DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs apr 16, 2024 23:57

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 405 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 527 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 01, 2009 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
hitchcock.dk skrev:
Dette er egentlig ikke et spørgsmål, men en bemærkning, som måske kan være relevant for andre.

Da jeg har en stor interesse i film fra Norden, køber jeg mange sådanne film - især fra CDON. Men det har tit undret mig, at deres udvalg er så begrænset på deres danske site i forhold til deres svenske (hvorfor har de fx ikke Englegård-filmene på BD på deres "danske site"?). Men efter at have kontaktet kundeservice fik jeg det overaskende og glædelige svar, at alle de titler, der er tilgængelige på cdon.se i princippet kan gøres tilgængelige på cdon.dk ved et snuptag. Kundeservice vil sørge for, at de titler, jeg har foreslået, bliver tilgængelige på cdon.dk, bl.a. Englegård på BD. Så må vi se om det virker...

Og hvis I andre sidder inde med lignende ønsker, burde I også kunne få kundeservice til at opfylde dem.

Til sidst skal det siges, at der selvfølgelig findes andre svenske forhandlere - ofte med en bedre pris - men derfor gør det ikke noget, at CDON også er med på banen!

Jeg har fået mange norske film på den måde, egentlig så ligger CDOn i sverige og sender både til Norge og Danmark fra Sverige,så filmene må jo være på deres centrale lager.


Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: søn nov 01, 2009 21:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Morbid Angel skrev:
Jeg har fået mange norske film på den måde, egentlig så ligger CDOn i sverige og sender både til Norge og Danmark fra Sverige,så filmene må jo være på deres centrale lager.

Ja, men man skulle tro, at en internetbutik lever af at sælge så mange varer som muligt! Det er lidt underligt, at man skal spørge CDON pænt om lov før man som dansker kan købe dvd'er fra Norge, Sverige og Finland. Det burde være standard! Men jeg er da glad for, at de er til at tale med. Der er ufattelig mange nordiske titler, som ellers er svære at skaffe, men tilgængelige på cdon.se. Den finske film Kuutamolla ville jeg fx gerne eje (den er instrueret af Aku Louhimies - ham med Levotomat), men jeg kan ikke finde nogen billige forhandlere ud over cdon.se.

Specielt med hensyn til norske udgivelser er det godt, at det er muligt at bestille fra CDON. Det kan være problematisk og dyrt at bestille fra Norske forhandlere, da Norge jo ligger uden for EU.


Top
   
Indlæg: ons nov 04, 2009 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
I dag kom der endnu et svar fra CDON:
Citat:
Mange af de film som ligger på den Svenske og Norske side har vi valgt at ikke automatisk overføre da de i mange tilfælde ikke er specielt velegnede for salg i DK. F.eks. kan der i nogle tilfælde mangle undertekster og så videre.

Men vi flytter så klart dem som kunder vil købe. Og de titler som du henviser til i dette case skal være overført til CDON.DK. Du bør kunne finde dem på hjemmesiden.


Ja, samtlige film, jeg har ønsket, er blevet lagt op på det danske site, bl.a. disse:
Änglagård (Blu-Ray)
Änglagård - Andra Sommaren (Blu-ray)
Kuutamolla af Aki Louhimies

Også nogle andre ting, jeg har ønsket, er blevet lagt op. :thumb:

Enkelte ting er billigere andre steder (fx hos Megastore), men CDON er et godt alternativ at have i baghånden - ikke mindst pga. deres mange kampagner (fri fragt, gavevouchers osv.). Super service!


Top
   
Indlæg: tirs dec 11, 2012 16:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 23, 2010 14:45
Indlæg: 2085
Geografisk sted: The road
Jeg oplever lidt problmer med minbetaling hos CDON.

Jeg får følgende besked efter at jeg har indtastet kortoplysninger.

Citat:
Kortbetalingen gik ikke igenne.Kontrollér venligst dine oplysninger og forsøg igen.

Noget gik galt med betalingen. Prøv venligst igen, eller vælg en anden betalingsmetode, eller kontakt kundeservice for mere information.


Det virkede fint mandag morgen og problemet opstod først mandag eftermiddag (og er der stadig).

Jeg har selvfølgelig skrevet til CDON, men tænklte at der mpske var nogen her som havde oplevet det og kunne sige om det måske er en selvforskyldt fejl.

Det skal siges at jeg sagtens kan bruge kort andre steder

_________________
Årets Film 2012
Alle film set i 2013
Alle film set i 2012


Top
   
Indlæg: tirs dec 11, 2012 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
wigant skrev:
Jeg oplever lidt problmer med minbetaling hos CDON.

