CDON offtopic-tråden

Diskutér dine oplevelser med diverse forhandlere her - både ris og ros er velkommen. Alle spørgsmål vedr. gældende told- og momsregler hører også til her.
Brugeravatar
odgaard
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Tilbud hos CDON.com - Part 2 *KUN TILBUD!*

Indlægaf odgaard » tirs dec 24, 2013 10:38

Naiera skrev:Præcis lige så åndssvagt som sidste år.

Nej den er da meget mere åndsvag i år da der kun kan vælges film ud fra et meget snævert udvalg. Lejefilm til 9,- er da et fint tilbud, man kan have dem i 1 måned, så havde da set frem til lige at få hentet lidt op på nyere film, men sådan skulle det så ikke være :shock:
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870

Brugeravatar
morfar
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Kontakt:

Re: CDON offtopic-tråden

Indlægaf morfar » fre jan 03, 2014 13:09

Køb et gavekort på 100 kr og modtag en kode på 100 kr.

Dette var et tilbud jeg benyttede mig af i deres 23.december kalender.

Jeg har modtaget gavekortet på 100 kr., men hvornår modtager jeg de andre 100 kr.?

Edit: efter lidt mere research, kan jeg se jeg modtager den i uge 2.
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!

Brugeravatar
Rasbred

Indlægaf Rasbred » lør jan 04, 2014 20:07

jeg købte en dvd (de urørlige) til 150 kr med Xmas2013 kode også fragtfri på Blackfriday. så den kostede reelt kun 99 kr i alt.

Vi får den hjem og min lillesøster får den i julegave. hun sætter sig til at se den den 30 januar.

men i filmen er der 2 steder hvor filmen hakker, gør det både på hendes dvd og min bluray afspiller..

så vi skriver til CDON omkring det..

de vil ikke ombytte den :shakehead: men kun refundere de 100 kr også skal vi købe en ny......... også vil de give en rabat kode på 50 kr.

men i dag koster den 150 kr og ingen fragtfri blackfriday.

så for at få byttet en dvd skal vi åbenbart give 29 kr for porto ????

en eller anden please forklar mig hvordan det giver mening.. ???

jeg har spurgt CDON om en fragtfri kode eller hvordan det overhovedet kan passe vi ikke bare kan få den ombyttet... men deres ellers så hurtige svartider er forsvundet efter jeg sendte den mail for 3-4 dage siden.. hvor de normalt svarer inden for 5-10 min..

:shakehead: :shakehead: :shakehead: :shakehead:
Mvh Rasmus |

Brugeravatar
wintria
Geografisk sted: Asnæs

Indlægaf wintria » lør jan 04, 2014 22:51

Rasbred, gå ind på deres Facebook side og skriv et indlæg dér, hvor du beder om at få besvaret dit ærinde...

Jeg havde selv problemer for et par dage siden: havde skrevet til kundeservice, da de havde hævet knap 300 kr for meget for en ordre (der var en rabat, som ikke var gået ind). Da jeg ikke havde fået svar efter et par dage, så skrev jeg derinde og vupti; en time senere havde jeg fået tilbageført pengene... Normalt får jeg altid svar på mine ærinder indenfor et døgns tid, men lige præcis denne gang har de været temmelige sløve, og så er FB altså en glimrende måde at få skub i sagerne på.

ettubrute

Indlægaf ettubrute » søn jan 05, 2014 0:36

#Rasbred
Jeg kan godt forstå din frustration.

Købelovens § 78 siger, at hvis salgsgenstanden lider af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
- i dit tilfælde har CDON valgt at ophæve dit køb (dog med den modifikation at de ikke har taget det i betragtning, at du ikke kan få fri fragt som sidste gang). Efter § 78, stk. 2 kan køberen ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen. Heri ligger altså, at CDON ikke er forpligtet til at omlevere, hvis det er umuligt eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Kræver du, at der skal ske omlevering, er CDON forpligtet hertil, medmindre de som nævnt kan godtgøre, at dette vil være forbundet med uforholdsmæssige omkostninger. Uforholdsmæssighedsvurderingen falder for så vidt i tre led - det skal vurderes, om den valgte beføjelse påfører sælgeren omkostninger, om disse i givet fald er højere end omkostningerne ved en anden beføjelse, og i så fald om denne omkostningsforskel er uforholdsmæssig. Når man afvejer hensynene, og samtidig inddrager det forhold, at en film der hakker er ubrugelig, kan der efter min mening ikke være tvivl om, at du har ret til at kræve omlevering, og at denne skal selvfølgelig være omkostningsfri for dig.

Henrik24

Indlægaf Henrik24 » tirs jan 07, 2014 0:32

Er der nogen der for nylig har købt "3 BD for kr. 199" hos CDON?

