DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:59

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 798 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Steiner skrev:
Anyway, det er bare min tolkning af tingene. Jeg var - indrømmet - virkeligt pissed igår - nu er gassen imidlertid gået af ballonen. Under alle omstændigheder synes jeg ikke, jeg vil til at sætte himmel & hav i oprør pga. en enkelt irriterende smutter.


Så skulle du måske have slået lidt koldt vand i blodet igår, inden du skrev herinde. Måske skrevet dit indlæg og vente en halv time med at poste det og så læse det igennem inden du poster det, så er gassen måske allerede der gået af ballonen.

Jeg kan så også sige, at hvis jeres postbude smutter op og ringe på, ved en for stor brev forsendelse, så er det blot et flinkt postbud, for de er ikke forpligtet til det.

_________________
Nalle
Min Samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 21:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Nalle skrev:
Jeg kan så også sige, at hvis jeres postbude smutter op og ringe på, ved en for stor brev forsendelse, så er det blot et flinkt postbud, for de er ikke forpligtet til det.


Mjaaah, det er nu ikke sådan at det står beskrevet i PostDK's forretningsbetingelser for Breve Indland, Nalle... Der står nemlig blandt andet, at kan brevet ikke afleveres i brevkasse/brevindkast, så skal det forsøges afleveret direkte til modtager. Se evt. mit indlæg på forrige side, der er et link til omtalte forretningsbetingelser...

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 22:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Det har du nemlig ret i Chewie! Det samme har jeg altid fået at vide, da jeg blev lært op. At ham her så er et rigtig dårligt eksempel på en post danmark medarbejder er jeg ikke stolt af. Han burde bestemt ringe på.

Måske er det pga. tidspresset. PostDK går ekstremt meget op i at man overholder den tid man er sat til og ikke har noget spildtid på sin norm. Det kan være fyringsgrundlag. Også selvom man har været der i mange år.

En lidt latterlig grund hvis I spørger mig. Vi havde et overskud på 548 millioner sidste år. Så... Besparinger kan der snart ik være flere af. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 23:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Chewie skrev:
Nalle skrev:
Jeg kan så også sige, at hvis jeres postbude smutter op og ringe på, ved en for stor brev forsendelse, så er det blot et flinkt postbud, for de er ikke forpligtet til det.


Mjaaah, det er nu ikke sådan at det står beskrevet i PostDK's forretningsbetingelser for Breve Indland, Nalle... Der står nemlig blandt andet, at kan brevet ikke afleveres i brevkasse/brevindkast, så skal det forsøges afleveret direkte til modtager. Se evt. mit indlæg på forrige side, der er et link til omtalte forretningsbetingelser...


Hmm, det er det måske kun hvis man bor i lejlighed hvor der er postkasser i stueetagen, at de ikke er forpligtet til at løbe op på en af etagerne for at aflevere en for stor brevforsendelse, det var hvertfald hvad jeg fik af vide i Posthuset ved Banegårdspladen i Århus.

_________________
Nalle

Min Samling


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 23:49 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Nalle skrev:
Jeg kan så også sige, at hvis jeres postbude smutter op og ringe på, ved en for stor brev forsendelse, så er det blot et flinkt postbud, for de er ikke forpligtet til det.

Øh jo det er de i allerhøjeste grad!
Enhver forsendelse skal forsøges afleveret til modtager undtagen den relativt nye ordning hvor man lidt billigere kan sende pakker, hvor de kun sendes til nærmeste posthus.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors jul 21, 2005 23:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
prisen er så et helt nyt emne omkring post danmark :P

jeg skulle sende en pakke sidst... kostede 50 kr... men 150 kr med forsigtig forsendelse... det er 200% oveni prisen... det satme vildt.

Sådan noget burde have en merpris på 20-30 kr i mine øjne.. men hvad ved jeg... :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre jul 22, 2005 17:29 
Offline

Tilmeldt: ons okt 23, 2002 1:01
Indlæg: 363
Geografisk sted: Amager - Danmark
Det slår da ikke deres latterlige lørdagsexpress gebyr; 120 kr for en almindelig pakke mellem 1-5 kg. BANG!!

Det fik mig sgu godt nok til at tabe næse og mund sidst jeg skulle sende en pakke, og takkede da også nej efter at have fattet mig lidt. Så meget gider jeg ikke være til grin for mine penge, det er rent røveri efter min mening :evil: (var der ikke engang hvor posten bragte pakker ud seks dage om ugen? Satme ikke meget der hedder service efterhånden...)

_________________
This is your life and it's ending one minute at a time.

Emil Rune
Collective


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 23, 2005 19:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=376516/

Godt det ik er mig der arbejder i det møg firma!

