DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 21:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 02, 2008 16:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Nu modtog jeg i dag min første film i denne omgang fra Seondspin.com fra ders vanvittige 20%rabat + Free Shipping Extravaganza..

Ved ikke om det har været oppe at vende før, men jeg fik lige en tanke..

Værdien på pakken er angivet på de udenpå klistrede papirer til værende 32,97$ - altså OVER told-grænsen. Det til trods for at jeg kun har givet 14$ plus det løse for filmen og dermed altså UNDER de 80kr, hvilket iøvrigt samtlige af mine ca. 16-17 ordrer er. Og så tænker jeg:

HVIS Told & Skat nu får fingrene i lad os da bare sige hver og een pakke fordi værdien er angivet til 32,97$ og den så bliver tilbageholdt på toldcenteret indtil man har bevist den reelle værdi, risikerer man så ikke at skulle betale det svinagtige Post Danmark gebyr på 150kr pr. gang pr. toldbehandling uanset om der skal told på eller ej ? Fik lige en ubehagelig koldsveds tanke... Forudsagt selvfølgelig at pakker IKKE kommer til landet på samme tid..

In worst case scenario ville jeg da godt ønske at de beholder samtlige pakker og kun opkræver eet gebyr...

Nuvel, ved godt at de er afsendt som "svenskere" men alligevel....De KAN snuppes i tolden og så har vi evt. balladen.

Er jeg galt på den her eller hur, og hvorfor dælen skal de partout angive værdien til de der 32$ ? :?


Senest rettet af Henriksen tors apr 03, 2008 20:54, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 18:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
huuuh ha...det håber jeg sgu ikke at de gør. Jeg har 27 enkelte pakker på vej, alle under 80,- i værdi.
Jeg får det pludseligt rigtigt dårligt ved tanken om at de er påklæbret en værdi på $32.
Hvis man så yderliger skal til at kommunikere med post dk omkring den reele værdi og samtidigt får et smæk på 150,- pr pakke/brev....

:shock:

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 18:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 13, 2007 22:45
Indlæg: 618
Geografisk sted: 8000 - Århus C
Jeg modtog 2 film i dag, og jeg mener at det var den rigtige værdi der stod på toldbrevet?.. Tror muligvis bare der har været en fejl med toldbrevet i din.
Ellers så står den rigtige værdi du har givet for dem inde i selve pakken i hvert fald - så er det vel bare at pakke den op mens posten ser på det, og fremvise kvitteringen der ligger sammen med filmen?

_________________
Ih ha, man er jo næsten nød til at have en signatur hvis man skal fremvise sin DVDsamling, samt sit lille Billede logo


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
JacobHL skrev:
Jeg modtog 2 film i dag, og jeg mener at det var den rigtige værdi der stod på toldbrevet?.. Tror muligvis bare der har været en fejl med toldbrevet i din.
Ellers så står den rigtige værdi du har givet for dem inde i selve pakken i hvert fald - så er det vel bare at pakke den op mens posten ser på det, og fremvise kvitteringen der ligger sammen med filmen?

Det hjælper ikke noget postbuddet er kun bud og må ikke udlevere forsendelsen uden at du betaler, det er told & skat du skal kæmpe med, hvis de opkræver uretmæssigt.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 18:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
JacobHL skrev:
Jeg modtog 2 film i dag, og jeg mener at det var den rigtige værdi der stod på toldbrevet?.. Tror muligvis bare der har været en fejl med toldbrevet i din.
Ellers så står den rigtige værdi du har givet for dem inde i selve pakken i hvert fald - så er det vel bare at pakke den op mens posten ser på det, og fremvise kvitteringen der ligger sammen med filmen?


Der lå ganske vidst en seddel inden i, men uden nogen form for pris...


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Hvor mange har egentlig modtaget pakket der er gået via Sverige?

Selv er alle mine gået via Sverige, hvor for beløbstørrelsen er irrelevant.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 19:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Gromit skrev:
Hvor mange har egentlig modtaget pakket der er gået via Sverige?

Selv er alle mine gået via Sverige, hvor for beløbstørrelsen er irrelevant.

Alle mine har også det svenske postklistermærke på :thumb:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Svensk postklistermærke, ja - men afsenderinformationen har på alle mine være California, USA.

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 20:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jul 09, 2007 10:26
Indlæg: 882
Geografisk sted: Aalborg
Hvornår har i bestilt? bestilte mine d. 20 og de blev afsendt d. 22. Ved god der står 1-3 uger, men ihhhh jeg vil have mine film nu :S


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 20:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
roennow skrev:
Hvornår har i bestilt? bestilte mine d. 20 og de blev afsendt d. 22. Ved god der står 1-3 uger, men ihhhh jeg vil have mine film nu :S


15 dage har det taget for min bestilling i dag at nå frem...


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 21:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Jeg har modtaget 2 i dag, afsendt den 17.03.

De har så overhalet et par forsendelser fra den 16.03 (som ikke er dukket op endnu) på vejen over Atlanten. :)

I de kommende dage regner jeg med at posten fylder min postkasse til bristepunktet ;)

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: ons apr 02, 2008 21:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Gud ved om de Mafia-Toldere læser med herinde og begynder at snuse i de secondspin-pakker ???

Gad godt en 100% afklaring om, at når de er svensker-stemplet at så er der INGEN fare. Og var det ikke for landets mest bundskrabende firma (Pest DK) så var der jo heller ingen bekymringer... Men nej nej... De skal så lige have de berømte 150kr for at være mellemled i noget de INTET skal have med at gøre andet end at levere varen. Det firma kræver jo penge ind til højre og venstre og deres service bliver jo så omvendt proportionelt ekstremt ringere og ringere på mange punkter... (Her udenfor Aalborg er de dog vældigt flinke og service-mindede - og kender da ihvertfald EEN Dahf,er der selv er post i Aalborg, og Faceman kan vi sgu være stolte af 8) )

Nogen der ved noget mht. svensker-stemplet ?


Top
   
Indlæg: tors apr 03, 2008 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Kip James skrev:
Gad godt en 100% afklaring om, at når de er svensker-stemplet at så er der INGEN fare.

Jeg har fået nuppet en pakke fra dvdpacific der var "svensker-stemplet" så der ER altså fare :)


Top
   
Indlæg: tors apr 03, 2008 13:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 22, 2004 10:27
Indlæg: 749
Geografisk sted: 127.0.0.1
Billede

_________________
Xbox360 tag: hei1001
MyDVDs
DAHF-Rating Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 03, 2008 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Hehe...Så har jeg måske en forklaring på de 32,67$ der på underlig vis stod på mine vedhæftede papirer..

Jeg kiggede lige en ekstra gang på papirerne, og modtageren herpå er IKKE mig, men derimod en Giles Capdet i Bordeaux i Frankrig :shock: 8)

Så der må altså være sket en bette kage over i pakkeriet hos secondspin. Adresse-label på kassen var ganske rigtigt til mig, og filmen inden i
var også een af de først bestilte, men som sagt, Customs Declaration/Dispatch Note papirerne er altså til en franskmand.

Så mon ikke vi kan ånde lette op hist og her, medmindre de virkelig har lavet en god gang i ged i et hav af ordre sedler ;)

Men i andre kan da lige give en melding når i modtager fra secondspin og lige tjekke modtager-adressen på papirerne...


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team