DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:32

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 194 95 96 97 98 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 31, 2017 19:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
http://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-blod ... spiratoren

Venter i øvrigt en pakke, en af de nærmeste dage, som vist leveres af..... DHL :D

EDIT (070617): ...pakken skal leveres af Post Danmark, i sidste led, og er naturligvis forsinket. :D

"Håndteringen af forsendelsen er forsinket, på grund af lokale omstændigheder"


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu kommer der lysdæmper på natlampen. :shock:

http://www.bt.dk/erhverv/postnord-vil-f ... darbejdere

...for vi ved jo alle, at det ikke forringer servicen spor, når man halverer en medarbejderstab. :roll: :loco: :loco: :wallbanger: :bat: :help: :slap:


Top
   
Indlæg: ons jul 05, 2017 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Spencer skrev:
...for vi ved jo alle, at det ikke forringer servicen spor, når man halverer en medarbejderstab. :roll: :loco: :loco: :wallbanger: :bat: :help: :slap:


De eksisterende medarbejdere skal løbe dobbelt så hurtigt. Så kommer brevene hurtigere frem. PostDanmark logik.


Top
   
Indlæg: fre okt 13, 2017 8:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Den seneste krølle:

https://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/21102197

Utroligt at de får lov. :roll:


Top
   
Indlæg: tors okt 19, 2017 6:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Er der nogen der ved om der findes alternativer til postnord? De vil have sindssyge 500 kr. for at sende en pakke med trace til Canada.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors okt 19, 2017 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
vclarke skrev:
Er der nogen der ved om der findes alternativer til postnord? De vil have sindssyge 500 kr. for at sende en pakke med trace til Canada.


Hvad med GLS? Sender de ikke også på verdensbasis?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors nov 23, 2017 22:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
Wow! :shock:

Jeg har fået en pakkeseddel.
Afsted på posthuset med mig.

Jeg slog et smut forbi på min daglige gåtur, så jeg havde ikke min pung med, blot pakkesedlen, og mit sygesikringsbevis, som ifølge selvsamme pakkeseddel er gyldig ID til afhentning af pakker og breve.
Da jeg kommer frem, viser det sig, at være en værdiforsendelse, men postbudet havde bare lige glemt, at krydse af i det felt, og så er sygesikringsbevis lige pludselig ikke nok.
Så kræver det kørekort eller pas.

Så nu står jeg på posthuset med det der ifølge pakkesedlen er gyldig ID, og kan ikke få min pakke udleveret, fordi postbudet har udfyldt sedlen mangelfuldt.

Nå, mon ikke vi klarer den, for jeg har min mobil med, og på den har jeg et billede af både mit kørekort og mit pas.

Nej, det gør vi så ikke.
Det ville de ikke godtage. :wallbanger:

Så jeg måtte gå tomhændet hjem igen.
Fordi postbudet ikke havde krydset korrekt af på pakkesedlen.

Jeg kan forstå der er nogle regler, men jeg synes det havde været på sin plads, at se bare en smule igennem fingre med det, når det nu var en fejl fra PostNords side, der gør, at jeg står her med “forkert” ID.

Jeg har trods alt både pakkesedlen, sygesikringsbevis med rette navn, og et billede af mit kørekort og pas med selvsamme navn og et billede på der ligner mig.

Men nej. :wallbanger:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
På side 14, i denne rapport, kan man se at Danmark ligger som nr. 65, i den internationale rangorden.

http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownloa ... 2018En.pdf

At Filippinerne og Marokko har bedre postsystem end os, kan næppe overraske. :D


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 10:12 
Offline

Tilmeldt: tors jan 25, 2018 16:01
Indlæg: 12
Det kunne være interessant at få den rapport's teori, undersøgt i Detektor.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Hvis jeg konkret skal sætte fingeren på noget, så er de tynde papkasser, som Amazon sender mig varer i, ikke længere stærke nok til at klare transporten med Post Nord.
Det har de ellers tidligere vist sig at være.

De seneste pakker, jeg har modtaget fra amazon.de, har haft flåede huller i hjørnerne, hvor hullerne faktisk var store nok til, at noget kunne falde ud.
Der manglede dog intet i kasserne.
Man kan vælge at give Amazon skylden for det, i stedet for Post Nord.
Der er jo flere måder at måle kvalitetskrav på.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Spencer skrev:
Hvis jeg konkret skal sætte fingeren på noget, så er de tynde papkasser, som Amazon sender mig varer i, ikke længere stærke nok til at klare transporten med Post Nord.
Det har de ellers tidligere vist sig at være.

Hvor i Danmark er de sendt fra?

Amazon er jo begyndt af og til at bruge alternative leveringsveje der også tit er meget langsommere og skal igennem lande de ikke tidligere skulle.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 11:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Avatar666 skrev:
Hvor i Danmark er de sendt fra?

Amazon er jo begyndt af og til at bruge alternative leveringsveje der også tit er meget langsommere og skal igennem lande de ikke tidligere skulle.