Når jeg lægger 3 varer i kurven bliver rabatten ikke beregnet. Skal man skrive en eller anden kode, eller gøre noget andet?

Henvendelser til CDON har været nyttesløst.

Henrik24

Indlægaf Henrik24 » tirs jan 07, 2014 0:41

Henrik24 skrev:Er der nogen der for nylig har købt "3 BD for kr. 199" hos CDON?

Når jeg lægger 3 varer i kurven bliver rabatten ikke beregnet. Skal man skrive en eller anden kode, eller gøre noget andet?

Henvendelser til CDON har været nyttesløst.

Jeg tror måske jeg har fundet ud af min "fejl": Den manglende rabat opstod hvis jeg havde valgt mindst 2 BD som også berettigede til fri fragt, og der er vist noget med at man ikke kan få flere rabatter samtidig, og fri fragt har måske "overrulet" mængderabatten (jeg prøvede at lægge 3 af de ældste titler (som ikke giver fri fragt) i kurven og fik dermed mængderabatten).

Er der nogen der både har fået mængderabat og fri fragt?

Brugeravatar
Abildtrup
Geografisk sted: Allerhelst London
Kontakt:

Indlægaf Abildtrup » tirs jan 07, 2014 0:53

Det har jeg normalt fået, de gange jeg har benyttet mig af 3 for 199,- og der har været fri
fragt på en eller flere af de valgte titler og brugt en 50,- kode.

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » ons jan 08, 2014 20:32

Er det ikke et stykke tid siden der sidst var fri fragt?
Er det ikke et stykke tid siden man kunne bruge en voucher UDEN at bruge for mindst 100 kr.?

Brugeravatar
odgaard
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf odgaard » ons jan 08, 2014 21:33

Fritte skrev:Er det ikke et stykke tid siden der sidst var fri fragt?
Er det ikke et stykke tid siden man kunne bruge en voucher UDEN at bruge for mindst 100 kr.?

De bliver vel også klogere, de kan vel ikke leve af at forære det hele væk :D
Panasonic TX P50G20 - Onkyo TX-SR705 - HarboSound SAT10 - HarboSound SUB10 - 7.1 Setup - Panosonic DMP-BD75 - Sony RDR-HXD870

Brugeravatar
Fritte

Indlægaf Fritte » ons jan 08, 2014 21:50

Det tog godt nok sin tid :D

Brugeravatar
Henriksen
Geografisk sted: Pyongyang

Indlægaf Henriksen » tirs feb 11, 2014 11:21

Jeg har lige haft dialog med kundeservice vedr. 3 for 199kr tilbuddet.

Jeg lagde tre titler i der IKKE udløste rabatten. Jeg kontaktede kundeservice, der forklarede, at der nok var en fejl i deres program, men at jeg blot skulle kontake dem så snart ordren var lavet, så ville de rette prisen til inden ordren var gennemført. Jeg gjorde opmærksom på, af jeg ligeledes benyttede en 20% voucher.

Som sagt så gjort.

På chatten får jeg så at vide, at jeg IKKE kan kombinere 3 for 199kr tilbuddet med en rabatkode af nogen art. Det er enten filmene til 200kr eller i mit tilfælde 20% rabat.

Jeg prøvede så med 3 film af ældre dato i 3 for 199kr. Her bliver rabatten ganske vist fratrukket, men når jeg taster voucheren ind, så forbliver prisen den samme.

Cdon har altså strammet op, og jeg kunne forestille mig at showet med 50kr-vouchers i 3 for 199kr kampagnen dermed også er slut.

Cdon meddelte dog at det havde kørt sådan længe, så der må vel have været en brist i deres system, da jeg netop benyttede en 50kr-voucher kombineret med 3 for 199kr i december.

Anywho. Til info: rabatkoder kan IKKE længere benyttes til kampagne-tilbud hos cdon.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle

Indlægaf DeathPosture » tirs feb 11, 2014 12:07

Øv! :shock:
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2015 + ÅRETS FILM 2016 | Hvilke film har jeg set i | 2015 | 2016 | 2017 Billede

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » tirs feb 11, 2014 13:43

Det var vel næsten også for godt til at være sandt. Nå, men så står den vel primært på Amazon igen.
Er der overhovedet nogen, der køber fra Zavvi, Play, Sendit og alle de andre længere? Jeg har ikke gjort i lang tid, så jeg aner ikke hvilke tilbud jeg evt. går glip af.
- Jacob Billede
"I think she's bipolar, or lactose intolerant, one of the two."

Brugeravatar
Naiera
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Naiera » tirs feb 11, 2014 13:47

Play eksisterer som sådan ikke længere. Det er en markedsplads ala det Amazon også har, men kun med ting der er alt for dyre til salg.

Tilbage til "Forhandlere"