DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 09, 2008 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg kan lige kapre denne tråd til et spørgsmål ang. Second Spin.

Skriver de værdien af varen eller værdien af varen inkl. porto på pakkerne?

Jeg vil ikke risikere, at skulle betale for en vare der er under toldgrænsen, bare fordi postvæsenet har snuppet pakken "i god tro" :)


Top
   
Indlæg: tors apr 10, 2008 7:35 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Michael W. skrev:
Jeg kan lige kapre denne tråd til et spørgsmål ang. Second Spin.

Skriver de værdien af varen eller værdien af varen inkl. porto på pakkerne?

Jeg vil ikke risikere, at skulle betale for en vare der er under toldgrænsen, bare fordi postvæsenet har snuppet pakken "i god tro" :)


Den betalte pris for varen (som de skal jf. amerikansk lov). Og tolden kan aldrig være i god tro. Der ligger mindst 6 kopier af toldsedlen uden på pakken med alle data ;)

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: tors apr 10, 2008 16:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Pede skrev:
Den betalte pris for varen (som de skal jf. amerikansk lov).


Det lyder godt.

Jeg har nemlig været udsat for, at det uhyrlige gebyr er kommet oveni en pakke fra Australien, hvor selve varen var under toldgrænsen, men værdien på pakken var skrevet med portoen inkl. Og der var åbenbart ikke noget at gøre, for selvom det kun er varens værdi der gælder, så var den blevet fortoldet "i god tro" :)


Top
   
Indlæg: tirs apr 15, 2008 8:36 
Offline

Tilmeldt: man jan 02, 2006 9:37
Indlæg: 750
Geografisk sted: Skanderborg
Da jeg åbnede min Underworld Evolution Blu-ray dvd var den tom !!! :shock:

Nogen der har oplevet det ????

Jeg kontaktede dem, og der er allerede en ny på vej. Så ingen problem der !!


Top
   
Indlæg: tirs apr 15, 2008 12:51 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Kallefrank skrev:
Da jeg åbnede min Underworld Evolution Blu-ray dvd var den tom !!! :shock:

Nogen der har oplevet det ????

Jeg kontaktede dem, og der er allerede en ny på vej. Så ingen problem der !!


Jep, min smackdown vs raw 2006 til psp var også tom. Der spurgte de om nummeret på den person, der havde QA'et forsendelsen, og så sendte de en ny.

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 23, 2003 1:01
Indlæg: 1081
Geografisk sted: Roskilde
Har nu modtaget min første pakke fra secondspin, og er lidt chokeret over at sælger pirat dvd'er.

Modtog D.A.R.Y.L. + en 5 andre film som var i god nok stand.

BilledeBillede


Mvh : Thomas

_________________
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know." / Capt. Geoffrey T. Spaulding.


Senest rettet af BLiTZ tors okt 16, 2008 11:40, rettet i alt 5 gange.

Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 19:09 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Skriv til dem, så sender de dig en ny.

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 19:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 23, 2003 1:01
Indlæg: 1081
Geografisk sted: Roskilde
Ok, det prøver jeg, det er sådan en asiatisk pirat kopi de sendte mig, skal jeg bare skrive det til dem ?

Nu er det første gang jeg prøvede at handle med dem, efter jeg så at en masse hernde havde god erfaring med dem.

Tak for hjælpen.

_________________
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know." / Capt. Geoffrey T. Spaulding.


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 19:21 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
BLiTZ skrev:
Ok, det prøver jeg, det er sådan en asiatisk pirat kopi de sendte mig, skal jeg bare skrive det til dem ?

Nu er det første gang jeg prøvede at handle med dem, efter jeg så at en masse hernde havde god erfaring med dem.

Tak for hjælpen.


Skriv til dem, at du ikke er tilfreds med kvaliteten på filmen, og at du mener det er en pirat kopi. Jeg er villig til at satse penge på, at de sender dig en ny kvit og frit. Jeg har aldrig hørt om folk der skulle sende noget retur, så det koster bare 2-3 ugers ekstra ventetid. Med den omsætning de har, kan man ikke rigtigt klandre dem for, at den smutter en gang imellem. Med de fragtpriser er det næppe yale studerende, der står og pakker kasserne. :lol:

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: ons okt 15, 2008 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 23, 2003 1:01
Indlæg: 1081
Geografisk sted: Roskilde
Pede skrev:
BLiTZ skrev:
Ok, det prøver jeg, det er sådan en asiatisk pirat kopi de sendte mig, skal jeg bare skrive det til dem ?