Pakkerne passerer først Taulov sorteringscenter og ryger videre til Brøndby, hvorfra jeg somme tider kan se at de også passerer Ringsted.
Men den hårdhændede behandling kan sagtens foregå lige inden, eller når de ender i den bil, der leverer til mig.
Mit lokale postbud skal nå mere på kortere tid, end tidligere, så det vil ikke overraske mig spor, hvis det er i sidste led at hullerne i papkasserne opstår.
Det virker også mest logisk, eftersom meget små ting, der ellers let vil ryge ud af hullerne, stadig var i kasserne.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 11:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Tjah der er jo altid en dråbe der får bægeret til at flyde over.

Jeg har også oplevet pakker fra amazon der var lettere åbne og også nogle hvor PostDanmark havde tapet dem ekstra sammen for at holde skidtet samlet, og det er ikke for nylig.

Som du skriver kan det være svært at sige direkte hvor 'fejlen' måtte ligge hvis det er, men alligevel er du jo hurtig til at pege på PostDanmark/Nord. Du har åbenbart en høne at plukke med dem og det er jo fint nok, men jeg får dælme en del pakker i løbet af en måned og er egentlig godt tilfreds, og det vil jeg umiddelbart tro de fleste er herinde, med lige nøjagtig den del. At det er trælst at man ikke kan sende et julekort til en 5'er mere er så en anden sag.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 12:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg mener ikke, at jeg har en decideret 'høne at plukke' med Post Danmark.
Jeg har påpeget, overfor postbudet, at jeg håbede at der ikke var røget noget ud af kassen, og han svarer "nåh - det plejer nu ikke at være noget problem".
Måske har han ret i det...
Men jeg har dog aldrig set nogen sælger på Marketplace bruge så tynde papkasser, som Amazon selv gør.
Somme tider er det med i min overvejelse, faktisk, når jeg lægger min bestilling.


Top
   
Indlæg: lør sep 15, 2018 16:06 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Jeg bestilte en pakke med levering til døren med PostNord.

Den blev afsendt d. 1/8 og jeg fik hurtigt besked fra PostNord om at en pakke var på vej til mig. Samme aften kunne jeg se at pakken var på et distributionscenter ca. 60 km. fra min bopæl, og om morgenen torsdag d. 2/8 var pakken på vej til mig.

Så langt så godt.

I løbet af formiddagen fik jeg besked om at pakken var forsinket. I PostNord app'en kunne jeg se at adressen ikke var korrekt. Jeg tjekkede mine ordre info fra webshoppen, og adressen var helt korrekt.

Jeg ringede med det samme til PostNord for at gøre dem opmærksom på at der ikke var noget galt med adressen. Det blev noteret og de ville kontakte den lokale post og sørge for at pakken kom ud igen. Fredag d. 3/8 var der stadig ingen pakke og den figurerede stadig som forkert adresse i applikationen. Jeg ringede igen, men der var ikke meget hjælp at hente.

Mandag var der ikke ændret på info i applikationen; (ej heller via track & trace på nettet). Jeg ringede endnu engang, og fik nu at vide at den person jeg havde talt med i første omgang ikke havde givet besked videre. Jeg blev også forsikret om at det ville ske med det samme.

Tirsdag d. 7/8 var der stadig ingen pakke, og info på nettet og i applikationen var også uændret. Der stod fortsat at adressen var forkert. Igen måtte jeg ringe, og fik nu at vide at beskeden ikke var givet videre, men NU ville han personligt tage sig af det og ringe med det samme.

En halv time senere blev jeg ringet op af den lokale postmester. De havde pakken stående, og jeg sagde at jeg gerne ville hente den. Jeg kunne komme forbi ved 15 tiden. Der var der nok desværre lukket kl. 15, fik jeg at vide. Jeg forlod derfor arbejdet at hentede min pakke med det samme.

På vej tilbage til arbejdet kom jeg til at tænke på, at det lokale posthus vel nok havde haft den stående siden den blev forsøgt leveret d. 2/8. Hvorfor har de ikke ringet til mig?! Det skulle da være en smal sag at finde mit nummer. Eller også kunne de have lagt en seddel i min postkasse, men det er måske for meget forlangt...

Jeg undrer mig over at jeg skal betale 69 kr. for at få pakken leveret til min bopæl, og så ender det med at jeg selv henter den på posthuset. Givet, kunne jeg nok godt have fået dem til at levere den til mig, men min tålmodighed var brugt op, og jeg havde også købt varen fordi jeg skulle bruge den. Jeg ønskede ikke at vente en dag mere.

Desuden er det også noget træls at man skal bruge en time (hvor af det meste var ventetid) i telefonen, for at man kan få PostNord til at levere den ydelse man har betalt for. For slet ikke at tale om de frustrationer det medfører, når man står uden den vare man har købt og igen og igen skal kontakte PostNord uden der sker meget nyt i sagen.

Alt i alt er det en ringe omgang, og hver gang jeg køber noget på nettet bruger jeg altid en anden leverandør end PostNord. Det var der desværre ikke mulighed for denne gang.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 194 95 96 97 98 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team