DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors jul 10, 2008 11:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 21:39
Indlæg: 478
Geografisk sted: Søborg
Efter at have fået et ordentligt toldsmæk er man blevet lidt forsigtig med, hvor man handler!
Amazon.co.uk har indtil videre været en af de sikre, da de har sendt fra UK, men efter at have lavet en større ordre i går aftes, opdager jeg pludselig, at der ved næsten alle skiverne står:

"Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant."

I den uddybende tekst står der så, at leverandøren er Indigostarfish.com, som er en Jersey-baseret forhandler :nono:

I teksten står der godt nok, at det er forsendelser til UK.
Nogen der ved, om det betyder, at man kan være sikker på, at forsendelser til DK fortsat sendes fra UK og ikke fra Jersey?

_________________
DAHF-rating: Billede

Billedkvalitet på HD-udgivelser - Website med vurdering af billedkvaliteten på blu-rays mv.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 12:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Det lyder, som om du har købt gennem Amazon Marketplace?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 21:39
Indlæg: 478
Geografisk sted: Søborg
Le Samouraï skrev:
Det lyder, som om du har købt gennem Amazon Marketplace?


Ja, det skulle man tro ik', men næh, nej. Se fx There Will Be Blood

http://www.amazon.co.uk/There-Will-Be-B ... 382&sr=8-1

Lige under "You save" står:
"Availability: In stock. Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why)"
og hvis du klikker på "Why" står det med, at den leveres af Indigostarfish.com på Jersey.

Først længere nede kommer linket til markedspladsen:
"7 used & new available from £15.98"

Jeg kan tilføje, at jeg har spurgt Amazon.uk om det samme og fået følgende svar, som blot bidrager til forvirringen:

"Amazon.co.uk and our merchants, including Indigostarfish.com, always comply in every respect with the laws and regulations that govern the activities that we undertake.

Please note:

* Customs duty will not be charged.
* Import VAT is charged if the value of the goods is €22 (£18)2 and over.
* Excise duty is charged for some goods eg alcohol and tobacco.

A customer ordering an item from Indigostarfish.com is considered the importer of record and the products imported to the UK are generally liable to UK import VAT, payable by the importer. However there are special tax and customs regulations that exempt deliveries of 'low value' goods (with a total value below GBP 18) from import VAT. You can find further information regarding VAT exemption through the following link:

http://customs.hmrc.gov.uk/channelsPort ... e=document

Thank you for your interest in Indigostarfish.com on Amazon.co.uk."

I ovenstående står, at jeg skal betale "Import VAT" ved ordrer over £18. Hvis man derimod følger det viste link, så står der, at man IKKE skal betale Import VAT, hvis man bestiller fra et EU-land.

Så er spørgsmålet om

1) supporteren ikke har læst min mail ordentligt, hvor det fremgår, at jeg kommer fra et EU-land

eller om

2) man - selv om man kommer fra et EU-land - alligevel skal betale "Import VAT", hvis varen leveres via Indigostarfish.com.

Og så er vi tilbage ved Start. :(

_________________
DAHF-rating: Billede

Billedkvalitet på HD-udgivelser - Website med vurdering af billedkvaliteten på blu-rays mv.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
Jersey er uden for EU så det ser ud til at man skal betale som ved andre kanal ø selskaber - surt.
Jeg køber kun ved Amazon.co.uk, hvis der er Amazon.co.uk selv der er sælger.
Så står der ved mig "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." under hver item.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 21:39
Indlæg: 478
Geografisk sted: Søborg
Rode skrev:
Jersey er uden for EU så det ser ud til at man skal betale som ved andre kanal ø selskaber - surt.
Jeg køber kun ved Amazon.co.uk, hvis der er Amazon.co.uk selv der er sælger.
Så står der ved mig "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." under hver item.


Hvis jeg putter "There Will Be Blood", i indkøbskurven og fortsætter mod køb, så står der også "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." under den, selvom den angiveligt bliver sendt fra Jersey?!?! :?

Jeg køber også altid kun dem Amazon.co.uk selv sælger aht. told, og det er ikke meget mere end end måned siden, jeg sidste købte, og der lagde jeg ikke mærke til noget med en Jersey-leverandør. Det hele kom også sammen i en Amazon-æske.

_________________
DAHF-rating: Billede

Billedkvalitet på HD-udgivelser - Website med vurdering af billedkvaliteten på blu-rays mv.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 15:33 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
stone skrev:
Jeg køber også altid kun dem Amazon.co.uk selv sælger aht. told, og det er ikke meget mere end end måned siden, jeg sidste købte, og der lagde jeg ikke mærke til noget med en Jersey-leverandør. Det hele kom også sammen i en Amazon-æske.

Hvis du trykker på "Why" står der:
Kode:
If you order an item that is messaged as being sold by Amazon's Preferred Merchant for dispatch to anywhere other than the UK, you are placing your Order with Amazon.co.uk. This will be subject to Amazon.co.uk's terms and conditions, and the appropriate VAT charges for the destination country will be added to the cost of the order. 


Det er jo umiddelbart klar snak. Dvs. alt er som normalt med at der lægges forskellen mellem den danske og engelske moms til og sendes fra England.
Om det så er sådan i praksis?

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 16:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
stone skrev:
Rode skrev:
Jersey er uden for EU så det ser ud til at man skal betale som ved andre kanal ø selskaber - surt.
Jeg køber kun ved Amazon.co.uk, hvis der er Amazon.co.uk selv der er sælger.
Så står der ved mig "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." under hver item.


Hvis jeg putter "There Will Be Blood", i indkøbskurven og fortsætter mod køb, så står der også "Sold by: Amazon EU S.a.r.L." under den, selvom den angiveligt bliver sendt fra Jersey?!?! :?

