, som enten sælges til overpris i DK eller slet ikke er tilgængelige - hverken online eller i danske butikker.


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre dec 05, 2008 11:02 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Mine varer landede hos ShopUSA 3/12 og de er pakket og afsendt 4/12 og står til levering via post.dk senest 12/12 via post.dk track & trace. Jeg har betalt $60 for porto, moms og ShopUSA gebyr.

Jeg har i mellemtiden fundet en leverandør af de ting, som jeg har bestilt, men her er portoen alene $45 - så indtil videre er jeg meget tilfreds med ShopUSA.


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: fre dec 05, 2008 11:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
michmach skrev:
For mit vedkommende har jeg købt amerikanske varer, som enten sælges til overpris i DK eller slet ikke er tilgængelige - hverken online eller i danske butikker.

Nu bliver jeg jo nysgerrig, ville det være muligt som inspiration, at høre hvad du har shoppet? :-)

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: tirs dec 09, 2008 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 04, 2004 19:58
Indlæg: 2702
Til min store overraskelse blev min første bestilling gennem Shopusa leveret her til eftermiddag af postdk`s pakkepost.

Købte en buttkicker BKA-300 hos amazon.com, som jo ikke sælger elektronik til DK adresser - for $317,97 inkl. fragt til Shopusa i Virginia.
Pakken ankom hos dem mandag d. 1/12 og blev næste dag, på min ordreside sat til EST. arrvial date 8/12 men længere nede stod "Delivery Date 16/12".
Da der bare blev ved med at stå "EDI Created" når man trackede pakken, skrev jeg til dem for at høre hvornår min pakke ville blive sendt/leveret.
Til det blev der svaret, at jeg skulle regne med 16/12, men måske først den 18/12 da postdk havde juletravlt.
Stor var min overraskelse derfor, da det bankede på døren og postbudet stod med en kasse under armen :clap:

Så deres svar omkring leveringstiden var vidst ikke helt rigtigt.. Men fred være med det, når det nu blev vendt positivt.

Alt i alt inkl. told, fragt og shopdkgebyr har jeg givet 2839,- dkk for mit Buttkicker-sæt, hvor et lignende sæt hos MOTO.dk koster 7300,- dkk :loco:

Det er bestemt ikke sidste gang jeg bruger ShopUSA :thumb:


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: ons dec 10, 2008 15:08 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Jeg har lige haft besøg af et postbud med sækkevogn med mine pakker fra ShopUSA. Det tog seks dage inklusiv to overnatninger i DK (Pakkecenter København og Solrød Posthus). Hvor er det dog bare dejlig nemt.

Killalot skrev:
Nu bliver jeg jo nysgerrig, ville det være muligt som inspiration, at høre hvad du har shoppet? :-)

Primært boxed-foods som Hamburger Helper og Kraft Mac & Cheese. Ellers var der bagte chips fra Lays, Cheez Whiz, Goldfish fra Pepperidge Farm, Swedish Fish vingummi, lidt karamel M&Ms og noget afskyeligt kanel-tyggegummi til konen.


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: ons dec 10, 2008 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
KARAMEL M&Ms!? :shock:

*styrter over på shopusa.com for at bestille*

;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: søn dec 14, 2008 20:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 10, 2006 15:36
Indlæg: 761
michmach skrev:
Jeg har lige haft besøg af et postbud med sækkevogn med mine pakker fra ShopUSA. Det tog seks dage inklusiv to overnatninger i DK (Pakkecenter København og Solrød Posthus). Hvor er det dog bare dejlig nemt.


6 dage?!?!?!?!?

Det er jo ekstremt meget hurtigere end direkte leveringer?

Og så kan jeg endelig få mine Pop Tarts uden at sku' genere min kammerat i Connecticut! WOOOO!

Best tip of the year, tak til H_DK for at have nævnt siden!

_________________
There's nothing that can't be done, if we raise our voice as one.
- Michael Jackson


DAHF Salgs-rating: Billede


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: man dec 15, 2008 1:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg prøver inderligt at forstå fidusen. Hvilken produkt kategori i rullemenuen er det at slik og fødevarer går ind under? Eksempelvis vil, for 15 dollars, blandede Pop Tarts komme til at koste vanvittige 250,- at indføre, hvis man vælger "andet/andre produkter".


Top
   
 Titel: Re: Shopusa?
Indlæg: man dec 15, 2008 1:38 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
CFN skrev:
Jeg prøver inderligt at forstå fidusen. Hvilken produkt kategori i rullemenuen er det at slik og fødevarer går ind under? Eksempelvis vil, for 15 dollars, blandede Pop Tarts komme til at koste vanvittige 250,- at indføre, hvis man vælger "andet/andre produkter".

Der SKAL volumen på. Jeg gav eksempelvis "kun" 80 dollars for to store kasser med madvarer. Så med mindre du vil rykke et par kasser Pop Tarts, så er ShopUSA ikke måden at få dine Pop Tarts.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team