Jeg får følgende besked efter at jeg har indtastet kortoplysninger.

Citat:
Kortbetalingen gik ikke igenne.Kontrollér venligst dine oplysninger og forsøg igen.

Noget gik galt med betalingen. Prøv venligst igen, eller vælg en anden betalingsmetode, eller kontakt kundeservice for mere information.


Det virkede fint mandag morgen og problemet opstod først mandag eftermiddag (og er der stadig).

Jeg har selvfølgelig skrevet til CDON, men tænklte at der mpske var nogen her som havde oplevet det og kunne sige om det måske er en selvforskyldt fejl.

Det skal siges at jeg sagtens kan bruge kort andre steder


Jeg oplevede det samme i går. Ventede 5 minutter, og prøvede igen, og så gik betalingen igennem. Jeg har gennemført en betaling i dag også - uden problemer.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 18, 2012 18:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Hvis man går ind på Trustpilot eller på CDONs egen Facebook-side, så er der utrolig meget brok over dem for tiden.

Det genkender jeg overhovedet ikke fra mine egne oplevelser med dem - hvis jeg har fået en beskadiget vare fra CDON har jeg kontaktet dem via hjemmesiden og de har sendt en erstatningsvare, link til returlabel (så man ikke skal betale porto) og en rabatkode som plaster på såret.

Det samme gælder, hvis de har leveret en forkert vare (eller to) - det kan jo smutte - så er der heller ingen problemer.

CDON kan jo ikke gøre for langfingrede medarbejdere ved postvæsenet, dårlig behandling af pakkerne i leveringsprocessen eller et overforsigtigt betalingssystem (DIBS).

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs dec 18, 2012 22:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Har heller ikke haft problemer med CDON og synes faktisk de gør det rigtigt godt. :)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
Indlæg: tirs dec 18, 2012 23:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
Silver Surfer skrev:
Har heller ikke haft problemer med CDON og synes faktisk de gør det rigtigt godt. :)


Det er bare spændende om de kan blive ved, der er da ikke nogen der kan leve af at smide 50,- rabatkoder ud i de mængder de kører med for tiden :shock:

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: ons dec 19, 2012 0:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
odgaard skrev:
Silver Surfer skrev:
Har heller ikke haft problemer med CDON og synes faktisk de gør det rigtigt godt. :)


Det er bare spændende om de kan blive ved, der er da ikke nogen der kan leve af at smide 50,- rabatkoder ud i de mængder de kører med for tiden :shock:

Fra 5.20 i dette omslag snakker aktiestrateg Jon Abakka om CDON (ganske interessant):

Børsen om CDON


Og som jeg skrev i Tilbud hos CDON-tråden:

njhansen skrev:
Det skal nok ses som "lokkemad" - de får en stak nye kunder og tilfredse gamle kunder, der sikkert smider lidt ekstra i indkøbskurven til fuld pris og måske vender tilbage på et andet tidspunkt.

Man skal også tænke på, at CDON er en af de største butikker i Norden, så de kan købe tingene en del billigere ind end andre mindre butikker. De taber noget på varerne i julekalenderen, men det bliver tjent ind andre steder.

De har pga. deres størrelse, ligesom Amazon, specielle aftaler med postvæsenet og det giver en del fordele i forhold til mindre internetbutikker.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Total off-topic, men det her er den mest læste tråd for tiden!

Nogen der kan tjekke om Home Alone BDen indeholder kommentarsporet?


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Fritte skrev:
Total off-topic, men det her er den mest læste tråd for tiden!

Nogen der kan tjekke om Home Alone BDen indeholder kommentarsporet?


Iflg. DVDCompare er audiokommentaren på Blu-rayen med danske undertekster.

http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=13758

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: fre dec 21, 2012 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Danke skøn!

Back to you Bob!


Top
   
Indlæg: søn dec 23, 2012 11:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
ImpulzE skrev:
Dagens låge.
Billede


Kan man skrive sig selv på som modtager og bruge sin resistrerede mail hos cdon, eller er det ikke tilladt? Kan ikke se det i deres gavekort regler.

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
Indlæg: søn dec 23, 2012 11:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør nov 01, 2003 21:26
Indlæg: 1699
Geografisk sted: Nordjylland
morfar skrev:
Kan man skrive sig selv på som modtager og bruge sin resistrerede mail hos cdon, eller er det ikke tilladt? Kan ikke se det i deres gavekort regler.


Det kan man godt, det gjorde jeg hvert fald sidste år.

_________________
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870


Top
   
Indlæg: søn dec 23, 2012 11:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Jeg har i alt fald prøvet - nu mangler jeg bare at modtage en rabatkode.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 405 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 527 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team