Nu er det første gang jeg prøvede at handle med dem, efter jeg så at en masse hernde havde god erfaring med dem.

Tak for hjælpen.


Skriv til dem, at du ikke er tilfreds med kvaliteten på filmen, og at du mener det er en pirat kopi. Jeg er villig til at satse penge på, at de sender dig en ny kvit og frit. Jeg har aldrig hørt om folk der skulle sende noget retur, så det koster bare 2-3 ugers ekstra ventetid. Med den omsætning de har, kan man ikke rigtigt klandre dem for, at den smutter en gang imellem. Med de fragtpriser er det næppe yale studerende, der står og pakker kasserne. :lol:


Ok, det gør jeg, tak for hjælpen, lå flad over den sidste kommentar. :lol:

_________________
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know." / Capt. Geoffrey T. Spaulding.


Top
   
Indlæg: tirs apr 17, 2012 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Mine nylige erfaringer: Jeg har de seneste uger modtaget 4 forsendelser fra Secondspin, bl.a. bestilt under 1. april-kampagnen. Den ene af de fire er blevet snuppet af Post.dk (221 kr i bøde), men en anden muligvis har ligget under toldgrænsen (lidt afhængig af den anvendte kurs). Dvs. at en ud af tre eller måske en ud af fire er blevet snuppet.

Alle 4 er sendt på nøjagtig samme måde via Tyskland, hvilket fremgår af en lille ekstra mærkat, som er påklistret boksen. Men det fremgår samtidig også klart og tydeligt af forsendelsen, at "Country of origin of goods" er USA. Værdien er også angivet som USD. Beløbet, som er angivet uden på, svarer til varernes normale pris fratrukket voucherrabat og porto.


Senest rettet af hitchcock.dk tirs apr 17, 2012 11:45, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs apr 17, 2012 10:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Auch, det lyder ikke godt Martin. :?

Jeg troede ellers at SecondSpin var blevet næsten toldsikkert baseret på tilbagemeldinger bla. fra BLiTZ. Så er jeg glad for, at jeg holdt mig i skindet sidst de lokkede med rabat.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs apr 17, 2012 11:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har en vigtig rettelse. I mit indlæg kom jeg fejlagtigt til at skrive "Dvs. at en ud af tre eller måske en ud af fire er gået igennem."

Det korrekte er (heldigvis!) "Dvs. at en ud af tre eller måske en ud af fire er blevet snuppet."
Det er rettet nu.

Jeg har i øvrigt en anden lidt underlig oplevelse med Secondspin, som jeg vender tilbage til.


Top
   
Indlæg: tirs apr 17, 2012 13:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre maj 23, 2003 1:01
Indlæg: 1081
Geografisk sted: Roskilde
Jeg bestilte over 2 gange ved deres 1 april kampagne, og det var 2 forholdsvis store pakker jeg modtog, og de røg igennem uden problemer, så måske har jeg bare været heldig, men jeg vil da bestille der igen, indtil jeg måske bliver snuppet af pest.dk.

_________________
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know." / Capt. Geoffrey T. Spaulding.


Top
   
Indlæg: ons maj 09, 2012 20:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg lovede tidligere at vende tilbage med et lille problem, jeg har oplevet med Secondspin (eller en sjov episode, alt efter hvordan man ser på det!). Jeg bestilte for et stykke tid siden nogle noir-titler hos dem, men det gik desværre ikke så godt. Jeg bestilte Pursued (1947), Dark City (1950) og The Thief (1952).

I stedet modtog jeg Pursued (2004), Dark City (1998) og Ladron (2010)! Jeg er ikke i tvivl om, hvad jeg har bestilt (og betalt for), da det bl.a. fremgår af det beløb, der er trukket fra mit kort. Dark City (1950) kostede nemlig 12,99, som jeg har betalt (minus evt. voucher), mens Dark City (1998), som jeg har modtaget, kun kostede 3,99.

Jeg beklagede mig selvfølgelig, og efter en del venten fik jeg pengene retur for den fejlagtige Dark City, da de ikke længere kunne skaffe den, jeg havde bestilt. Pursued og The Thief ville de sende igen i de rigtige udgaver.

Men minsandten om jeg ikke fik Pursued (2004) og Ladron (2010) endnu en gang! Efter endnu en gang brok fik jeg pengene retur for Pursued, da den ønskede 1947-udgave nu heller ikke kunne skaffes. The Thief ville de så sende for 3. gang. Den er endnu ikke modtaget, men jeg bliver ikke overrasket, hvis jeg får 2010-filmen for tredje gang. I mellemtiden vokser samlingen af ikke-bestilte titler:

Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team