Jeg er så heldig at jeg, efter en måned siden jeg fik mine varer, får en toldfatura fra FedEx, og oveni købet en dag før forfaldsdatoen - som iøvrigt falder på en søndag, hvor banker jo normalt har lukket.
Heldigvis har jeg homebanking. Efter at have studeret de 4 sider, så begynder jeg at undre mig over hvordan jeg skal betale den. Der står ganske vidst bank oplysninger, men jeg skal vel have et aller andet jeg kan skrive i tekstfeltet når jeg overfører? Sådan så de kan se det er betaling for min order?
Er der nogen der har fået sådan en før, og kan fortælle mig hvordan jeg skal betale den?
min eneste bekymring er at finde ud af hvordan jeg får betalt skidtet Jeg har sendt en mail til fedex's faktura afdeling og så må det bare komme igang med at svare den mail, hvis de vil have deres penge.
Man får toldregningen fra kuréren. Hvis pakken/ brevet er sendt med det normale postvæsen, så er det Post Danmark, der skal fortolde den. Hvis den er sendt med kurérpost (FedEx, UPS, DHL osv.), så er det dem, der udfører fortoldningen. Kurérpostfirmaerne tager som udgangspunkt en del mere i gebyr end Post Danmark for at fortolde.
_________________ Jens Thomsen Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.
Man får toldregningen fra kuréren. Hvis pakken/ brevet er sendt med det normale postvæsen, så er det Post Danmark, der skal fortolde den. Hvis den er sendt med kurérpost (FedEx, UPS, DHL osv.), så er det dem, der udfører fortoldningen. Kurérpostfirmaerne tager som udgangspunkt en del mere i gebyr end Post Danmark for at fortolde.
Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45 Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
*BUMP*
FedEx er et firma, i den let surrealistiske ende, vil jeg mene.
Jeg modtager en opkrævning på moms, for nogle gratis varer, jeg har modtaget. Så ringer jeg til dem, og spørger om det nu kan være rigtigt? Der stod 'FREE' under varens beskrivelse, og de har sågar også ført denne del af teksten videre, til deres opkrævning.
Den rare telefondame siger til mig, at det problem skal de nok løse, hvis jeg sender dem en email, med alle relevante informationer. Det gør jeg så. Jeg kan se, at de har læst den, via. modtagerkvittering. Tiden går. Ny regning dumper ind - denne gang med trussel om inkasso. De har ikke forhøjet det oprindelige beløb.
Måske er det korrekt, at jeg skal betale moms to gange, af samme vare (den var ødelagt i transporten, den første gang, af et andet transportfirma, og dokumentationen var jeg klar til at sende dem, som jeg forklarede i min email).
...Men - de har denne fine telefonservice, med en levende person og kort ventetid, som viderestiller én til email. Mailen ignorerer de så, og sender en regning mere. De kunne måske lige svare, med en linje eller to, at jeg skal betale igen, frem for at sende et brev fra Holland, som er en uge undervejs og lander den dato sidste betalingsfrist for den nye opkrævning falder. De havde da sparet porto fra Holland, hvis de gad svare over mail, som de også havde lovet at gøre. Beløbet er under kr. 300,- så måske håber de bare jeg betaler, hvis de spiller død i den anden ende, på emailen.
Betaler man under protest og håber at få pengene igen? Det mindste man kan forlange, er vel at de svarer på email, når de beder om en mail med dokumentation over telefonen.
[spoiler]Men måske skal man bare være glad for, at pakken ikke var transportskadet, og se det som en slags 'drikkepenge'.