DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 7:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør aug 05, 2006 13:27 
Offline

Tilmeldt: ons sep 07, 2005 13:39
Indlæg: 136
Jeg er så heldig at jeg, efter en måned siden jeg fik mine varer, får en toldfatura fra FedEx, og oveni købet en dag før forfaldsdatoen - som iøvrigt falder på en søndag, hvor banker jo normalt har lukket.
Heldigvis har jeg homebanking. Efter at have studeret de 4 sider, så begynder jeg at undre mig over hvordan jeg skal betale den. Der står ganske vidst bank oplysninger, men jeg skal vel have et aller andet jeg kan skrive i tekstfeltet når jeg overfører? Sådan så de kan se det er betaling for min order?

Er der nogen der har fået sådan en før, og kan fortælle mig hvordan jeg skal betale den?


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 05, 2006 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Er forfaldsdatoen enten en lørdag eller søndag, er rettidig indbetaling i følge loven, den først kommende hverdag - homebanking eller ej.

Altså ingen grund til bekymring, i så fald sidste indbetalingsfrist er i en weekend eller på helligdage.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn aug 06, 2006 14:19 
Offline

Tilmeldt: ons sep 07, 2005 13:39
Indlæg: 136
min eneste bekymring er at finde ud af hvordan jeg får betalt skidtet ;) Jeg har sendt en mail til fedex's faktura afdeling og så må det bare komme igang med at svare den mail, hvis de vil have deres penge.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn aug 06, 2006 22:21 
Offline

Tilmeldt: lør mar 26, 2005 22:05
Indlæg: 504
Får man ikke normalt toldregninger fra PestDK?


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn aug 06, 2006 22:21 
Offline

Tilmeldt: lør mar 26, 2005 22:05
Indlæg: 504
SLET


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
271286 skrev:
Får man ikke normalt toldregninger fra PestDK?
'

Man får toldregningen fra kuréren. Hvis pakken/ brevet er sendt med det normale postvæsen, så er det Post Danmark, der skal fortolde den. Hvis den er sendt med kurérpost (FedEx, UPS, DHL osv.), så er det dem, der udfører fortoldningen. Kurérpostfirmaerne tager som udgangspunkt en del mere i gebyr end Post Danmark for at fortolde.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 07, 2006 15:03 
Offline

Tilmeldt: lør mar 26, 2005 22:05
Indlæg: 504
Le Samouraï skrev:
271286 skrev:
Får man ikke normalt toldregninger fra PestDK?
'

Man får toldregningen fra kuréren. Hvis pakken/ brevet er sendt med det normale postvæsen, så er det Post Danmark, der skal fortolde den. Hvis den er sendt med kurérpost (FedEx, UPS, DHL osv.), så er det dem, der udfører fortoldningen. Kurérpostfirmaerne tager som udgangspunkt en del mere i gebyr end Post Danmark for at fortolde.


danke... :thumb:


Top
   
Indlæg: man aug 27, 2012 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
*BUMP*

FedEx er et firma, i den let surrealistiske ende, vil jeg mene. :loco:

Jeg modtager en opkrævning på moms, for nogle gratis varer, jeg har modtaget.
Så ringer jeg til dem, og spørger om det nu kan være rigtigt?
Der stod 'FREE' under varens beskrivelse, og de har sågar også ført denne del af teksten videre, til deres opkrævning.

Den rare telefondame siger til mig, at det problem skal de nok løse, hvis jeg sender dem en email, med alle relevante informationer.
Det gør jeg så.
Jeg kan se, at de har læst den, via. modtagerkvittering.
Tiden går.
Ny regning dumper ind - denne gang med trussel om inkasso. :shock:
De har ikke forhøjet det oprindelige beløb.

Måske er det korrekt, at jeg skal betale moms to gange, af samme vare (den var ødelagt i transporten, den første gang, af et andet transportfirma, og dokumentationen var jeg klar til at sende dem, som jeg forklarede i min email).

...Men - de har denne fine telefonservice, med en levende person og kort ventetid, som viderestiller én til email.
Mailen ignorerer de så, og sender en regning mere.
De kunne måske lige svare, med en linje eller to, at jeg skal betale igen, frem for at sende et brev fra Holland, som er en uge undervejs og lander den dato sidste betalingsfrist for den nye opkrævning falder.
De havde da sparet porto fra Holland, hvis de gad svare over mail, som de også havde lovet at gøre.
Beløbet er under kr. 300,- så måske håber de bare jeg betaler, hvis de spiller død i den anden ende, på emailen. :lol:

Betaler man under protest og håber at få pengene igen?
Det mindste man kan forlange, er vel at de svarer på email, når de beder om en mail med dokumentation over telefonen.

[spoiler]Men måske skal man bare være glad for, at pakken ikke var transportskadet, og se det som en slags 'drikkepenge'.

[/spoiler]


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team