Jeg køber også altid kun dem Amazon.co.uk selv sælger aht. told, og det er ikke meget mere end end måned siden, jeg sidste købte, og der lagde jeg ikke mærke til noget med en Jersey-leverandør. Det hele kom også sammen i en Amazon-æske.


Så burde det self. være Amazon selv der er sælger, det er Indigostarfish.com jeg går ud fra sender fra Jersey, som de fleste andre UK forhandlere.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 21:39
Indlæg: 478
Geografisk sted: Søborg
MortenB skrev:
stone skrev:
Jeg køber også altid kun dem Amazon.co.uk selv sælger aht. told, og det er ikke meget mere end end måned siden, jeg sidste købte, og der lagde jeg ikke mærke til noget med en Jersey-leverandør. Det hele kom også sammen i en Amazon-æske.

Hvis du trykker på "Why" står der:
Kode:
If you order an item that is messaged as being sold by Amazon's Preferred Merchant for dispatch to anywhere other than the UK, you are placing your Order with Amazon.co.uk. This will be subject to Amazon.co.uk's terms and conditions, and the appropriate VAT charges for the destination country will be added to the cost of the order. 


Det er jo umiddelbart klar snak. Dvs. alt er som normalt med at der lægges forskellen mellem den danske og engelske moms til og sendes fra England.


Det har du ret i. Underligt at Amazon-supporteren ikke giver dette svar, men faktisk svarer det modsatte?!

Citat:
Om det så er sådan i praksis?


Jeg har nu forsøgsvis bestilt et par "native-Amazon"-skiver og en enkelt "Jersey/Indigostarfish-Amazon"-skive i en og samme ordre, så ser jeg, hvad der sker, og om man måske bliver klogere af de medfølgende Told-oplysninger.

_________________
DAHF-rating: Billede

Billedkvalitet på HD-udgivelser - Website med vurdering af billedkvaliteten på blu-rays mv.


Top
   
Indlæg: tors jul 10, 2008 19:55 
Jeg har aldrig fået en forsendelse fra amazon.uk sendt fra Jersey (+100 forsendelser). Det hænder derimod, at de sendes fra Tyskland (Staufenberg) - ofte med DHL.

I tilfældet med den BD-disc står der også klart, at det er forsendelser til UK, som sendes fra den foretrukne forhandler (Jersey). Don't worry!


Top
   
Indlæg: fre jul 11, 2008 19:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man sep 03, 2007 21:39
Indlæg: 478
Geografisk sted: Søborg
martin-faroe skrev:
Jeg har aldrig fået en forsendelse fra amazon.uk sendt fra Jersey (+100 forsendelser). Det hænder derimod, at de sendes fra Tyskland (Staufenberg) - ofte med DHL.

I tilfældet med den BD-disc står der også klart, at det er forsendelser til UK, som sendes fra den foretrukne forhandler (Jersey). Don't worry!


Ja, og det står jo også under "Why" i det citat, som MortenB fandt frem, at ved forsendelser til andet end UK, indregnes den relevante afgift i prisen af Amazon, så jeg er efterhånden også overbevist om, at man fortsat trygt kan handle hos dem uden fare for ekstra gebyrer og told.

_________________
DAHF-rating: Billede

Billedkvalitet på HD-udgivelser - Website med vurdering af billedkvaliteten på blu-rays mv.


Top
   
Indlæg: lør maj 14, 2011 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Kom der en afklaring på denne?
Jeg har selv lige købt 2 iPad cases som jeg nu er kommet i tvivl om.

På min ordrebekræftelse står der:
"Sold by: Amazon EU S.a.r.L."

Mens der på selve produktets side står:
"In stock. Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why?)"

Det er denne her jeg har købt 2 af:
http://www.amazon.co.uk/Belkin-F8N277CW ... omputers_3

Er der nogen der ved om der kommer told på min forsendelse eller ej? :-)


Top
   
Indlæg: lør maj 14, 2011 10:50 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Bechmann skrev:
Kom der en afklaring på denne?
Jeg har selv lige købt 2 iPad cases som jeg nu er kommet i tvivl om.

På min ordrebekræftelse står der:
"Sold by: Amazon EU S.a.r.L."

Mens der på selve produktets side står:
"In stock. Items for dispatch to UK will be sold by Amazon's Preferred Merchant. (Why?)"

Det er denne her jeg har købt 2 af:
http://www.amazon.co.uk/Belkin-F8N277CW ... omputers_3

Er der nogen der ved om der kommer told på min forsendelse eller ej? :-)


Der kommer ikke told på. Du vil betale differencen mellem dansk moms og britisk VAT (eller hvordan det nu er), når du gennemfører ordren. Når jeg køber ved Amazon er de fleste varer fra Amazon EU S.a.r.L eller Indigostarfish.


Top
   
Indlæg: lør maj 14, 2011 11:35 
Offline

Tilmeldt: fre apr 11, 2003 1:01
Indlæg: 7756
Geografisk sted: No longer here
Som der også tydeligt står beskrevet, så gælder det jo kun for varer sendt til kunder i UK, så der er ingen ko på isen.


Top
   
Indlæg: lør maj 14, 2011 18:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Alle tiders. Så er jeg mere rolig. Tak for det :thumb:


Top
   
Indlæg: ons aug 10, 2011 18:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 02, 2003 1:01
Indlæg: 2767
Nu er jeg kommet i tvivl om, jeg risikerer told ved at købe denne vare på amazon.co.uk:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003Y2YTEE/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&m=A1PXICDVMIK7U5

Jeg hæfter mig ved "Dispatched from and sold by Fotodiox Inc. USA."


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team