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør jul 23, 2005 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
morfar skrev:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=376516/

Godt det ik er mig der arbejder i det møg firma!


Det jo Chokerende, stakkels mand, at han ikke engang var medlem af en fagforening, ellers havde han da vidst haft en god sag.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jul 24, 2005 1:07 
Offline

Tilmeldt: ons okt 23, 2002 1:01
Indlæg: 363
Geografisk sted: Amager - Danmark
Chokerende....jeg kan da ikke forestille mig at han havde bedt om fri alene pga. han var lidt "træt"? Derfor er det da lidt mærkeligt at hende postmesteren bliver ved med at påstå at det var den eneste grund han havde givet. :shock:

Latterlig situation...

_________________
This is your life and it's ending one minute at a time.



Emil Rune

Collective


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jul 24, 2005 1:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Det der er nævnt i den artikel er rent humbug! I Post Danmark har man ALTID lov til at gå hjem, hvis ens barn har brug for det. ALTID. Det står i vores retningslinier fuldt ud. At BT har fået fortolket historien på den måde der er helt forkert. Sikkert en løgnhistorie uden lige. For det passer ikke.

Hvis f.eks. mit barn blev sygt en dag, så fik jeg fri med det samme. Ingen tvivl om det. Postmesteren træder til og går sevl ud med posten så. Sådan fungerer det.

At denne situation så er lidt abstrakt må skyldes ab medarbejderen ikke har overholdt nogle regler, eller har været usansynligt meget væk på kort tid.

Mvh. Thomas


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn jul 24, 2005 13:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Thomas Kaanbjerg skrev:
Det der er nævnt i den artikel er rent humbug! I Post Danmark har man ALTID lov til at gå hjem, hvis ens barn har brug for det. ALTID. Det står i vores retningslinier fuldt ud. At BT har fået fortolket historien på den måde der er helt forkert. Sikkert en løgnhistorie uden lige. For det passer ikke.

Hvis f.eks. mit barn blev sygt en dag, så fik jeg fri med det samme. Ingen tvivl om det. Postmesteren træder til og går sevl ud med posten så. Sådan fungerer det.

At denne situation så er lidt abstrakt må skyldes ab medarbejderen ikke har overholdt nogle regler, eller har været usansynligt meget væk på kort tid.

Mvh. Thomas


Nu er vel ikke alle postkontorer ens? det kunne da være at chefen ikke gad gå ruten for ham?
Jeg ville aldrig underskrive min egen fyreseddel, hvis jeg mente jeg var uretfærdigt fyret + selvom han ikke er medlem af en fagforening er der visse spille regler ang. fyringer og han kunne have gået til en advokat.

Mvh


MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jul 26, 2005 7:41 
Offline

Tilmeldt: man aug 18, 2003 14:15
Indlæg: 85
Hallooooo
Nu vi er så godt igang igen med POST DK, her er så min seneste oplevelse med Post DK.

Jeg er ofte nede på postkontoret og henter tonsvis af pakker til mig selv som jeg har købt over nettet :-) og får dem også uden større problemer.

MEN, da dagen så kommer hvor jeg skal hente en pakke til konen skal jeg lige love for de går i selvsving.

De vil ikke udlevere pakken, da der jo står et pigenavn på pakken. Hmm. Jeg fortæller så postdamen, at det er til min kone og vi bor på samme adresse. Det er ikke godt.

Jeg siger så at hun kan se min vielsesring som har indgravetet hendes navn. Det er heller ikke godt nok, de skal se legitimation, men de lader det dog gå for denne gang. HIP HURRA.

Nu er det så lige jeg undre mig, da jeg aldrig tidligere har skulle vise legitimation når jeg har hentet nogle af mine utallige pakker på kontoret. Men de andre pakker har selvfølgelig også været med mit navn på pakken så jeg helt har undgået denne skrappe kontrol POST DK udfører for at sikre sig at de udlevere pakken til den rigtige person.
Er der andre af jer der har oplevet at skulle vise legitimation ved udlevering af pakker ?


Senest rettet af Ace tirs jul 26, 2005 7:47, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jul 26, 2005 7:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Her på amager er det helt normalt.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jul 26, 2005 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
*hehe* jeg har rent faktisk oplevet at måtte gå hjem uden pakker et par gange, pga. at hhv. min mor og forlovede ikke havde udfyldt "fuldmagten" på bagsiden af anvisningen....
En enkelt gang er jeg vist også blevet afkrævet ID for at få udleveret en pakke til mig selv :laugh:
Det slår mig dog at det vist vær gang har været ny-ansatte, som måske er lige lovligt bogstavlige med reglerne ? (regler siger vist at der skal forevises ID ved afhentning af pakker)

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 798 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team